НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

понеделник, 15 октомври 2018 г.

НАСКАР Арик Алмирола най-после успя!

          
     Арик Алмирола най-сетне успя да спечели с новия си тим, а победата му затвърди лидерската роля на отбора на Стюърт-Хаас. Четиримата пилоти имаха страхотна надпревара и в по-голямата част от състезанието се движеха в пакет начело. В края обаче проблеми с горивото принудиха Харвик да влезе в бокса, а бензина на Кърт Буш свърши в последната обиколка, докато той бе начело. Алмирола и Клинт Бойер успяха да се доберат до финала, като не позволиха на Рики Стенхаус младши да ги изпревари въпреки че бе с по-нови гуми. Ключът към успеха се оказа далновидните призиви на екипа на Алмирола да пести гориво още в началото на последния етап, за да успее да издържи до финала и той стриктно следваше тези инструкции. За разлика от него Буш и Харвик не успяха, защото бяха начело, а съпротивлението на въздуха малко или много оказва влияние на разхода. От една страна като лидер можеш да запазиш ресурса на гумите си и двигателят да се охлажда по-добре от тези които са в трафик, но разхода се повишава. Не случайно след финала Кърт изрази недоволството си от това, че съотборниците му не са го сменяли начело – колоната водиха той и Кевин Харвик и в резултат – свърши им горивото. Това че Кърт Буш бе оставен в тази позиция може би е очаквано, понеже много вероятно той няма да е част от екипа на тима през следващата година и донякъде е естествено да не получава пълната подкрепа на отбора. Другата забележка на Буш беше за това, че при инцидента в последната обиколка не са развяти жълти флагове, както и за това, че самият рестарт е забавен с една обиколка. На първата му критика веднага бе отговорено, че от НАСКАР са следили внимателно положението с катастрофиралите коли и са оставали състезанието да продължи заради феновете, но мисля че до някаква степен Кърт бе прав. Малко опасно бе точно в края и може би трябваше да има жълти флагове. Но все пак има си официални лица за това. Колкото до броя на  обиколките зад кола за сигурност никой все още не е коментирал нищо по темата, а тя също не е за пренебрегване. Американските телевизии използват тези прекъсвания пълноценно, за да пускат рекламите си без зрителите да пропуснат нещо от надпреварата, но понякога ми се струва, че и организаторите удължават периода на жълти флагове, за да улеснят телевизионното предаване. Както и да е, Кърт не успя да спечели, но бе много силен и заедно с Харвик, Алмирола и Бойер дадоха сериозна заявка за финал. Наистина ще бъде важно Кевин Харвик(ако не стане нещо суперизненадващо) да има поддръжка в Маями, въпреки, че там битката ще е всеки за всеки.
               Странно, но колите на Тойота тук бяха като че ли по-слаби от тези на Шевроле, а още по-странното бе, че Дени Хемлин единствен (и донякъде Дани Суарес) успяваха да се борят в челото. Кайл Буш и Мартин Труекс не бяха на ниво, особено Мартин и  сега в Канзас задачата му е доста по-трудна. Труекс е на осма позиция и от почти сигурен участник се превърна в застрашен от отпадане, но малшансът бе за Кезловски. След силния край на редовния сезон и отличното начало на плейофите сега Брад е първия под чертата и то след старт на едно от най-успешните му трасета. Проблеми в началото, изгубени гайки, изоставане и връщане напред, после късмет че не се удари в завъртелия се Кайл Ларсън (направо не ми се говори за него пък) и накрая просто остана без гориво. Райън Блени също е под чертата, Кайл Ларсън и Алекс Боумън пък вече със сигурност ще се класират само ако победят в Канзас.
               Все още само Чейс Елиът и Арик Алмирола са сигурни, с малко точки от етапите Харвик и Кайл Буш ще се присъединят към тях, но останалите ще трябва сериозно да обмислят стратегиите си за да успеят да продължат към полуфиналната осмица.


Няма коментари:

Публикуване на коментар