Брад Кезловски бе на точното място в точния момент за
да грабне третата си победа за сезона в Канзас. Второто нощно състезание за
годината предложи страхотни битки, много изпреварвания и изненади. Кезловски не
потегли добре, но в края на надпреварата изигра най-добре картите си и
благодарение на опита си спечели 30-та победа в кариерата си.
Преди началото на надпреварата пет от първите осем
коли в стартовата решетка не успяха да минат техническия преглед и това ги
отпрати в дъното на колоната. Към тях се присъединиха още, всичките смятани
малко или повече за фаворити. Арик Алмирола, Дани Суарес, Кайл Ларсън, Мартин
Труекс и Джоуи Логано така и не успяха да се преборят за връщане в челото с
изключение на Чейс Елиът. Елиът дори спечели втория етап и бе близо до лидерите
в края, но с падането на температурите колата му позагуби скорост. Скорост в
края нямаше и Кевин Харвик, който потегли от полпозишън и доминираше през
първата част на състезанието. Харвик, както и друга голяма група пилоти станаха
жертва на жълти флагове точно когато част от пилотите бяха спирали в бокса, а
други не. Причината бе изтъркаляла се гума в питлейна от екипа на Райън Нюмън и
тя бе причината за прекъсването, което донесе много неразбории на всички нива.
Първо заради нуждата от прецизно подреждане на колоната маршалите изгубиха
доста време докато определят точните позиции на всеки. Това породи недоволство
в няколко екипа, които смятаха че са ощетени. Като например Ерик Джонс, който
смяташе, че трябва да е доста по-напред. Това явно го разконцентрира и в
ключовия момент допусна да бъде изпреварен от Кезловски. В последната обиколка
пък Джонс блокира доста дълго Клинт Бойер и последния не му остана длъжен след
финала. Първо го „поздрави“ с побутване след карирания флаг, а след това отиде
до него и му се поскара. Клинт смяташе, че е можел да завърши втори и това
вероятно щеше да е така, ако не беше интензивното блокиране на Ерик. Това обаче
даде шанс на Алекс Боумън да завърши втори в трето поредно състезание. Дори
Брад Кезловски призна, че“ …сякаш откраднах победата от Алекс…“, а самият
Боумън гледаше философски на пропуснатия шанс и заяви, че иска да спечели
следващите уикенди (Ол страс състезанието и Кока Кола 600 – доста амбициозно). Всъщност
Алекс и екипът му (както и останалите в челото) мисля че допуснаха грешка като
не смениха гумите си преди предпоследния рестарт. Това даде шанс на Кезловски
да ги изпревари, и определено бе стратегическа грешка. При спирания под жълт
флаг, особено когато колите в лидерската обиколка са малко (в случая бяха 13)
почти не губиш от бокса. Освен ако стане забавяне или има наказание, но при
малкия брой съперници има шанс да си върнеш позицията. Ако Грег Ивс бе повикал
Боумън в бокса, мисля че щеше да спечели. Това обаче е само предположение,
както предполагам че и останалите в челото също са разчитали на това гумите им
да издържат до края.
Така след 12 състезания все още имаме само шестима
победители, а този уикенд ни очаква Ол Страс надпреварата, в която няма точки.
Има награда само за победителя и тя е милион долара, но повече по темата скоро.
Няма коментари:
Публикуване на коментар