Ето че неочакваното се случи – Шевроле победиха Форд
на Таладега и то използвайки техния начин. Дисциплина и отборна работа бяха в
основата на успеха и победите в двата етапа, както и в края. Чейс Елиът успя да
грабне четвъртата си победа и първа за тази година, но голямата заслуга е на
целия екип пилоти на Шевроле.
Движението в колона на суперспийдуей овалите (Дайтона
и Таладега) бе нещо нормално, това винаги са били „пакетни“ надпревари. Този
старт обаче бе исторически – за пръв път от 1988 година насам колите бяха без
рестрикторна пластина! На практика обаче двигателите все пак са ограничени (не
с пластина, а конструктивно), както бе прието да бъде за трасетата с дължина
над 1,3 мили от началото на този сезон. Всъщност колите бяха по-мощни с около
100 конски сили в сравнение с миналата година, но имаше по-големи задни
спойлери, както и ограничение на ъгъла на предните с цел намаляване на скоростта.
Все пак средната скорост на обиколка надскочи прага от 200 мили в час, а
най-бързата доближи 205, което е повече от очакваното, така че вероятно ще има
опити за редуциране на скоростта за лятната Дайтона и второто идване на
Таладега.
Тактиката на Шевроле обаче не омаловажава постижението
на Елиът и колегите му. Те дадоха всичко от себе си и успяха, просто в края
Чейс се възползва най-добре от ситуацията. Джоуи Логано определено би могъл да
спечели, но в опита си да спре Кърт Буш, той не успя да даде отпор на Чейс
Елиът. Кърт също би могъл да спечели, ако Логано бе тръгнал да блокира долната
колона, същото важи и за Рики Стенхаус, който неуморно се бореше през цялото
състезание. Отново отлично впечатление направи и Дани Суарес и определено събра
още симпатии от феновете. Бих се радвал усилията му скоро да се увенчаят с
победа, заслужава заради хъса си. Чудесно класиране за Боумън, Прийс и Хемрик и
тримата с най-добро представяне в кариерата.Чудесна отправна точка за екипите на Шевроле, да видим дали ще продължат в същия дух.
Този път пилотите на Тойота останаха сами в битката и
трябваше да опитват да си сътрудничат с който е около тях, но често бяха
изолирани от съперниците си. Така доброто представяне на Труекс и ДиБенадето
някак си останаха в сянката на екипа на Шевроле. Кайл Буш също кара добре, дори
бих казал предпазливо, нацелен в рекорда на Морган Шепърд за 11 поредни финала
в топ 10. Кайл до момента има 10 и в Довър очаквам отново да е една идея
по-предпазлив, което автоматично ще намали шансовете му за победа, от 3 към
едно до към 5 към едно, което всъщност отново го оставя фаворит. Елиът и Труекс
също са напред в листата на добри коефициенти, заедно с Логано и Кезловски.
Това което все още ме озадачава е липсата на успех за
тима на Стюърт-Хаас. Имат скорост, имат шансове, явно не им достига късмет. В
общи линии Харвик незабележимо трупа точки, Бойер проблясва на моменти, а
акцента е върху Алмирола и Суарес и точно това ме изненадва от началото на
годината.
Стана ясно, че от този уикенд в Довър квалификацията
на овални трасета се завръща към единичните обиколки, заради много оплаквания и
проблеми с трафик до момента. Това според част от пилотите разваля удоволствието
на феновете, както и им отнема възможността да се борят за подобряване на
времето си в няколко различни тура, но за сега това ще е положението. В Довър
първите стартови позиции са донесли най-много победи, така че битката ще
започне още от тренировките и квалификацията, а в неделя ще бъде още по-завързано.

Няма коментари:
Публикуване на коментар