НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

четвъртък, 17 октомври 2019 г.

НАСКАР – Таладега в две части и победа за Райън Блейни


               Двудневното състезание на Таладега донесе успех за Райн Блейни, а с това и място в полуфинала на плейофите. Райън победи само със седем хилядни своя съименник Нюмън, а надпреварата бе изпълнена с обрати и обичайните за суперспийдуей катастрофи. Блейни бе лидер в неделя, но при влизането си бокса надцени спирачките си и влетя буквално с вратите напред в алеята към боксовете, което му донесе наказание за превишена скорост. За негов късмет състезанието се разви така, че в края той отново бе в позицията да се бори за победата и успя да я спечели. При последния рестарт за малко не бе изненадан от Нюмън, който бе засилен от Дени Хемлин, дори при борбата помежду им остана съмнение за пресичане на двойната жълта линия от страна на Блейни, но стюардите решиха, че това е в резултат от битката и не последва наказание. Все пак доста фенове и журналисти повдигнаха въпроса, защото наистина колата с номер 12 получи предимство при излизането си извън очертанията, но въпреки това поне за сега няма официално преразглеждане на ситуацията. За Райън Блейни това бе трета победа в кариера и много важна стъпка в опита му да влезе във финала, като този уикенд в Казнас той, заедно с Кайл Ларсън са единствените сигурни полуфиналисти. Така те могат спокойна да експериментират ва трасето с дължина миля и половина, сходно с това, на което след месец ще бъде финала в Маями.

               Състезанието започна в неделя, като заради очакваният дъжд старта бе изтеглен с 15 минути по-рано, което не позволи на зрителите(тези пред телевизорите у нас, а вероятно и в други страни) да видят парадната обиколка на колата, с която през 2000-та година Дейл Ърнахрд спечели последната си победа. На волана бе собственика на тима Ричард Чилдрес, а трибуните приветстваха този жест на организаторите към легендарния пилот.
               В първият етап всички бяха малко или повече предпазливи(като изключим Блейни, за когото стана дума малко по-горе), а екипната работа на Шевроле този път намери сериозен отпор. Още в самото начало Бред Кезловски и Клинт Бойер направиха тандем и успяха да изпреварят конкурентите си, като до края на състезанието, този прийом продължи да бъде използван. Така по двойки колите се бореха преди години, така че това не бе новост, но не бяха толкова много пилотите движещи се по този начин. Повечето предпочитаха дългите колони (влакчета) и точни при тях и малко прибързаните побутвания се стигна и до няколкото инцидента, в които голяма част от борещите се в плейофите пилоти имаха проблеми. Точно след края на първия етап, спечелен от Уилям Байрон заваля и след час и нещо опити да подсушаване организаторите решиха да отложат състезанието за понеделник.
               В началото на продължението Брад Кезловски имаше проблем със запалването и изостана, а екипът на Райън Нюмън го повика в бокса преди питлейна да бъде отворен, явно се притесняваха да не му свърши горивото. Самият втори етап премина сравнително спокойно, но в навлизането на финалната част инцидентите започнаха. Всъщност обикновено в края на всяко състезание страстите се нажежават, пилотите са едновременно уморени и раздразнени и именно тогава има повече прекъсвания. Третия етап протече с прекъсвания през десетина обиколки, имаше само един период от около 20 без жълти флагове. Побутванията в колоната не винаги бяха премерени и това бе основаната причина за инцидентите. Първо Алекс Боумън не прецени, че Логано е засилен доста от Клен Бойер и в резултат Боумън, Джими Джонсън и Кайл Ларсън отпаднаха, а доста други пилоти получиха различни повреди. Нещо подобно стана и малко по-късно, когато братя Буш и Крис Бушиър засилиха Байрон в Джоуи Логано, като така намалиха броя на колите на трасето. Брендън Гоан направи впечатляващо превъртане, но все пак то остава далеч от премятанията на Кайл Лайрсън от пролетта. Добрата новина е че нямаше контузени, а нито един от 12-те претенденти не се опази от проблеми.
               Щуро състезание, много инциденти, общо взето това, което винаги е поднасяла Таладега. Сега ситуацията в класирането е такава, че почти всеки (освен Ларсън и Блейни) би могъл да отпадне тази неделя. Все пак Хемлин, Труекс, Кайл Буш и Харвик са с повече шансове да продължат, но за последните две места в осмицата ще се води сериозна битка. А това обещава страхотно състезание за феновете.

Няма коментари:

Публикуване на коментар