НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

събота, 4 май 2019 г.

НАСКАР Довър – притеснително високи скорости в петък и полпозишън за Елиът


            Чейс Елиът окрилен от първата си победа за сезона спечели полпозишън за надпреварата в Довър с нов рекорд на трасето. Елиът бе най-бърз със средна скорост от 165.960 мили в час на „чудовищната миля“ като подобри предишното постижение на Брад Кезловски през юни 2014 от 164.444. Миля и половина отгоре е около две десети на обиколка, но на трасето с дължина една миля това не е малко. Всъщност още в първата тренировка 24-ма подобриха рекорда и то сериозна. Кърт Буш оглави класирането с време с цяла секунда по-добро от рекорда на Кезловски и това веднага породи тревоги за безопасността. Овала в Довър винаги е бил сред най-бързите трасета, но сега с новите аеропакети и мощност от около 750 конски сили колите наистина са много бързи. Веднага се изразиха опасания и от факта, че изпреварванията на практика ще бъдат много трудни, не само заради скоростта, но и заради тясната състезателна линия. Дано опасенията не се оправдаят и стане добро състезание в неделя и най-важното да няма инциденти и проблеми.

            Интересното в резултати от квалификацията е слабото представяне на пилотите на Тойота. Дени Хемлин е осми, Мартин Труекс младши 13-ти, а лидера в класирането Кайл Буш едва 22-ри. Между другото именно Кайл Буш изрази най-сериозни притеснения от високата скорост постигната в петък. На въпрос дали според него скоростта се доближава до „опасната зона“(разбирай критично висока), отговорът му бе „Определено“(всъщност казва “No question.”, но си позволявам да го тълкувам именно така).
            И докато Тойота не намира верния ритъм (поне в петък), то Шевроле продължават с възхода си. Редом до Чейс Елиът застава Уилям Байрон, неговият съотборник от когото се очаква първа победа, ако не тази то другата година. Трети и пети са съответно Кайл Ларсън и Алекс Боумън, а Джоуи Логано е четвърти и най-предно класиран автомобил на Форд. Присъствието на Харвик, Алмирола и Бойер (съответно шести, седми и десети) и Кезловски (девети) в топ десет донякъде трябва да успокоят екипа на синия овал, че все още имат сили да се опълчат на Шевроле. Разбира се точките се дават едва след края на надпреварата и е много вероятно нещата да се обърнат рязко, но прогреса на Шевроле вече е осезаем, поне що се отнася до квалификациите. А това означава добра скорост, в случая само в една обиколка. Любопитното е че пилотите на Шевроле постигнаха по-добри резултати в първата си обиколка (на по-късите трасета пилотите правят по два бързи тура), а тези на Форд във втората или поне така изглеждаше положението в квалификацията. Трудно е да се правят изводи, но вероятно Камаро-то загрява по-бързо гумите от Мустанг-а, което е важно при рестартите, но по-важно е колко ще запазят от ресурса си в дълга серия от обиколки. Точно това сравнение ще е много важно, както и разликата в темпото в къси и дълги серии и то не само за Довър но и за шампионата като цяло. Тук и в Канзас ще е важно да се направят и важните изводи за следващите идвания, които пък ще са решаващи за плейофите, така че определено ще бъде интересно.
            И за финал няма как да не се спра на вечния фаворит Джими Джонсън. С 11 победи тук, той без съмнение е фактор, дори и сега, когато е в най-дългият си и кризисен период в цялата си кариера в НАСКАР. Доброто представяне на Елиът, Байрон и Боумън от една страна му дават надежди и шансове, а от друга го поставят в неизгодното положение да изостава от младите си и не чак толкова опитни съотборници, при положение, че разполагат с на практика еднакви коли. Аз очаквам събуждането на Джими да дойде тук или ако не е тук то поне да е скоро. Както вече съм казвал смятам, че все още има какво да покаже и той ще го направи, ще спечели отново, а защо пък и да не се пребори за рекордната осма титла? Дано не ме опровергае само.

Няма коментари:

Публикуване на коментар