НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

четвъртък, 22 август 2019 г.

НАСКАР – Малко новини в лятната пауза

Понеже този уикенд няма старт от къп сериите, нищо че двете други дивизии не почиват, посъбрах малко новини от последните дни, които да споделя.


Нямаше особено време и място да отбележа за инцидента с Дейл Джуниър и неговото семейство, така че започвам с това. Малкият самолет Чесна на Дейл Ърнхард младши е катастрофирал при кацането си на летището близо до Бристъл в четвъртък. Дейл, съпругата му Ейми, дъщеря им и кучето, заедно с двамата пилоти не са пострадали сериозно, но Дейл пропусна ангажимента си на водещ и коментатор по еНБиСи спорт този уикенд. Самолетът се е запалил при кацането и е излязъл от пистата, но всички са успели да напуснат машината преди пожарът да се разрасне. Причините за инцидента се разследват. Дейл сподели в социалните мрежи пост, в който благодареше на всички за помощта и подкрепата. Всичко при тях е наред, както написа той, темата ще има и продължение предполагам. Стана ясно също така, че Джуниър все още не се е отказал от намерението си да кара в Дарлигтън в надпреварата от Иксфинити сериите. Има и план Б, който означава някой друг да го замести, но на Дейл не му се иска да пропуска планираното си участие, което ще е първо и единствено през тази година.


Малко новини около пилотите и техните договори за 2020.


Дейвид Рейгън обяви че се оттегля от следващата година, като пилот на пълен сезон за Фронт Роу Моторспорт, което означава, че евентуално ще участва в някой стартове. Решението му е продиктувано от нуждата да обърне повече внимание на съпругата си и двете им дъщери, защото по неговите думи той е преди всичко съпруг и баща и след това пилот. Все още няма обявен кандидат за неговото място.


          Мат ДиБенадето, както стана ясно няма да продължи да кара за отбора на Ливайн Фемили Рейсинг през 2020-та, все още не е ясно къде и дали ще намери място за следващата година. За неговото място евентуално ще бъде привлечен Кристъфр Бел от Иксфинити сериите или пък Бел ще отиде в екип номер 20, а от там ще дойде Ерик Джонс, това все още не е решено. С представянето си Бристол Мат даде сериозна заявка да остане в НАСКАР, този уикенд пък ще кара в Иксфини сериите за тима на Джо Гибс и ако и там се представи добре ситуацията ще стане доста заплетена.


          Бейли Къри бе наказан от НАСКАР, след като при рутинните тестове в кръвта му са открити забранени вещества. Бейли трябваше да стартира с номер 52 за екипа на Рик Уеър Рейсинг, но бе заменен от Карл Уедърман. Къри публикува официално извинение към екипа си, като така косвено призна за вината си в употреба на наркотични вещества(най-вероятно марихуана). Екипът на Рик Уеър пък за пръв път ще участва с четири автомобила – страхотно постижение за малкият тим, но през седмицата се замеси и в друг скандал, след проблемите на Байли Къри. В началото на седмицата бе обявено, че кола номер 54, управлявана от ветерана Джей Джей Йели ще бъде спонсорирана от траш метъл бандата Слейър, дори в тиутър се появи и проекта за цветовата схема.
В прес съобщението дори се цитираха Том Арая и Кери Кинг от Слейър, които се радваха на факта, че могат да промотират световното си турне, което премина и през България. В петък обаче се оказа, че няма да има партньорство между траш ветераните и екипа на Рик Уеър. По думите на самият Рик имало е разговори, но така и не се е стигнало до сделка, а според пресинформацията от Слейър, за поред път името на групата е твърде плашещо за някой. Участието на траш метъла в НАСКАР не е прецедент, след като преди месец Мегадет бяха спонсори на Тайлър Редик в Ню Хемпшир. Отделно на колата на Редик имаше и реклама на ГиммиРадио – радиостанция за рок, в която собствена рубрика води Дейв Мъстейн – лидерът на Мегадет. Мегадет, Слейър, Металика и Антракс са наричани големите четири на траш метъла и дори преди години имаха световно турне под същото име, за късмет на феновете у нас гостува и в България, откъдето бе заснет концертът и издаден на ДВД.


          В продължение на сили сизъна да отбележа още няколко неясни места.  Дани Суарес, който е за първа година в Стюарт-Хаас заяви, че има опция за следващата година за продължение на контракта, но сега е фокусиран върху влизането в плейофите. Съотборникът му Клинт Бойер е общо взето в същото положение, договорът му с тима изтича в края на годината, но все още няма информация за намеренията на двете страни. Вероятно резултатите от сезона и евентуалното влизане в плейофите ще е от решаващо значение. За място в екипа на Тони Стюърт и Джийн Хаас е спряган Коул Къстър от дъщерния отбор в Иксфинити сериите. Другите двама пилоти на отбора Кевин Харвик и Арик Алмирола имат договори за догодина като този на Алмирола по неговите думи е дългосрочен, от самото начало. Той премина в тима през миналата година, но както знаем винаги има изненади.


Появи се информация, че тимът на Го Фас Рейдинг (номер 32, миналата година там бе Мат ДиБенадето, сега пилот е Кори Ладжой), ще започне да си сътрудничи с отбора на Стюърт Хаас Рейсинг. Това веднага доведе до предположения, че ако се случи, вероятно там би могъл да отиде Коул Къстър. Според някой обаче, Кори Ладжой има договор и спонсори, които може да осуетят освобождаването му.  


 Кърт Буш също все още не е потвърдил дали ще остане с екипа на Чип Ганаси, което също би дало шанс на някой млад пилот, в случай че Кърт реши да приключи кариерата си. На въпроса има ли нещо сигурно за догодина Кърт е отговорил не, няма нищо засега. Ако той се оттегли, което поне според мен е малко вероятно, при положение че все още се забавлява както сам твърди и побеждава, то на неговото място би дошъл Рос Частейн. Рос имаше договор за Иксфинити сериите с тима, но проблемите на ДиСи Солар, който бе основен спонсор накараха Чип Ганаси да закрие програмата си в долната дивизия. Това остави Частейн без кола, но той умело намери място и то не само едно. Рос Частейн участва и в трите серии и е карал в почти всичките стартове на трите дивизии. Първоначално участваше в шампионата на Иксфинити, но след това реши да премине в този на пикапите и там сега е фаворит за титлата. Други пък залагат на Мат ДиБенадето да отиде в кола номер 1, но всъщност след фурора в Бристол, Мат е курдисан където се чуе за място. Мисля че с право, той ще е един от ключовите пилоти в предпочитанията за догодина.


          Въпреки че има договор и за следващият сезон с тима на Ричард Чилдрес Рейсинг, Даниел Хемрик нарече „несигурни“ плановете си за догодина. Слуховете пращат на негово място шампиона за миналия сезон в Иксфинити сериите Тайлър Редик, който кара в дъщерния отбор на Ричард Чилдрес. Друг вариант за Редик е евентуалното връщане на третата кола за отбора, тази с номер 27, която закриха, когато напусна Пол Менард. Това обаче е свързано с много спонсори и е по-малко вероятно да се случи. Междувременно Ричард Чилдрес се оттегли от борда на директорите на асоциацията на собствениците на огнестрелно оръжие (имало било и такава асоциация явно) с мотива, че трябва да се съсредоточи върху отбора си. Това може да означава, че ще търси начин да върне тима си отново към победите, каквито напоследък липсват.


          И за финал нещо доста любопитно. След като стана ясно, че от НАСКАР искат да променят визията на автомобилите за сезон 2021-ва, все повече неща излизат наяве. Вече се знае, че от 15-ки гумите на Гудиър ще станат 18-ки и то може би дори още от догодина, сензационно се прокрадва идеята те да се закрепят само с една гайка, както това става при болидите от Индикар и Формула1. Ако това се случи, то ще бъде истинска революция, спрямо петте гайки, които механиците навиват и развиват в момента. Пот този начин и една от сериозните финансови санкции за липсващи гайки след финала ще отпадна. В момента тя е 10 хиляди долара за всяка липсваща в къп сериите и съответно 5 и 3 в Иксфинити и при пикапите. Само за справка след Бристол има три наказани екипа за липсващи гайки – Кезловски, Елиът и Бойер. И като стана дума за числото три (трима глобени), то да добавя. За трети път през тази година ТВ рейтингът на надпревара е по-висок от миналогодишният. Състезанието в Бристол има ръст спрямо миналия сезон със седем процента, което на фона на общия спад в последните години е отличен резултат. През миналата година само три състезания бяха по-гледани от тези през 2017-та за целия сезон, така че може и да има ново по-добро постижение до края на тази година.




Няма коментари:

Публикуване на коментар