НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

понеделник, 30 септември 2019 г.

НАСКАР – Чейс Елиът разби конкуренцията и стената в първи завой


               Чейс Елиът разби конкуренцията в неделната надпревара, а начинът на отбелязване на победата му пък бе особено оригинален. Но да започна от начало.
https://twitter.com/i/status/1178433690814124032
               Шарлът прие втория си старт на така нареченият „ровал“, където бе третото състезание от плейофната серия. В него трябваше да бъдат определени четиримата изпадащи от битката за титлата, а местата бяха девет. Мартин Труекс, Кевин Харвик и Кайл Буш вече бяха сигурни участници в следващата фаза, а само няколко точки щяха да класират и Кезловски, Логано и Хемлин. В дъното битката бе много заплетена, като само Ерик Джонс нямаше никакъв шанс освен победа.
               Нетипичното за НАСКАР трасе взе своето в тренировките – Дени Хемлин се удари в петък и трябваше да използва резервната си кола, а в събота Мартин Труекс сгреши с предавките и взриви двигателят в неговата. И за двамата това означаваше старт от дъното. Първата редица окупираха пилотите на Хендрик Моторспорт, като Уилям Байрон спечели пети полпозишън, а до него застана Алекс Боумън. Боумън обаче също трябваше да използва резервната си кола и освободи мястото си на Джими Джонсън. Чейс Елиът пък допусна грешка в квалификацията и се нареди едва 19-ти, като така пропусна да направи триумфа в квалификацията пълен за тима на Рик Хендрик.
               Специално преди старта бе обяснено отново, че всеки, който пропусне шикан ще трябва да спре и тръгне, за да не бъде наказан с преминаване през бокса. Това породи много такива спирания и тръгвания по време на цялото състезание. Още в първата обиколка Алекс Боумън предизвика инцидент в желанието си да си пробие път напред и се удари в Бъба Уолас и Остин Дилън. Стана ясно, че Уолас му е показал пръст, но не показалец и това явно разяри допълнително Боумън. Алекс взимаше на таран повечето си съперници и то по начин, по който не помня да съм виждал да прави дори и Кайл Буш. Все пак агресивното му каране донесе успех и в края на надпреварата Алекс стигна до второто място и продължи в плейофите. Това стана и благодарение на споменатите пропускания на шиканите, заради което Райън Нюмън получи 30 секунди наказание след финала. Нюмън имаше много тежко състезание и в края пропусна един шикан, но не спря и за това бе наказан. Райън отпадна от плейофите, заедно с Арик Алмирола и Кърт Буш, а Ерик Джонс отпадна от състезанието още в началото след инцидент и повреда. За всички тях надпреварата бе много тежка, но Боумън получи и медицинска помощ, заради обезводняване, пирчинено от високата температура. Бъба Уолас не му остана длъжен и го заля с вода (или може би друга течност от бутилката си) след финала, а заради тази си проява, пръста по-рано в състезанието и обидните думи Бъба бе привикан от стюардите за обяснения.
               Кайл Буш продължи със серията си трудни състезания и дори се отказа, след куп проблеми, но остава оптимист за следващото състезание. Дени Хемлин също имаше много грижи, както и Райн Блейни, но все пак всичките те продължават битака за титлата.
               В началото Уилям Байрон поведе уверено и изглеждаше сякаш младия пилот най-после ще успее да вземе първата си победа, но още при първото прекъсване изостана и едва в края успя да се върне обратно в челото. Кевин Харвик и Мартин Труекс бяха потенциални фаворити за победата и докато Кевин потегли в челото и остана там през цялото време, то Мартин трябваше да се бори сериозно докато стигне до топ три. Кезловски и Логано имаха по-различна стратегия, вероятно искаха да спрат само два пъти, но Джоуи допусна грешка и я провали, а тази на Брад така и не се получи. Не се получи и тази на Кайл Ларсън, въпреки че успя да спечели първия етап, но след това потъна.
               Клинт Бойер за пореден  път показа борбеност и имаше своите шансове, но не му достигаше скорост. За сметка на него пък Чейс Елиът сякаш бе от друга лига. Елиът стигна до първото място, спечели втория етап и точно когато изглеждаше, че няма какво да го спре надцени спирачките си и се заби в стената на първи завой. Колата му не пострада много, но се наложи да спре в бокса и излезе от там на 37-ма позиция 44 обиколки педи края.  С много борба и малко късмет, заради няколкото прекъсвания Елиът не само се добра до челото, но и успя да поведе в края и спечели може би най-страхотната си победа до момента. Тя бе трета за сезона и шеста в кариерата му, а веднага след финала той отиде с колата си до първи завой и подпирайки се в стената, в която се удари запали гумите на автомобила си за радост на зрителите. Това чудесно самоиронизиране допадна на всички и вероятно ще влезе в историята на НАСКАР като един от забавните начини за отбелязване на победа. Скоростта на Елиът обаче наистина бе впечатляваща, на трасе, на което от най-голямо значение са пилотските умения и това отново потвърди факта, че синът на „Страхотния Бил“ има наистина страхотен талант. Дали обаче само с талант ще успее да стигне до финала? Нека първо премине през следващите елиминации и вероятно ще разберем.

Няма коментари:

Публикуване на коментар