НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

петък, 1 март 2019 г.

НАСКАР Лас Вегас - дебют на всички новости по колите

           Този уикенд в Лас Вегас най-после ще видим всичките новости по колите продиктувани от промените в правилата. Това което видяхме в Атланта бе част от целия пакет – „спънат“ двигател, новите предни и задни спойлери, но липсваха аеро каналите в предната решетка. Сега тези отвори под „фаровете“ ще имат задачата да отвеждат въздуха встрани от колата и по този начин да бъде намалено влиянието на вихрите при битките врата до врата. Отборите имах възможност да тестват във Вегас в края на януари новите си коли и останаха доволни. Поне в малкото изказвания по темата, които бяха доста предпазливи, но все пак положителни.

               Всъщност, това ще е и вида на колите на всички трасета с дължина по-голяма от миля, с изключение на Атланта, която мина, двата старта на Поконо, Дарлигтън и финала в Маями, където тези аероканали ще липсват. Трасетата под миля пък ще бъдат не само без тях, но и без ограничител на притока на въздух към двигателя, което предполага колите да бъдат с пълната си мощност от около 750 к.с., което предполага доста зрелищни битки още в Мартинсвил.
               След Атланта възторгът от новостите бе голям, но попаднах на статия в която имаше пряко сравнение на състезанията от 2018 и 2019. Изненадващо, но повечето показатели са сходни. 

-----------------------------------2018---------------------------2019------
Победител:                                     Кевин Харвик                                    Брад Кезловски
Разлика на финала:                      2.69 секунди                                       0.218 секунди
Смени на лидери:                                     24                                                           25
Прекъсвания:                               5 за 28 обиколки                                 5 за 30 обиколки
Изпреварвания :                                       847                                                         864
Коли в обиколката на лидера:                13                                                           17
Финална част при зелен флаг:               21                                                           43
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

               Както се вижда, няма кой знае каква разлика, имало е малко повече изпреварвания, а на финала в обиколката на Кезловски са четири коли повече от миналата година. В своя анализ Nick Bromberg от Yahoo Sports стига и по-далеч, като сравнява и разликите в колоната, които отново се оказват много близки, но ще си спестя цитирането на толкова много цифри. В резюме според Nick Bromberg няма поводи за прибързана радост, но оставя отворена вратата за следващите стартове. Все пак в Атланта бе вълнуващо, а и този жълт флаг при инцидента в бокса и последвалата подредба при рестарта раздвижиха значително нещата. Именно заради изостаналите с обиколка коли и най-вече заради Рики Стенхаус, Мартин Труекс изрази най-сериозното си недоволство. Стигна до там, че твърди, че точно заради номер 17(Стенхаус) той не е успял да спечели. Рики от своя страна пък заяви, че ако Труекс е имал достатъчно скорост е щял да го изпревари, точно както стори това Кезловски. Рики отказа да поеме вината и подобно на словесните престрелки между Логано и Макдауъл след Дайтона 500 и тези предизвикаха дебати, най-вече сред феновете. Според мен Стенхаус бе в правото си да се бори за своето класиране, Труекс просто трябваше да опита да остане с Кезловски при рестарта. Както и да е.
               Накрая няколко думи за очакванията. Десет от последните 11 състезания в Лас Вегас са печелени от шампиони, като единственото изключение е Карл Едуардс, който бе много близо до титлата. Така на теория с най-големи шансове са бившите шампиони, те са .
               Кайл Буш удължи договора си с Джо Гибс Рейсинг и сега спокойно ще продължава да печели, но не ми се вярва да успее тук. Поне не този уикенд. И не в къп сериите, защото той ще участва и в трите надпревари – пикапи, Иксфинити и Къп. Мисля, че ще му дойде в повече и това е основната причина да не го слагам като фаворит – оставям го в топ пет на евентуалните победители в неделя.
               Кайл Ларсън мисля ще е този, който има огромен шанс на това трасе. Има и скорост, нищо че не е шампион. Засега.  Кевин Харвик е вторият избор, а на букмейкърите първи с коефициент 9/2. Мартин Труекс също е в топ пет за мен, както и Брад Кезловски.
               И понеже само петима не стигат, ще добавя като втора група евентуални победители начело с Джоуи Логано, Райън Блейни и Чейс Елиът, а като пожелателна ще е прогнозата за победа на Джими Джонсън. Тук ще спра, защото иначе ще започна да добавям още имена и ще стане много дълъг списъка с Буш, Хемлин, Бойер, Алмирола и останалите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар