НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

понеделник, 25 февруари 2019 г.

НАСКАР Атланта - Болен здравите надви


                Брад Кезловски спечели в Атланта, след като в края поведе и въпреки спада в темпото му не позволи на Мартин Труекс да го изпревари. Кезловски страдаше от стомашен вирус (малко по-рано информацията беше за грипни симптоми) и от екипа му се бяха подготвили със заместник, но това не се наложи. Преди състезанието Брад бе заявил, че е готово на около 70% за състезанието и след финала изникна въпроса „…а ако беше здрав?“. Всъщност това не е първият път, когато Кезловски печели след здравословни проблеми. През 2011 той спечели в Поконо само ден след като бе счупил глезена си на тестове. След финала се шегуваше, че заради натежалия си крак от гипса е натискал по-здраво газта и за това е бил толкова бърз. Сега в Атланта Брад отново беше много бърз, точно когато това бе нужно, а от скоростта показана от неговите съотборници Логано и Блейни става ясно, че момчетата на Пенске отново ще са сред основните фаворити.

               Недоволен от второто си място беше Мартин Труекс младши. По-скоро недоволен от поведението на изостаналите пилоти и най-вече на Рики Стенхаус, който го е забавил при последния рестарт. Въпреки това, Мартин бе доволен от колата си и след неуспешния дебют с новия си отбор, сега бе най-добрия пилот на Джо Гибс Рейсинг. Вероятно Кайл Буш щеше да е пред него, ако първо бе стартирал от по-предна позиция и второ не бе спукал гума, което го отпрати отново назад. Като цяло обаче в старт номер 500 Кайл бе доволно бърз, както и брат му Кърт, който пък стартира за 650-ти път в Къп сериите.
               Големите губещи бяха няколко -  Логано и Блейни с проблемни боксове и принудителни влизания в края, Кевин Харвик както и съотборниците му от Стюърт Хаас, които страдаха от липса на скорост в ключови моменти, но най-вече Кайл Ларсън. От 11-те състезания в които Ларсън е водил в повече от 100 обиколки е спечелил само веднъж, този път не успя заради собствена грешка – превиши скоростта в бокса. Все пак темпото му бе обещаващо и съвсем скоро очаквам да спечели или поне да е близо до победата, ако пак не направи някоя глупост.
               Сред губещите са и пилотите на Рик Хендрик, след като и четиримата нямаха скорост в надпреварата, а бързото потъване на Джими Джонсън в колоната бе сред големите изненади.
               Изненадани от поведението на колите си пък бяха всички, все пак това бе първи старт с на практика новите коли. Преобладаващото мнение бе, че в трафик автомобила става много нестабилен, което е точно обратното на очакванията, но ще видим във Вегас дали допълнителните въздушни отвори на предната решетка ще отстранят този проблем. Това което стана според очакванията бе множеството изпреварвания и битки по различни линии, трудно разкъсване на колоната и по-бавно ускоряване при рестартите. Според Стив ОДонъл вицепрезидент на НАСКАР посоката е добра и очаква да продължава да е така. Той също очаква по-различно поведение на колите в Лас Вегас и смята, че тези, които успеят да се адаптират ще са доволни, което обещава интригуващи надпревари.
               Дали това ще е така предстои да разберем.

Няма коментари:

Публикуване на коментар