НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

сряда, 4 септември 2019 г.

НАСКАР Дарлингтън – Ерик Джонс с важна победа за кариерата си


               С победата си в Дарлингтън Ерик Джонс не само затвърди участието си плейофите, но и направи важна крачка към продължаването на договора си с тима на Треньора. Джо Гибс сега вече няма да има как да откаже продължаване на контракта с младия пилот. Много спекулации около мястото на Джонс имаше в последно време, но той успя да остане съсредоточен в най-важния момент от сезона и след грешката в Бристол явно си взе поука. Твърдата битка с Кайл Ларсън и Кайл Буш показа решимостта на Ерик да спечели и да затвърди позициите си в тима. Ако успее да продължи в този дух, би могъл да изненада всички с влизане във финалната осмица, а с повече късмет и на финала.

               Двамата Кайл, Буш и Ларсън също спечелиха, макар и не победата. С второто си място Ларсън се класира в плейофите по точки и ако остана на това ниво би трябвало скоро да спечели и победа. Ако успее да се промъкне до финала в Маями ще е един от най-сериозните претенденти за титлата, защото там винаги е много бърз. Буш пък спечели предсрочно титлата шампион на редовния сезон и също както миналата година влиза в плейофите с най-много бонус точки. Дали обаче ще може да се пребори за титлата в Маями, където всеки път нещо не му достига? Почти сигурно е че ще стигне до там, не само заради предимството в точките, но и заради добрата му форма през целия сезон. Това обаче не винаги е достатъчно, така че Кайл Буш трябва да се опази от грешки, ако иска да вземе втората си корона.
               На практика след Дарлингтън в топ 16 останаха само две места, а кандидатите за тях са доста. Освен Бойер, Суарес, Нюмън и Джонсън, които са събрани в 18 точки (най-много изостава Джими), всеки един изненадващ победител извън първите 18 в класирането ще грабне билета за плейофите. На теория шансове за успех там имат всички, но Пол Менард например вече е печелил там. Рики Стенхаус, Остин Дилън и Мат ДиБенадето също имат своите шансове, а напоследък добро темпо показва и Крис Бушиър, който също може да поднесе изненада, но ако се върнем на лятната Дайтона то изненада може да дойде от всеки при евентуално прекъсване на състезанието.
               Все пак с най-сериозни шансове за участие в плейофите са Клинт Бойер и Дани Суарес, с оглед на възможностите на колите им. Стюърт-Хаас взеха две победи благодарение на Харвик, а Бойер и Суарес имат добро темпо напоследък. Да, замесиха се в инциденти, но ако успеят да завършат пред конкурентите си, то всичко ще се нареди в тяхна полза. Райън Нюмън има огромен опит и успя в последните два месеца с пресметливо каране да стигне до топ 16, но като скорост колата му е най-бавната от цялата четворка претенденти. Това обаче не означава, че Нюмън няма шансове. Особено ако някой от конкурентите му се замеси в инцидент или пък мине близо до него на трасето. Дани Суарес трябва да бъде много внимателен с него, след станалото в Дарлингтън, макар че мексиканецът нямаше вина за завъртането на Райън.
               Джими Дгжонсън е на прага на поредния удар по репутацията му. След като през миналата година за пръв път пропусна да спечели, то сега е на път за пръв път да пропусне участие в плейофите, а той винаги е бил в битката за титлата от 2004-та насам. Рано или късно обаче големите шампиони просто отстъпват място на новите звезди. Все пак не възрастта е проблем, защото както Кевин Харвик така и и Кърт Буш са на същите години, а все още побеждават. Не би трябвало и проблемът да е в колата, защото съотборниците на Джими също печелят, но може би е по-скоро точно колата причината. Подобно на Себастиян Фетел във Формула 1, за Джонсън проблемът е в поведението на автомобила. Паралелът е много точен, защото и Фетел и Джонсън предпочитат по-нервни машини, просто такъв е стилът им. По-голямото притискане на колите в НАСКАР, което имат през тази година, продължава да пречи на Джими, въпреки че в последните седмици има напредък. Липсата на късмет обаче продължава, явно финалът от 2016-та е изхарчил целият му късмет за две години напред. Все пак мисля, че ако успее да прескочи това препятствие и влезе в топ 16, Джими би могъл да бъде голямата изненада и точно когато никой не очаква от него. Джонсън не бива да бъде отписван докато все още се състезава, за това смятам, че дори да не влезе в плейофите, той ще спечели до края на сезона поне една победа.
               Накратко за лидерите, защото мисля, че чак след Индианаполис ще бъде по-уместно да се разсъждава кой до къде може да стигне. Логано имаше трудно състезание, продължава да събира точки, също както и Кезловски. Двамата обаче имат спад в представянето, а третият им съотборник Райън Блейни направо се загуби. Трябва да намерят начин да подобрят темпото иначе може и да няма пилот на Пенске на финал. След като Ерик Джонс спечели и четиримата пилоти на Джо Гибс влизат в битка за титлата, като тримата ветерани с огромни шансове за финал. Аз бих заложил на Дени Хемлин, не за друго, просто защото заслужава титла, а и в последно време е най-бързият от групата. Триото на Хендрик Моторспорт е като че ли с най-малки шансове за финал, въпреки че Елиът би могъл да стигне. Боумън има спад, а Байрон все още няма победа, така че Рик Хендрик трябва да залага на Чейс, ако иска титла през тази година. Именно отборната работа би могла да е от полза за номер 9. Арик Алмирола е с достатъчно опит, но все пак Харвик е по-добрия пилот на тима. Кевин продължава леко незабележимо да печели точки и може би това е начинът да се пребори за финал. Кърт Буш пък е най-голямата изненада с положителен знак през тази година и факта, че засенчи таланта Ларсън в тима на Чип Ганиси е повод да мисля, че Кърт ще остане и догодина. А ако нещата се подредят добре би могъл да е и финалист, а в Маями всичко би могло да се случи.
               Брикярд 400 е уникално състезание – в дома на Индикар се състезават серийни автомобили (колкото и условно да е това определение серийни) , на едно доста „плоско“ и бързо трасе. Последен шанс за влизане в топ 16 на двама пилоти, а както виждате претендентите са доста и това предполага вълнуваща надпревара.

Няма коментари:

Публикуване на коментар