НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

петък, 29 март 2019 г.

НАСКАР – Революционни промени в календара за 2020.


               НАСКАР предприе революционни промени в календара за догодина, поне така бяха обявени при представянето им. Най-важната е че финала на сезона се мести от Маями във Финикс, от трасе с дължина миля и половина на такова с дължина само една миля. Това ще означава, че предимството на пилотите с успехи на по-дългите трасета ще бъдат елиминирани, поне на теория.

               Друга промяна е изместването на лятното състезание на Дайтона в края на август, като така трасето открива и закрива редовния сезон. Това предполага страхотна битка за влизане в плейофите на суперспийдуей, където състезанията са доста непредвидими.
               Освободения уикенд около 4-ти юли (когато по принцип бе летния старт на Дайтона) сега се заема от Брикярд на Индианаполис. Идеята на организаторите е, че обикновено по това време хората пътуват най-много и евентуално биха избрали да посетят Индиана и старта от НАСКАР.
               Бристъл и Мартисвил пък получават дати като финали в елиминациите за вторите си състезания там, като на „Кламера“ ще има вечерно състезание за пръв път в историята на трасето.
               Може би най-революционното решение е двойният уикенд в Поконо. На „сложния триъгълник“ ще има съботно и неделно състезание в един и същи уикенд! Това се случва за пръв път в модерната история на НАСКАР (както те я определят от 1972 година насам) и ще бъде едно интересно изпитание. С оглед на факта, че там ще има и надпревари и при пикапити и в Иксфинити сериите плюс две състезания от Къп сериите, за феновете ще бъде едно страхотно преживяване и програмата ще е доста наситена откъм събития.
               За момента идеята да има състезания в средата на седмицата отпадна, но календарът за 2020 е нещо като проба за промените, които евентуално ще се направят за 2021 година. Тогава би могло да се опита и нещо такова (състезание в сряда вечер да речем), а също така и да се направи ново разместване на трасетата, както и добавяне на нови. Възможно е също така да се преосмислят дистанциите поне на част от надпреварите, нещо което се говори от доста време насам.
               За момента отзивите от отборите и пилотите са положителни, честно казано не намерих някой да се е изказал против промените. А като стана дума за промени, бе взето решение за Дайтона и Таладега да бъдат увеличени задните крила с цел намаляване на скоростта. Анализа на тестовете по-рано през годината е показал, че с новия аеропакет колите са притеснително бързи на тези трасета и би могло да доведе до инциденти.
               Предполагам още този уикенд ще има още отзиви и мнения, но за сега фокусът е върху състезанието в Тексас и евентуалният победител там. Според букмейкърите с най-големи шансове са Кевин Харвик и Кайл Буш, следвани от Труекс, Логано и Кезловски, а младото трио Елиът, Блейни и Ларсън също е близо, поне като прогнози. По-пресметливите пък залагат на завръщане на Джими Джонсън, но все пак това са само прогнози.

Няма коментари:

Публикуване на коментар