След като Мартин Труекс откри плейофите с победа, сега
затвърди подема си с втора и то спечелена по един превъзходен начин. Нито
завъртането му предизвикано от Рики Стенхаус младши, нито опита за побутване от
страна на Кайл Буш успяха да го смутят по пътя му към алеята на победата. 25-та
победа в кариерата, шеста за сезона и втора в Ричмънд, след пролетния успех там
правят Мартин още по-сериозен претендент за титлата.
Като цяло скоростта
демонстрирана от целия екип на Джо Гибс Рейсинг бе впечатляваща и след не
особено добрата квалификация (за пореден прът през тази година), техните коли завършиха
на първите четири места. Всъщност веднага след финалната инспекция колата на
Ерик Джонс бе определена като нередовна и той загуби четвъртото си място. За
пръв път откакто се въведе дисквалификацията в НАСКАР кола от топ дивизията бе
извадена от класирането. До момента имаше четири дисквалификации в долната
дивизия (Иксфинити сериите), както и веднъж при пикапите. За Ерик Джонс това бе
сериозен удар, защото така той се нуждае от победа, за да успее да продължи в
плейофите, всякакво друго класиране няма как да го устройва. Причината за
дисквалификацията е разминаване в допустимите граници на задната кормилна щанга
(автомобилите от НАСКАР имат възможност да завиват малко и със задните колела,
нещо особено полезно за овалите). Според техническата комисия разминаването е
малко, но достатъчно за да повлияе на сцеплението и от там на скоростта, така
че от отбора се съгласиха и казаха, че няма да обжалват.
Кайл Буш, менторът на Ерик Джонс не бе никак доволен
от второто си място, макар че стана ясно, че то му бе достатъчно за да се
класира за следващата фаза по точки. Кайл заяви, че не е имал темпото на Труекс
в дългите серии, но все пак вижда прогрес, особено след като води в 202 обиколки.
Преди състезанието дори си позволи да се пошегува, че вече се чувства като
Джими Джонсън, след като не е побеждавал вече 13 състезания (вече 14, срещу 86
за Джими). Самият Джонсън пък направи добро състезание, движеше се в и около
топ 10, но грешка в бокса го отпрати назад. В извън плейофната битка, той
остана зад своя основен съперник Дани Суарес, който от своя страна продължава с
доброто си каране. Все пак Суарес трябва да докаже на екипа си, че заслужава да
остане, защото все още няма потвърждение на договора му за догодина.
Дени Хемлин остана трети, но като цяло бе по-бавен от
Труекс и Буш, дори на моменти и от Кезловски, който потегли от полпозиция. Кезловски
и Труекс бяха другите двама освем Буш, които водиха в състезанието, но за
разлика от Мартин, Брад така и не успя да се пребори с Кайл Буш.
Кевин Харвик не блестеше отново, но както и през цялата година стабилно трупаше
точки и стана третият пилот класиран за следващата фаза и то с точка аванс пред
Кайл Буш. Кевин сега потрива доволно ръце предполагам и очаква по-удобните за
него трасета, за да нанесе своя удар. Определено „Голямата тройка“ от миналия
сезон отново е в поход за финала в Маями.
Опитът си казва думата и Райън Нюмън постепенно се
изкачва в класирането, като сега преди Шарлот е на деветата позиция. Така почти
сигурно Нюмън ще продължи във втората фаза, ако разбира се не се случи нещо непредвидено
с кола номер 6. Все пак авансът му е крехък.
Джоуи Логано имаше проблеми и за разлика от Вегас не
успя да се добере до челото почти до края. Накъсването на състезанието в
последната му част обаче му помогна и Логано стигна до 11-тата позиция, като
изпревари Чейс Елиът, който пък бе по-бърз в началото на надпреварата. Кайл
Ларсън остана шести, Клинт Бойер се добра до осмото място, но все още е
застрашен, докато Логано и донякъде Елиът могат да са спокойни.
Като цяло състезанието бе особено трудно за Алекс
Боумън и Уилиям Байрон и те вече са потенциално застрашени от отпадане, а към
тях за втора поредна седмица преследван от лош късмет се присъедини и Кърт Буш.
Не могат да са сигурни и Райън Блейни и Арик Алмирола в продължаването си, така
че ще трябва да се постараят повече в следващото състезание.
За втора година Шарлот ще приеме надпреварата на „ровала“
– интересната смесица от овалното трасе и вътрешната част със завои- През
миналата година имаше доста проблеми с някои от шиканите и част от тях сега са
променени. Имаше доста инциденти и доста изпреварвания, така че в неделя
определено ни чака вълнуващо състезание.
Няма коментари:
Публикуване на коментар