След пауза от седмица навлизаме в последната фаза на
шампионата в НАСКАР. Два старта до края на редовния сезон и след това десет
състезания с поетапно отпадане, като накрая в Маями ще бъде определен новият
шампион. Как изглеждат нещата към този момент?
Битката за влизане в плейофите е много по-оспорвана от
миналогодишната, разликите в точките са доста по-малки, а извън топ 16 има
потенциални победители, които все още имат надежда за влизане в плейофите. На
първо място това е Джими Джонсън, за когото безпобедната серия продължава вече
твърде дълго. Джими има и теоретични шансове да влезе по точки, но победата си
остава най-сигурният начин. Зад него в класирането са двама пилоти с потенциал
за нови победи – Остин Дилън и Рики Стенхаус младши, а към тях трябва да
добавим и почти спечелилият в Бристол Мат ДиБенадето. Всеки един от четиримата
би могъл да грабне победа в един от двата старта, а с това и билет за плейофите.
С не толкова лоши шансове за успех също не трябва да се изключват и Пол Менард
и Крис Бушиър, но все пак техните са по-малки от тези на четиримата изброени
преди тях.
Толкова за тези извън топ 16. Вътре (в топ 16), нещата
също не са толкова сигурни, особено за Дани Суарес и Клинт Бойер. Всеки един
нов победител от класирането зад тях би ги изхвърлил от плейофите и за това задачата
им е да се опитат да спечелят самите те. Не е невъзможно, но като че ли колите
на Стюърт-Хаас все имат нещо, което не им достига за да са на нивото си от
миналата година. Същото може да се каже и за Арик Алмирола, но той има малко
по-комфортен аванс и би могъл да се класира още тази неделя. Райън Нюмън и Ерик
Джонс са в подобна позиция, но постоянството на Нюмън, както и опитът му са на
негова страна. Ерик Джонс обаче е поставен под напрежение с все още несигурността
за мястото му за догодина и на няколко пъти видяхме сериозни грешки от негова
страна. Това може да бъде голям проблем, но Ерик го знае.
Младоците в лицето на Уилям Байрон, Кайл Ларсън, Алекс
Боумън и Райън Блени почти сигурно ще продължат, но ако не се представят на
ниво ще отпаднат бързо. Най-сериозен потенциал за успехи има при Ларъсн и
донякъде Блейни, но и другите двама биха могли да стигнат до втория и дори
третия кръг на пресявката, но никой от изброените до тук няма особени шансове
за титлата. Тя ще бъде оспорвана от пилотите в топ 8 в класирането до момента.
Осми в подреждането е Кърт Буш с една победа и една
пропусната (на лятната Дайтона). Буш все още не е обявил дали ще остане да кара
догодина, но предполагам ще иска да остане, особено с оглед на добрите му
резултати. Няма да се изненадам ако се промъкне до финала.
Чейс Елиът продължава с чудесното си представяне за
радост на всички фенове. За година вече има пет победи и все на различни
трасета, а през миналия сезон най-добре се представи именно в плейофите. Рик
Хендрик заяви, че според него Чейс има потенциал да стане шампион още тази
година, но аз лично мисля че дори влизането във финала ще е сериозен успех за
него.
Брат Кезловски заема шестото място с три победи, но малко колеблива втора
половин на сезона. Неговият подем през миналата година дойде точно тук, в края
на редовния сезон и началото на плейофите и съм любопитен дали ще повтори
представянето си.
Кевин Харвик имаше изключително трудно начало на тази
година и добре че все пак успя да спечели, защото ако бе останал без победа до
момента, вероятно щеше да е доста притеснен. Серия от грешки и проблеми не му
позволяват да се бори за титлата за редовния сезон, но за короната си остава
сериозен претендент. Освен ако пак няма някакви сериозни проблеми и повреди.
Мартин Труекс младши започне колебливо с тома на Джо
Гибс, но после набра скорост и стана сериозен фактор в повечето надпревари. Ако
не беше възхода на Дени Хемлин в последно време, то определено щях да залагам
на Труекс за титлата. Сега не съм чак толкова сигурен, но мисля че ще стигне до
финала. Всъщност така и така казах да Хемлин да продължа. Дени както неведнъж е
ставало дума е единственият от тази група (без Елиът) който не бил шампион.
Хемлин обаче има серия от шест финала в топ 5, включваща две победи и това е
много сериозна заявка за финал и дори победа в него. За целта само трябва да се
опази от грешки, както той така и екипът му и да стигне до Маями.
Дуото на върха – Кайл Буш и Джоуи Логано са много
интересна двойка, която определено не се харесва взаимно. През тази година
обаче сякаш поне имат респект един към друг и не се е стигало до сериозни
инциденти. Кайл започна годината отлично, но след това се отпусна и сега трябва
да се стегне, ако иска да вземе втора титла. Предимството му в точките не е
особено голямо именно заради спада в представянето му. Вече 11 старта е без
победа, а Труекс и Хемлин показаха, че колата има потенциал. Логано от своя
страна прави много стабилна година, въпреки, че има само две победи до момента.
Да не забравяме че само с една победа в редовния сезон, той стана шампион през
миналата година. Стратегически Джоуи като че по-добре се ориентира от
останалите, като е спечелил седем етапни победи – само с две по-малко от Кайл
Буш. Разликата в класирането между тях е 39 точки и все още Логано има шанс да завърши
пред Буш, което ще му даде аванс в плейофите.
Така освен двамата лидери, в Маями предполагам ще се
борят срещу Труекс и Хемлин, ако се осланям на логиката и представянето до
момента. Все пак Харвик и Кезловски също са потенциални финалисти, но все пак
местата са само четири. Трудно ми е да си представя по-различна четворка, но
хипотетично би могло и никой от тях да не влезе в битка за титлата.
Най-невероятният финал който бих могъл да си представя би бил Джими Джонсън,
Чейс Елиът, Кърт Буш и Кайл Ларсън. Но не е невъзможен и такъв вариант. Да
видим кой до къде ще стигне.
Няма коментари:
Публикуване на коментар