Арик Алмирола най-сетне успя да спечели с новия си
тим, а победата му затвърди лидерската роля на отбора на Стюърт-Хаас.
Четиримата пилоти имаха страхотна надпревара и в по-голямата част от
състезанието се движеха в пакет начело. В края обаче проблеми с горивото
принудиха Харвик да влезе в бокса, а бензина на Кърт Буш свърши в последната
обиколка, докато той бе начело. Алмирола и Клинт Бойер успяха да се доберат до
финала, като не позволиха на Рики Стенхаус младши да ги изпревари въпреки че бе
с по-нови гуми. Ключът към успеха се оказа далновидните призиви на екипа на
Алмирола да пести гориво още в началото на последния етап, за да успее да
издържи до финала и той стриктно следваше тези инструкции. За разлика от него
Буш и Харвик не успяха, защото бяха начело, а съпротивлението на въздуха малко
или много оказва влияние на разхода. От една страна като лидер можеш да запазиш
ресурса на гумите си и двигателят да се охлажда по-добре от тези които са в
трафик, но разхода се повишава. Не случайно след финала Кърт изрази
недоволството си от това, че съотборниците му не са го сменяли начело –
колоната водиха той и Кевин Харвик и в резултат – свърши им горивото. Това че
Кърт Буш бе оставен в тази позиция може би е очаквано, понеже много вероятно
той няма да е част от екипа на тима през следващата година и донякъде е
естествено да не получава пълната подкрепа на отбора. Другата забележка на Буш
беше за това, че при инцидента в последната обиколка не са развяти жълти
флагове, както и за това, че самият рестарт е забавен с една обиколка. На първата
му критика веднага бе отговорено, че от НАСКАР са следили внимателно
положението с катастрофиралите коли и са оставали състезанието да продължи
заради феновете, но мисля че до някаква степен Кърт бе прав. Малко опасно бе
точно в края и може би трябваше да има жълти флагове. Но все пак има си
официални лица за това. Колкото до броя на обиколките зад кола за сигурност никой все още
не е коментирал нищо по темата, а тя също не е за пренебрегване. Американските
телевизии използват тези прекъсвания пълноценно, за да пускат рекламите си без
зрителите да пропуснат нещо от надпреварата, но понякога ми се струва, че и организаторите
удължават периода на жълти флагове, за да улеснят телевизионното предаване. Както
и да е, Кърт не успя да спечели, но бе много силен и заедно с Харвик, Алмирола
и Бойер дадоха сериозна заявка за финал. Наистина ще бъде важно Кевин Харвик(ако
не стане нещо суперизненадващо) да има поддръжка в Маями, въпреки, че там
битката ще е всеки за всеки.
Странно, но колите на Тойота тук бяха като че ли
по-слаби от тези на Шевроле, а още по-странното бе, че Дени Хемлин единствен (и
донякъде Дани Суарес) успяваха да се борят в челото. Кайл Буш и Мартин Труекс
не бяха на ниво, особено Мартин и сега в
Канзас задачата му е доста по-трудна. Труекс е на осма позиция и от почти
сигурен участник се превърна в застрашен от отпадане, но малшансът бе за
Кезловски. След силния край на редовния сезон и отличното начало на плейофите
сега Брад е първия под чертата и то след старт на едно от най-успешните му
трасета. Проблеми в началото, изгубени гайки, изоставане и връщане напред,
после късмет че не се удари в завъртелия се Кайл Ларсън (направо не ми се
говори за него пък) и накрая просто остана без гориво. Райън Блени също е под
чертата, Кайл Ларсън и Алекс Боумън пък вече със сигурност ще се класират само
ако победят в Канзас.
Все още само Чейс Елиът и Арик Алмирола са сигурни, с
малко точки от етапите Харвик и Кайл Буш ще се присъединят към тях, но
останалите ще трябва сериозно да обмислят стратегиите си за да успеят да
продължат към полуфиналната осмица.
Няма коментари:
Публикуване на коментар