НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

четвъртък, 12 септември 2019 г.

НАСКАР - Малко новини преди началото на плейофите

               Понеже фокусът е върху топ 16 и претендентите за титлата, някак неглижираме останалите, та за тях ще бъдат следващите редове.
               Пилотите, които не се класират за плейофите продължават да се състезават за разпределение на позициите от 17-та нататък. Може да не изглежда особено престижно, но всяка позиция е от значение при преговорите със спонсорите и тимовете. А в случай, че пилот извън претендентите успее да вземе победа, това му дава още по-големи шансове за добро място и щедри спонсори. Така че тази битка не трябва да се подценява.
               Сагата на Мат ДиБенадето приключи! Мат ще кара за тима на УУд Брадърс догодина на мястото на Пол Менард. Пол реши да се оттегли, а тъй като е основен спонсор(чрез фирмата на баща си Менардс) неговата дума е решаваща и той е избрал да го замени Мат Ди. Явно след като не успя да влезе в плейофите Пол е преценил, че ще е по-добре да спре и да даде шанс на други, а той да обърне повече внимание на семейството си, както по-рано през сезона обяви Девид Рейгън. За Мат това е страхотен шанс, защото екипът на Ууд Брадърс е част от Пенске и именно с него Райън Блейни спечели първата си победа преди две години. Така че Мат Ди (както все по-често го наричат) е в отличната позиция да спечели първите си победи догодина. Всъщност, ако има късмет Мат може да го направи и още през тази, нищо че не е в битка за титлата.
               Старта на плейофите е в Лас Вегас, а с най-добри показатели там е Джими Джонсън. Макар да не влезе в плейофите и за пръв път от 15 години насам няма да се бори за титла, Джими е обнадежден. В интервю с Дейл джуниър тези дни Джонсън нашироко разказва за плановете си и за това, че все още има желание да се състезава и изпитва удоволствие от това. Интересната част от разговора му с Ърнхард младши е свързана с теста му на кола от Формула 1. През ноември миналата година Джими Джонсън и Фернандо Алонсо размениха колите си в Бахрейн и Джими е останал много доволен от първия си досег с болид от Ф1. Тогава освен задължителните благодарности и кратки впечатление така и не се разбра кой знае какво, но сега Джонсън сподели, че е бил близо до времето постигнато от Алонсо и самото поведение на Макларън-а му е допаднало. Все пак той не смята че има бъдеще в коли с открити колела, но направи уговорката че може да опита от всичко. Според Джими болидите от Индикар не са му толкова удобни, колкото тези от Формула 1, но едва ли някой би наел 44 годишен пилот без опит, бил той и седемкратен шампион в НАСКАР. Другото, което Джонсън би пробвал пак е офроуд предизвикателства които ще го върнат към началото на кариерата му на състезател. Сега според него колите са много по-мощни и различни и може би ще се пробва на някое състезание. По темата НАСКАР Джими смята, че въпреки факта че не влезе в плейофите нищо не е загубено. Той, както и неговия тийм шеф Слиф Даниелс смятат, че отново ще печелят и се надяват това да се случи скоро. Както и ние феновете мисля.
               Даниел Суарес остана първи извън 16-цата и бе много разочарован, но мексиканецът не смята да се предава. Главната му цел в оставащите десет състезания ще бъде първа победа в сериите, което на теория е напълно възможно. Остава да стане и на практика.
               Сред най-щастливите след Брикярд 400 беше Бъба Уолас. В туитър, той сподели радостта си от „незабравимият ден на Инди“  и добави „Явно някой можел и да кара“. След финала Бъба е получил много поздравления, но едно от най-ценните признания е дошло от неговия шеф – Ричард Пети. Това дава надежди на Уолас за продължаване на договора и за радост на феновете, любители на американският футбол, Бъба ще продължи да ги забавлява, когато старта се отлга, както го правеше досега.
               Братя Дилън не успяха да се класират, но и двамата имат спечелени етапни победи – по две. Тези точки не им вършат работа, но този факт трябва да бъде отчетен, особено от финалистите, защото Остин и Тай биха могли да им объркат сметките. Дори и само с етапни победи пак. Тайлър (Тай) яростно отрече слуховете, че щял да се оттегля, като заяви че смята да се състезава още дълго и да печели много победи. Така и не стана ясно от къде е тръгнал слухът за неговото напускане.
               Все още не е обявено привличането на Кристофър Бел в тима на Ливайн Фемили Рейсинг, но според анализаторите това ще се случи в близките две седмици. В зависимост от представянето му през 2020 ще бъде решено дали Бел ще влезе и в основния сътав на отбора на Джо Гибс. Бави се и обявяването на трета кола в отбора на Ричард Чилдрес, нещо което би трябвало да се случи, за да се намери място на Тайлър Редик, шампионът от Иксфинити през миналата година. Редик, Бел и Коул Къстър са основни претенденти за тазгодишната титла, вероятно изчакването е за да се видят и резултатите им, но почти сигурно че и тримата ще бъдат в Къп сериите догодина. Къстър вероятно ще отиде в Го Фас Рейсинг (номер 32), които ще станат сателитен отбор на Стюърт-Хаас, а Коул Къстър е техен пилот така или иначе.
               Не е ясно кой ще замени Девид Рейгън във Фронт Роу Моторспорт, нито пък къде ще отиде Кори Ладжой (сега в Го Фас) и Рос Частейн (той има уговорка с Чип Ганаси), както и дали дебютантите Райън Прийс и Даниел Хемрик ще запазят местата си. Двамата водят плътна битка за званието „новобранец на годината“, докато Мат Тифт изостана в класирането и едва ли ще може да ги настигне до края на сезона.


Няма коментари:

Публикуване на коментар