Тази неделя ще стане ясно кой ще продължи напред и кой
ще отпадне от плейофите. За момента сигурни са само Чейс Елиът и Арик Алмирола,
почти сигурни пък са Кевин Харвик и Кайл Буш, стига да спечелят достатъчно
точки. Останалите са застрашени. Особено Алекс
Боумън и Кайл Ларсън, като за
Ларсън задачата се усложни след наказанието от Таладега, заради което загуби
десет точки. Колата на Кайл била ремонтирана в противоречие с правилника, който
позволява да се използват само крепежни елементи и /или лента (гафер, както го
наричаме). Механиците на пилата на Чип Ганаси били използвали други неща, като
метални елементи за поправяне на щетите и в резултат освен 10-те точки са
глобени и 25 хиляди долара. Междувременно стана ясно че от отбора са подали
протест и санкцията ще бъде преразгледана, но това няма да промени кой знае
колко нещата.
За да продължат и двамата трябва да победят, което с
оглед на показаното до момента ще е доста трудно, но не е невъзможно разбира
се. Е, при Ларъсн има минимален шанс да премине напред и без победа, но има
много условности за това.
Подобно е положението и с Райън Блейни – победа или да се надява на проблеми на съперниците,
а първи под чертата е Брад Кезловски,
който единствен има по-прилични шансове от останалите трима. За Брад ще е
трудно, въпреки че съвсем доскоро бе включван в голямата четворка. Не бих се
изненадал обаче ако отпадне, защото в Канзас наистина ще му бъде трудно.
Какво да кажа за голямата изненада – Мартин Труекс младши е застрашен от
отпадане. Шампионът за миналата година спечели четири състезания през сезона и
бе на ниво в доста от останалите, но последните два старата бяха много
разочароващи. Ако включим и ровала стават три, въпреки, че там поне няма вина
за лошия си резултат. През миналата година обаче Труекс спечели и двата старта
в Канзас и това му дава предимство, поне на теория.
Клинт Бойер,
за когото това е „домашно“ състезание няма много успехи тук. На практика той
само на два пъти е бил тук в позиция да се бори за титлата и то това е преди
2012. Сега има възможност да разчита на подкрепата на публиката в родния си
щат, но това едва ли ще му е от голяма помощ. Важно за него ще е да се опази от
грешки проблеми и да събере точки още в първите етапи, за да премине нататък, а
не да се хвърля за победа на всяка цена. Е ще бъде хубаво да спечели у дома, но
трябва да мисли за финала повече, отколкото за успех тук.
Кърт Буш определено има за какво да съжалява и да
критикува НАСКАР след Таладега, защото ако бе развят жълт флаг при инцидента в
края той щеше да спечели. С присъщото си чувство за хумор Кърт публикува в интернет
снимка на туба бензин от съседите му, с коментар че подаръкът е малко закъснял.
Това че все още не е решил дали остава или напуска тима на Стюърт Хаас вероятно
е ще е един от проблемите в оставащите състезания, защото поддръжката на екипа
и съотборниците му няма да е налице, при положение, че догодина може би ще им
бъде конкурент. Все пак Кърт Буш има своите шансове и все още смятам, че е един
от фаворитите за титлата.
Джоуи Логано е
в идеалната позиция да атакува титлата, която му се изплъзва вече толкова
години и това го прави сериозен претендент. Особено ако единия или и двамата му
съотборници не продължат, той ще може изцяло да разчита на подкрепата на тима и
на тях. Кезловски му е длъжник след миналата година, а Блейни предполагам с удоволствие
ще помага в името на отбора, така че нещата за Джоуи може да се наредят много
добре. Да продължи към Маями обаче може да се окаже не чак толкова лесно,
защото трасетата на които е последния рунд от елиминациите не са най-силните за
него, а и колата им все още изостава от тази на Стюърт Хаас.
И все пак кой ще отпадне? Освен Алекс Боумън, който
едва ли ще успее да спечели, това вероятно ще са Ларсън и Блейни, въпреки, че и
двамата са ми симпатични, а битката за последното място на полуфинала ще е
между Труекс, Кезловски и Кърт Буш, може би и Логано. Разбира се нещата може да
се объркат и за някой от лидерите, но това е трудно предвидимо. Ако не направи
нещо впечатляващо Кезловски ще е отпаднал, сори Влади.😉
Няма коментари:
Публикуване на коментар