НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

вторник, 13 август 2019 г.

НАСКАР Мичиган – Кевин Харвик с решителна крачка към върха в класирането.


               Тази неделя Кевин Харвик направи много сериозна и решителна крачка към върха на класирането в шампионата.  Втората му победа дойде точно навреме за да го включи в битката за титлата „шампион на редовния сезон“, макар и по-скоро само на теория. Кайл Буш все още води с 20 точки пред Джоуи Логано и Харвик на още 50 по-назад.
На теория и Дени Хемлин (който е на 7 точки зад Кевин) също би могъл да се бори, което заплита борбата сериозно. Ако Буш и Логано отново имат проблеми, а Харвик или  Хемлин вземат максимални точки в някое от следващите три състезания то наистина може да има изненади. Колебливото представяне на Кайл Буш в последно време и честите му грешки и инциденти са нещо, което би могло да го провали по пътя му към титлата. Непостоянството пък в карането на Логано, както и дръзките му маневри също могат да са причина за проблеми по пътя към защита на короната. Така колко и хипотетично да изглежда, добрите резултати на Харвик и най-вече на Хемлин биха могли да са сериозен коз в ръцете им в битката и то не само до края на редовния сезон. През миналата година по това време Кевин имаше 7 победи срещу две сега, но за разлика от 2018-та, Харвик е по-постоянен и въпреки грешките на тима, както и неговите собствени успява да събира добри точки. Ще видим дали това ще продължи и по време на елиминациите, както и какво темпо ще има ако стигне до финала. Същото може да се каже и за Дени Хемлин, като при него амбицията е още по-голяма, защото той все още не е печелил титлата.       
               Към тази четворка трябва да се прибавят и Брад Кезловски, Чейс Елиът и Кърт Буш – и тримата с потенциал за финал, но за тях ще е по-трудно, с оглед на по-малкото плейофни точки. За потенциалните битки в плейофите ще си говорим скоро, остават три състезания, нека видим все пак финалната 16-ца.
               Точно в дъното на топ 16 битката ще е много оспорвана. Джими Джонсън все повече рискува и все повече греши, изглежда изнервен, притеснен и несигурен. Смяната на тийм шефът му е поредният опит за промяна, но такава все още няма. 82 старта без победа и три кръга преди края на редовния сезон е извън 16-цата, което е голям удар за него. Още повече, че в последната година Чейс Елиът спечели 5 състезания, Алекс Боумън взе дебютната си победа, остава и Байрон с Чад Кнаус да спечели и тогава напрежението върху Джими ще стане още по-голямо, ако изобщо има накъде да се увеличи. Една победа ще промени рязко нещата, всяко едно от трите трасета е подходяща арена за това, но да видим дали Джонсън ще успее. Все пак той има все още и шанса да влезе в плейофите по точки, защото за разлика от предишния сезон, сега разликите са много по-малки.
               В борбата за топ 16 сериозни проблеми има и Клинт Бойер, а Дани Суарес е много близо. Райън Нюмън намери добър подход и упорито събира точки, а за Пол Менард, Рики Стенхаус и Остън Дилън идва момента в който само победа може да бъде шанс за влизането в плейофите. Една такава победа би разместила сериозно пластовете, защото всеки изненадващ победител ще има шанс. Това би разклатило позициите дори на Кайл Ларъсн, Ерик Джонс и дори Арик Алмирола  - на практика всички без победи до този момент. Дори и да има трима различни нови победители, все пак ще остане място за пилоти класирани по точки, но разликите не са особено големи и битката ще е голяма. Това означава много сериозни борби по трасето за всяка точка и всяка греша, инцидент или технически проблем може да бъде решаващ.
               Предстои Бристъл, а там нещата често са непредвидими. На късото и бързо трасе трафикът е голям проблем, което води до инциденти, а това може да направи услуга на един или проблем за друг.
              

Няма коментари:

Публикуване на коментар