НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

четвъртък, 27 септември 2018 г.

НАСКАР Ровал – новото предизвикателство


               През миналата година бе обявено, че на овала в Шарлот ще има и трето състезание през този сезон, след най-дългото – Кока Кола 600 и Ол Старс рейса. За целта обаче, във вътрешната част на трасето бе изградена допълнителна част с осем завоя, а цялата конфигурация обхваща и овалната част. Така получената нова писта е със седемнайсет завоя и стана първото по рода си трасе от типа ровал (кръстоска между роуд корс, както наричат неовалните и овал). Интересът около изграждането, първите тестове и предстоящия уикенд показват, че това е едно добро решение. А фактът, че именно тук ще е първия елиминационен старт от плейофната серия допълнително подклажда интереса към събитието.
              
По време на няколкото теста през годината стана ясно, че сцеплението особено на новата част е доста ниско и това доведе до много излитания и инциденти на повечето пилоти. Сега точно това е едно от големите притеснения за всички. Предизвикателство за отборите ще е настройката на колите, защото те едновременно трябва да са стабилни на новата част, но и да имат добър баланс в овалната част, където може да се спечели предимство. Предполагам различните предпочитания на всеки пилот ще са от значение в подготовката – за едни ще е добре да са бързи в завоите, за други акцента ще е в овала и това ще бъде интересно за гледане. Ниското сцепление и амбициите за добро представяне също ще са сериозен фактор и може би Кърт Буш е прав в изказването си, че ако не е в челото, по-добре да стартира от дъното, за да се опази от инциденти в средата на колоната. Това подсказва и вероятни стратегии. Както понякога сме виждали на Дайтона и Таладега, някой тимове избират да разминат спиранията си в бокса с основната група, за да могат техните пилоти да са извън групата н „пакетните“ състезания. Така евентуални големи катастрофи биха били избегнати, а при надпреварите с рестриктор те са често явление. Нещо подобно вероятно ще опитат и на Шарлот в неделя част от пилотите, с по-ранно спиране в бокса, като другото предимство на различната стратегия е избягване на масовите питстопове, което също е предпоставка за инциденти, грешки и забавяния. Разбира се други ще опитат точно обратното – максимално късни спирания, опит за затваряне на дистанцията със стоп по-малко, което също би могло да донесе успех.
               Това че освен тестове до момента не е имало състезание тук пък ще е от полза на по-опитните и по-адаптивни пилоти да спечелят предимство. Специалистите на неовални трасета ще имат още един шанс, след Сонома и Уоткис Глен, а тези, които умеят бързо да учат нови трасета също ще са в изгодна позиция и това ще си проличи още в първите тренировки.
               Друга интересна подробност е това, че след като трасето е неовално, то при евентуален дъжд ще има състезание. А според прогнозите времето ще е облачно, има и вероятност за превалявания. Ако завали ще стане още по-заплетено, защото поне до момента не са тествани гумите за мокро на това трасе, а не забравяйте, че то включва и овалната си част с наклон от 24 градуса в завоите!
               Предпоставките за вълнуващо състезание са налице, имаме ново и непознато трасе, има вероятност за дъжд и след финала му трябва да отпаднат четирима от битката за титлата. А ако пък надпреварата се получи добра, то има вероятност и на други места да се появят подобни ровали, като да речем на Индианаполис или пък дори на Дайтона или Таладага (а защо пък не и на двете).  

Няма коментари:

Публикуване на коментар