Понеже миналата година писах подробно какво е това
състезание, сега само накратко. Това е надпревара която е извън официалния
календар и в нея не се дават точки. Наградата за победителя е един милион и
разбира се славата придружена с това. Ол старс е по-скоро промоционално
състезание, започнало своето съществуване през 1985 година и се радва на все голяма
популярност. Обикновено част от тимовете използваха надпреварата за
допълнителни тестове, но през миналата година от НАСКАР им отнеха тази
възможност. Тогава приложиха нов аеропакет, който в последствие бе доработен и
стана задължителен за тази година.
В общи линии и през тази година се прави така – има новости,
които вероятно ще залегнат в техническите характеристики на новите автомобили
от Генерация 7, очаквани на трасетата през 2021. Основната новост ще бъде на
предния капак, където има отвори за въздух, които ще спомагат за охлаждането на
двигателите. Именно това е един от настоящите проблеми, заедно с недостатъчното
охлаждане на спирачките и голямото притискане. Последното стана обект на доста
критики, защото именно притискането дава възможност на пилотите да развиват по-високите
скорости в завоите. Допълнителна новост ще е и промяната на предния спойлер, но
тя ще е едва забележима поне засега, защото е минимална. Има информация и за
нов тип гуми, но все още не е официална, пък и от Гудиър постоянно правят
промени в смесите, така че това по-скоро е нещо обичайно мисля.
Накратко и за формата на състезанието. Право на
участие имат всички победители в състезанията от миналата и тази година,
шампиони и победители в Ол Старс, при условие че все още са активни пилоти. Към
тях се добавят тримата победители в етапите на надпревара-квалификацията
наречена Опън (20-20-10 обиколки) плюс пилот избран от феновете след гласуване,
което все още продължава.
Така общо 19 участници ще мерят сили в четири етапа 30-20-20-15
(тук промяната е последния етап 15, а не 10 като миналата година) за този
милион. Всеки етап трябва да финишира при зелен флаг, няма задължителни
спирания в бокса, а последния етап ще се броят само обиколките при зелен флаг.
Тоест, колкото и прекъсвания да има в него ще се напрявт 15-те обиколки в
състезателен режим .Естествено ще има овъртайм, ако стане нещо в края за да
може да има финална битка.
Седмица след това ще е и 13-ят старт за сезона Кока
Кола 600 – най-дългото състезание, а то ще отбележи както средата на редовния
сезона, така и точно една трета от целия календар в НАСКАР. Идва време за
анализи, прогнози и очаквания.
Няма коментари:
Публикуване на коментар