НАСКАР предприе революционни промени в календара за
догодина, поне така бяха обявени при представянето им. Най-важната е че финала
на сезона се мести от Маями във Финикс, от трасе с дължина миля и половина на
такова с дължина само една миля. Това ще означава, че предимството на пилотите
с успехи на по-дългите трасета ще бъдат елиминирани, поне на теория.
Друга промяна е изместването на лятното състезание на
Дайтона в края на август, като така трасето открива и закрива редовния сезон.
Това предполага страхотна битка за влизане в плейофите на суперспийдуей, където
състезанията са доста непредвидими.
Освободения уикенд около 4-ти юли (когато по принцип
бе летния старт на Дайтона) сега се заема от Брикярд на Индианаполис. Идеята на
организаторите е, че обикновено по това време хората пътуват най-много и
евентуално биха избрали да посетят Индиана и старта от НАСКАР.
Бристъл и Мартисвил пък получават дати като финали в
елиминациите за вторите си състезания там, като на „Кламера“ ще има вечерно
състезание за пръв път в историята на трасето.
Може би най-революционното решение е двойният уикенд в
Поконо. На „сложния триъгълник“ ще има съботно и неделно състезание в един и
същи уикенд! Това се случва за пръв път в модерната история на НАСКАР (както те
я определят от 1972 година насам) и ще бъде едно интересно изпитание. С оглед
на факта, че там ще има и надпревари и при пикапити и в Иксфинити сериите плюс
две състезания от Къп сериите, за феновете ще бъде едно страхотно преживяване и
програмата ще е доста наситена откъм събития.
За момента идеята да има състезания в средата на
седмицата отпадна, но календарът за 2020 е нещо като проба за промените, които
евентуално ще се направят за 2021 година. Тогава би могло да се опита и нещо
такова (състезание в сряда вечер да речем), а също така и да се направи ново
разместване на трасетата, както и добавяне на нови. Възможно е също така да се
преосмислят дистанциите поне на част от надпреварите, нещо което се говори от
доста време насам.
За момента отзивите от отборите и пилотите са положителни,
честно казано не намерих някой да се е изказал против промените. А като стана
дума за промени, бе взето решение за Дайтона и Таладега да бъдат увеличени
задните крила с цел намаляване на скоростта. Анализа на тестовете по-рано през
годината е показал, че с новия аеропакет колите са притеснително бързи на тези
трасета и би могло да доведе до инциденти.
Предполагам още този уикенд ще има още отзиви и
мнения, но за сега фокусът е върху състезанието в Тексас и евентуалният
победител там. Според букмейкърите с най-големи шансове са Кевин Харвик и Кайл
Буш, следвани от Труекс, Логано и Кезловски, а младото трио Елиът, Блейни и
Ларсън също е близо, поне като прогнози. По-пресметливите пък залагат на
завръщане на Джими Джонсън, но все пак това са само прогнози.
Няма коментари:
Публикуване на коментар