НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

вторник, 8 октомври 2019 г.

НАСКАР втората фаза от елиминациите започна, Кайл Ларсън най-после с победа



               Състезанието в Довър бе началото на втората фаза от плейофите и най-после Кайл Ларсън прекъсна серията от 75 старта без победа. След близо две години суша, Ларсън стигна до алеята на победата и се класира за следващия етап. Този път Кайл поведе в края и не позволи на никой да го доближи. За негов късмет състезанието премина почти без прекъсвания, защото в противен случай щеше да има проблеми при рестартите. Шеста победа в кариерата и много важна стъпка в битката за титлата, понеже Ларсън е един от най-бързите пилоти на трасето в Маями и стигне ли до финала определено ще е сериозен фаворит за победата и титлата. До тогава обаче, ще трябва да се пребори и за влизането там, а за целта трябва да трупа най-вече плейофни точки и евентуално да спечели надпревара от следващия етап.

               Дени Хемлин пък има за какво да съжалява, след като води в продължение на 219 от 400 обиколки (според ревизираните статистики обиколките са 218, но това няма особено значение). Дени доминираше в цялата първа половина от състезанието, но 12 обиколки преди края на втория етап Мартин Труекс младши го настигна и изпревари и до края Дени така и не успя да се върне отново начело. До голяма степен вина за това имаше Джоуи Логано, който още преди зеления флаг получи повреда(както стана ясно след финала в скоростите, а не в окачването) и изостана с 24 обиколки преди да се върне на трасето. Джоуи определено бе решил да вгорчи състезанието на своите конкуренти и успя до голяма степен да го направи като дълго време задържаше Хемлин и Труекс. Закачката му с пилотите на бившият му отбор отдавна не са изненада, но този път Логано бе впечатляващо упорит. На практика той нямаше никакъв шанс да премине напред в класирането с това изоставане, единствено отпадане на негови съперници можеше да му донесе повече точки. Все пак Джоуи не премина границата на позволеното и не предизвика инциденти, но отнесе доста критики след финала. Най-вече от Дени Хемлин, който стартира от полпозиция в състезание номер 500 в топ дивизията на НАСКАР и се надяваше на победа.
               И ако за Логано нещата не се развиха добре, то за Чейс Елиът и Райън Блейни те бяха още по-неприятни. Двамата отпаднаха след повреди – Елиът имаше грижи с налягането на маслото, а Блейни със спирачките. Така Райън се закотви на дъното на топ 12, а Чейс на позиция пред него. Сега двамата са в много по-неизгодна позиция преди Таладега, но там винаги е непредвидимо и всичко може да се случи.
               Добро състезание за Кайл Буш, въпреки грешката в бокса, още по-добро пък за Алекс Боумън, който този път не бе толкова агресивен. Кевин Харвик отново без да блести взе добри точки, а Мат ДиБенадето и Джими Джонсън също трябва да са доволни от представянето си. Не толкова доволни трябва да са Брад Кезловски и най-вече Уилиям Байрон защото заради грешката му в бокса и наказанието за нея изостана назад, а имаше темпо да се бори за топ пет, дори топ три.
               Сега предстои едно от най-непредсказуемите трасета – Таладега. Там както вече стана дума всичко може да се случи и дори да има изненадващ победител. Вероятно отборната работа ще бъде основната стратегия, така както видяхме и по-рано през годината. Шевроле се съюзиха с Тойота за Дайтона 500, но след кота Хемлин спечели, тактиката за Таладега бе сменена и даде резултат – победа за Елиът. Любопитно ще е как този път ще се развият събитията, особено ако се стигне и до инциденти и отпадания на фаворитите. Възможно е нещата да се заплетат така, че в Канзас битката да бъде много ожесточена за преминаване напред в плейофите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар