НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

понеделник, 20 май 2019 г.

НАСКАР ОлСтрас – милион $ и много емоции


               Кайл Ларсън имаше страхотна вечер и успя да се пребори за победата в състезанието на звездите в НАСКАР. Ларсън стана едва четвъртият пилот преминал през ситото на квалификационното състезание и спечелил заветния милион. Кайл бе много бърз и внимателен и именно това му помогна да се опази от неприятностите сполетели други пилоти. 

           Всъщност екшъна започна още в квалификацията наречена Опън. Четири обиколки преди края на пръвия от трите етапа потеглилия от полпозишън Дениел Хемрик вече предвкусваше победата и класирането си в битката за милиона, но прекъсване заради гръмналия двигател на Би Джей Маклауд го лиши от успеха. Бъба Уолас бе много напорист и след като загуби от Уилиям Байрон си взе поука и бе безкомпромисен в битката  и защитата на позицията си от Дани Суарес. Кайл Ларсън пък търпеливо изчака своя момент, а Алекс Боумън бе избора на феновете за последното вакантно място. Реално и четиримата направиха отлични състезания, като показаха, че младите пилоти вече са готови да поемат щафетата от ветераните.
               В същинското състезание Клинт Бойер бързо загуби лидерската си позиция, а след финала отново прикова вниманието на всички със смелото си решение да налага с юмруци Райън Нюмън. Късмет за него беше факта, че Нюмън явно се чувстваше гузен и не му отвърна, защото физически Бойер нямаше да издържи и половин рунд срещу него. Двамата бяха привикани за обяснения пред стюардите, но май ще се разминат без наказания и глоби. Нюмън определено имаше лоша вечер, но поне показа нагледно, че новият (експериментален за момента) преден спойлер е доста здрав. Всъщност оказва се, че това се дължи не толкова на провените в предницата, колкото на факта, че тревата в тази част е изкуствена. 
               Най-разочарован мисля че беше миналогодишният победител Кевин Харвик. Не само че трябваше да кара розова кола (което определено не бе по вкуса му), не само че може би бе с най-бързата такава, ами и в края именно с негова помощ при последния рестарт Ларъсн успя да спечели. За пръв път Харвик си позволи да критикува екипа си за не добре свършената работа в бокса,  където първо бе забавен, а след това се оказа, че не са затегнали добре едната му гума и това го отпрати назад. Все пак Кевин се надява на добро представяне в неделя, което ако се случи определено ще оправи настроението му.
               Нищо обаче не може да оправи настроението на Кайл Буш, който за пореден път критикува (най-меко казано) аеропакета на колите след финала. Буш недовостваше най-вече от липсата на скорост при рестартиране и от нестабилността на колата си когато следва плътно съперник. И всичко това на фона на три победи и сигурно участие в плейофите. Представям си какво щеше да говори, ако все още не бе спечелил като Харвик или пък ако имаше „суша“ като при Джонсън.
               Сега всички трябва да се съсредоточат отново в шампионата, в неделя ги чакат 600 мили бележещи и средата на редовния сезон. Шестима до момента са със сигурни квоти за плейофите остават още 13 възможности за всички останали да се класират с победа. На теория дори може някой от победителите и да не успее да влезе в 16-та. За целта трябва да има поне още 11 нови различни победители, колкото и малко вероятно да е това.

Няма коментари:

Публикуване на коментар