С победата си в Дарлингтън Ерик Джонс не само затвърди
участието си плейофите, но и направи важна крачка към продължаването на
договора си с тима на Треньора. Джо Гибс сега вече няма да има как да откаже
продължаване на контракта с младия пилот. Много спекулации около мястото на
Джонс имаше в последно време, но той успя да остане съсредоточен в най-важния
момент от сезона и след грешката в Бристол явно си взе поука. Твърдата битка с
Кайл Ларсън и Кайл Буш показа решимостта на Ерик да спечели и да затвърди
позициите си в тима. Ако успее да продължи в този дух, би могъл да изненада
всички с влизане във финалната осмица, а с повече късмет и на финала.
Двамата Кайл, Буш и Ларсън също спечелиха, макар и не
победата. С второто си място Ларсън се класира в плейофите по точки и ако
остана на това ниво би трябвало скоро да спечели и победа. Ако успее да се
промъкне до финала в Маями ще е един от най-сериозните претенденти за титлата,
защото там винаги е много бърз. Буш пък спечели предсрочно титлата шампион на
редовния сезон и също както миналата година влиза в плейофите с най-много бонус
точки. Дали обаче ще може да се пребори за титлата в Маями, където всеки път
нещо не му достига? Почти сигурно е че ще стигне до там, не само заради
предимството в точките, но и заради добрата му форма през целия сезон. Това
обаче не винаги е достатъчно, така че Кайл Буш трябва да се опази от грешки,
ако иска да вземе втората си корона.
На практика след Дарлингтън в топ 16 останаха само две
места, а кандидатите за тях са доста. Освен Бойер, Суарес, Нюмън и Джонсън,
които са събрани в 18 точки (най-много изостава Джими), всеки един изненадващ
победител извън първите 18 в класирането ще грабне билета за плейофите. На
теория шансове за успех там имат всички, но Пол Менард например вече е печелил
там. Рики Стенхаус, Остин Дилън и Мат ДиБенадето също имат своите шансове, а
напоследък добро темпо показва и Крис Бушиър, който също може да поднесе
изненада, но ако се върнем на лятната Дайтона то изненада може да дойде от
всеки при евентуално прекъсване на състезанието.
Все пак с най-сериозни шансове за участие в плейофите
са Клинт Бойер и Дани Суарес, с оглед на възможностите на колите им. Стюърт-Хаас
взеха две победи благодарение на Харвик, а Бойер и Суарес имат добро темпо
напоследък. Да, замесиха се в инциденти, но ако успеят да завършат пред
конкурентите си, то всичко ще се нареди в тяхна полза. Райън Нюмън има огромен
опит и успя в последните два месеца с пресметливо каране да стигне до топ 16,
но като скорост колата му е най-бавната от цялата четворка претенденти. Това
обаче не означава, че Нюмън няма шансове. Особено ако някой от конкурентите му
се замеси в инцидент или пък мине близо до него на трасето. Дани Суарес трябва
да бъде много внимателен с него, след станалото в Дарлингтън, макар че
мексиканецът нямаше вина за завъртането на Райън.
Джими Дгжонсън е на прага на поредния удар по
репутацията му. След като през миналата година за пръв път пропусна да спечели,
то сега е на път за пръв път да пропусне участие в плейофите, а той винаги е
бил в битката за титлата от 2004-та насам. Рано или късно обаче големите
шампиони просто отстъпват място на новите звезди. Все пак не възрастта е
проблем, защото както Кевин Харвик така и и Кърт Буш са на същите години, а все
още побеждават. Не би трябвало и проблемът да е в колата, защото съотборниците
на Джими също печелят, но може би е по-скоро точно колата причината. Подобно на
Себастиян Фетел във Формула 1, за Джонсън проблемът е в поведението на
автомобила. Паралелът е много точен, защото и Фетел и Джонсън предпочитат
по-нервни машини, просто такъв е стилът им. По-голямото притискане на колите в
НАСКАР, което имат през тази година, продължава да пречи на Джими, въпреки че в
последните седмици има напредък. Липсата на късмет обаче продължава, явно
финалът от 2016-та е изхарчил целият му късмет за две години напред. Все пак мисля,
че ако успее да прескочи това препятствие и влезе в топ 16, Джими би могъл да
бъде голямата изненада и точно когато никой не очаква от него. Джонсън не бива
да бъде отписван докато все още се състезава, за това смятам, че дори да не влезе
в плейофите, той ще спечели до края на сезона поне една победа.
Накратко за лидерите, защото мисля, че чак след
Индианаполис ще бъде по-уместно да се разсъждава кой до къде може да стигне.
Логано имаше трудно състезание, продължава да събира точки, също както и
Кезловски. Двамата обаче имат спад в представянето, а третият им съотборник Райън
Блейни направо се загуби. Трябва да намерят начин да подобрят темпото иначе
може и да няма пилот на Пенске на финал. След като Ерик Джонс спечели и четиримата
пилоти на Джо Гибс влизат в битка за титлата, като тримата ветерани с огромни
шансове за финал. Аз бих заложил на Дени Хемлин, не за друго, просто защото
заслужава титла, а и в последно време е най-бързият от групата. Триото на
Хендрик Моторспорт е като че ли с най-малки шансове за финал, въпреки че Елиът
би могъл да стигне. Боумън има спад, а Байрон все още няма победа, така че Рик
Хендрик трябва да залага на Чейс, ако иска титла през тази година. Именно
отборната работа би могла да е от полза за номер 9. Арик Алмирола е с достатъчно
опит, но все пак Харвик е по-добрия пилот на тима. Кевин продължава леко
незабележимо да печели точки и може би това е начинът да се пребори за финал.
Кърт Буш пък е най-голямата изненада с положителен знак през тази година и
факта, че засенчи таланта Ларсън в тима на Чип Ганиси е повод да мисля, че Кърт
ще остане и догодина. А ако нещата се подредят добре би могъл да е и финалист,
а в Маями всичко би могло да се случи.
Брикярд 400 е уникално състезание – в дома на Индикар
се състезават серийни автомобили (колкото и условно да е това определение
серийни) , на едно доста „плоско“ и бързо трасе. Последен шанс за влизане в топ
16 на двама пилоти, а както виждате претендентите са доста и това предполага
вълнуваща надпревара.

Няма коментари:
Публикуване на коментар