НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

неделя, 3 февруари 2019 г.

Клаш – началото на сезона в НАСКАР

               Със спринтовата надпревара Клаш започва сезона в НАСКАР сериите. През миналата година писах какво точно представлява това състезание и как започва всичко с него, за това сега в резюме.
               В началото на година обикновено седмица преди Дайтона 500 се провежда първото състезание, което обаче няма статут на кръг от шампионата. Това е кратко спринтово състезание в което участват обикновено спечелилите полпозиции през предишния сезон, както и участниците в плейофите и бивши победители в надпреварата или пък в Дайтона 500. Общо взето обикновено това 20 от топ състезателите и основната цел на състезанието е шоу. Не трябва обаче да се подценява и възможността на пилотите и екипите им да направят допълнителни тестове и настройки на колите за гвоздея в програмата – ДАЙТОНА 500.
               Стартовия лист за Клаш(името варира спрямо спонсорите) е както следва по новера: Кърт Буш, Брат Кезловски, Остин Дилън, Кевин Харвик, Райън Нюмън, Чейс Елиът, Арик Алмирола, Дени Хемлин, Райън Блейни, Клинт Бойер, Кайл Буш, Мартин Труекс младши, Ерик Джонс, Пол Менард, Джоуи Логано, Джейми Макмъри, Даниел Суарес, Кайл Ларсън, Джими Джонсън, Алекс Боумън.
               Ако ви прави впечатление, че списъка започва с Кърт Буш, то тогава трябва да обясня. Кърт напусна екипа на Стюърт Хаас (номер 41) и премина при Чип Ганаси, където замести Джейми Макмъри. От своя страна Макмъри приключва активната си кариера (поне на този етап) и ще бъде в ТВ екипа на Фокс спортс, но за Дайтона 500 бившия му шеф Ганаси осигури кола с номер 40, заедно с екипа на Спайер Моторспорт за надпреварата и това му помогна да се включи и в Клаш-а.
               Райън Нюмън пък ще бъде в екипа на Роуш Фенуей с номер 6 и за това е наред в списъка. Мартин Труекс пък зае мястото на Дани Суарес при Джо Гибс и ще кара с номер 19, а мексиканския пилот отиде в Стюърт Хаас на мястото на Кърт Буш(номер 41).
               Другата промяна е в колите на Форд – те вече ще са Мустанг, модел синоним на състезателния дух. Не че GT40 не е, но тук става дума за серийни коли или по-точно за силуети на серийни автомобили, актуални на пазара с новите си модели.
               За промените по аеропакета и двигателите вече става дума неведнъж, като целта е повишаване на сцеплението и управляемостта за да може да има по-плътна битка. Същото важи и за двигателите, но за всичко това ще си говорим предполагам през цялата година.
               Новостите бяха тествани в Лас Вегас на 31 януари и 1-ви февруари, като всичко бе стриймвано свободно в интернет каналите на НАСКАР. В интерес на истината гледах част от тестовете, опитаха да направят нещо като мини състезание изглеждаше добре, но от това, което видях не добих реална представа какво да очаквам от новите коли. Да, има публикувани времена, да те са по-слаби от тези през миналата година във Вегас, но никъде не намерих (поне до момента) коментари на пилотите и тийм шефовете. Само кратки очаквания от пресконференцията преди началото на теста. Според ръководството на НАСКАР това е стъпка в правилна посока, но според феновете (чийто мнения четох в интернет) може би има какво да се иска още. Твърдите фенове, обичащи НАСКАР от 90-00 смятат, че донякъде има усещането за онова време, но не одобряват ограниченията, етапите и изобщо роптаят че искат да бъде като едно време. Други пък, вероятно по-млади, очакват нещата да се подобрят, да стане по-напрегнато, по-непредвидимо и интересно, но има лек скептицизъм относно ограничението на двигателите. Аз лично все още не мога да дам оценка, предпочитам да видя как ще изглеждат поне първите няколко състезания и едва тогава бих дал мнение, защото все още не е ясно почти нищо. Да, не ми харесва идеята за спъване на двигателите от една страна, но от друга пък това важи за всички и примерите от миналото за безразсъдно мощни коли като да речем тези от група Б в ралитата през 80-те не беше много добра идея. Може би много рестрикции в света на моторните спортове показва, че трябва да има някакво ограничаване на развитието, защото (особено във Ф1) по-богатите успяват да развият колите си до степен невъзможна за по-малките отбори. А това води до големи разлики, до загуба на интрига и до отлив на зрители.
               Нека обаче да видим как ще започне този сезон, да мине Дайтона, и може би още две-три състезания и тогава ще нищим темата дали е добро или не решението за промените в НАСКАР.


Няма коментари:

Публикуване на коментар