Този уикенд в Лас Вегас най-после ще видим всичките
новости по колите продиктувани от промените в правилата. Това което видяхме в Атланта
бе част от целия пакет – „спънат“ двигател, новите предни и задни спойлери, но
липсваха аеро каналите в предната решетка. Сега тези отвори под „фаровете“ ще
имат задачата да отвеждат въздуха встрани от колата и по този начин да бъде
намалено влиянието на вихрите при битките врата до врата. Отборите имах
възможност да тестват във Вегас в края на януари новите си коли и останаха
доволни. Поне в малкото изказвания по темата, които бяха доста предпазливи, но
все пак положителни.
Всъщност, това ще е и вида на колите на всички трасета
с дължина по-голяма от миля, с изключение на Атланта, която мина, двата старта
на Поконо, Дарлигтън и финала в Маями, където тези аероканали ще липсват.
Трасетата под миля пък ще бъдат не само без тях, но и без ограничител на
притока на въздух към двигателя, което предполага колите да бъдат с пълната си
мощност от около 750 к.с., което предполага доста зрелищни битки още в
Мартинсвил.
След Атланта възторгът от новостите бе голям, но
попаднах на статия в която имаше пряко сравнение на състезанията от 2018 и
2019. Изненадващо, но повечето показатели са сходни.
-----------------------------------2018---------------------------2019------
-----------------------------------2018---------------------------2019------
Победител: Кевин Харвик Брад
Кезловски
Разлика на финала: 2.69 секунди 0.218
секунди
Смени на лидери: 24 25
Прекъсвания: 5 за 28 обиколки 5 за 30 обиколки
Изпреварвания : 847 864
Коли в обиколката на лидера: 13 17
Финална част при зелен флаг: 21 43
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Както се вижда, няма
кой знае каква разлика, имало е малко повече изпреварвания, а на финала в
обиколката на Кезловски са четири коли повече от миналата година. В своя анализ
Nick Bromberg от Yahoo Sports стига и по-далеч, като сравнява и разликите в
колоната, които отново се оказват много близки, но ще си спестя цитирането на
толкова много цифри. В резюме според Nick Bromberg няма поводи за прибързана
радост, но оставя отворена вратата за следващите стартове. Все пак в Атланта бе
вълнуващо, а и този жълт флаг при инцидента в бокса и последвалата подредба при
рестарта раздвижиха значително нещата. Именно заради изостаналите с обиколка
коли и най-вече заради Рики Стенхаус, Мартин Труекс изрази най-сериозното си недоволство.
Стигна до там, че твърди, че точно заради номер 17(Стенхаус) той не е успял да
спечели. Рики от своя страна пък заяви, че ако Труекс е имал достатъчно скорост
е щял да го изпревари, точно както стори това Кезловски. Рики отказа да поеме
вината и подобно на словесните престрелки между Логано и Макдауъл след Дайтона
500 и тези предизвикаха дебати, най-вече сред феновете. Според мен Стенхаус бе
в правото си да се бори за своето класиране, Труекс просто трябваше да опита да
остане с Кезловски при рестарта. Както и да е.
Накрая няколко думи за
очакванията. Десет от последните 11 състезания в Лас Вегас са печелени от
шампиони, като единственото изключение е Карл Едуардс, който бе много близо до
титлата. Така на теория с най-големи шансове са бившите шампиони, те са .
Кайл Буш удължи
договора си с Джо Гибс Рейсинг и сега спокойно ще продължава да печели, но не
ми се вярва да успее тук. Поне не този уикенд. И не в къп сериите, защото той
ще участва и в трите надпревари – пикапи, Иксфинити и Къп. Мисля, че ще му
дойде в повече и това е основната причина да не го слагам като фаворит –
оставям го в топ пет на евентуалните победители в неделя.
Кайл Ларсън мисля ще е
този, който има огромен шанс на това трасе. Има и скорост, нищо че не е шампион.
Засега. Кевин Харвик е вторият избор, а
на букмейкърите първи с коефициент 9/2. Мартин Труекс също е в топ пет за мен,
както и Брад Кезловски.
И понеже само петима не
стигат, ще добавя като втора група евентуални победители начело с Джоуи Логано,
Райън Блейни и Чейс Елиът, а като пожелателна ще е прогнозата за победа на
Джими Джонсън. Тук ще спра, защото иначе ще започна да добавям още имена и ще
стане много дълъг списъка с Буш, Хемлин, Бойер, Алмирола и останалите.
Няма коментари:
Публикуване на коментар