НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

четвъртък, 11 октомври 2018 г.

НАСКАР Таладега преди втория старт за сезона


               За втори път тази година НАСКАР идва на Таладега, този път обаче залогът е много по-голям защото състезанието е част от плейофите. След проблемната за някой от участниците в плейофите на Довър надпревара, сега на място където са възможни всякакви обрати те ще трябва да са едновременно и агресивни и внимателни. Това както се досещате е доста трудно – хем да се бориш твърдо, хем да внимаваш да не се забъркаш в неприятности. А неприятности на Таладега обикновено има и то доста. Пакетното придвижване в състезанията с рестриктор са фактор за масови катастрофи и избягването им е трудно, дори невъзможно, виждали сме много такива. Вариант за стратегия с изместено спиране в бокса и движение в отделна малка група далеч от останалите е решение, но само донякъде. На Дайтона през миналата година екипа на Джо Гибс опита нещо такова, но точно малката група предизвика катастрофа. В общи линии до голяма степен късмета на суперспийдуей овалите е решаващ. Донякъде и опита, но без късмет и най-опитните не успяват да се опазят.

               Другата възможност е да си начело и да водиш колоната, така както Брад Кезловски и Джоуи Логано могат да правят, единствено при рестартирането може да има проблеми. Това донякъде дава по-голям шанс на двамата пилоти на Пенске и може би и на Райън Блейни, но през годината и пилотите на Стюърт Хаас също показаха добри резултати с рестриктор. Алмирола например, за когото Довър бе поредното разочарование, предполагам ще опита да повтори представянето си от Дайтона 500 (без края му де), същото важи и за Кърт Буш. Алекс Боумън пък стартира от полпозишън в първия старт за сезона и би могло да се очаква, че отново ще е бърз поне в квалификациите. Кайл Ларсън се позагуби отново и ще трябва да атакува за да се изкачи в класирането, нещо което може да се каже и за Клинт Бойер.
               Голямата тройка остана незасегната и все още има предимство в точките, но това не означава, че ще се примирят и няма да опитат да спечелят, за да са сигурни в следващия кръг. И тримата имат своите шансове, дори биха могли да рискуват повече от останалите, защото събраните до момента точки правят задачата им по-лека. В най-неизгодна позиция от тях е Мартин Труекс, но миналогодишния шампион е в добра форма и би могъл да изненада другите двама. За Харвик и Буш няма нужда да казвам нищо, те са фаворити за победа през целия сезон, пък и не само през този.
               Най-освободен от всички обаче ще е Чейс Елиът, който по чудесен начин си осигури участието по-нататък и сега ще атакува при всяка отдала му се възможност. Не случайно с тийм шефа му Алън Густавсон отбелязаха, че искат да спечелят и на Талдега и на Канзас, нещо, което не е невъзможно да се случи. Така или иначе Елиът веднага бе спрегнат като скрит фаворит за титлата, единственото което обаче трябва да направи е да стигне до финала. А дотогава има още една елиминация и именно там той и екипа му трябва да наблегнат на представянето си. Мартинсвил, Тексас и Финикс са едни от най-добрите трасета за него и има резон в това, той да се окаже един от финалистите, въпреки че е още много млад, на 23. Между другото с победата си Довър Чейс стана един от най-младите пилоти с повече от една победа, като се нареди до имена като Ричард Пети, Джеф Гордън, Кайл Буш и Джоуи Логано – все успешни пилоти, единствено Логано е без титла да момента.
               Има и вероятност някой изненадващ (или не чак толкова изненадващ) победител да се появи в Алабама, пилот извън плейофите. Рики Стенхаус например. Или Остин Дилън. Не трябва да забравяме за Джонсън и Нюмън, Хемлин и Макмъри, а при масови катастрофи шансове има и за още по-големи изненади, все пак това е Таладега, помните миналата година нали?

Няма коментари:

Публикуване на коментар