НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

вторник, 11 септември 2018 г.

Брад Кезловски с втора поредна победа, Кайл Буш - шампион.

       След 24 старта без успех през тази година, Брад Кезловски спечели 25-тата си победа в 25 кръг от шампионата миналия уикенд, а сега взе и 26-тата в 26-ят последен кръг от редовния сезон в НАСКАР. Това бе и първа победа за тима на Роджър Пенске на Индианаполис в сериите НАСКАР, при положение, че в Индикар отборът има 17. Разбира се успехът бе ознаменуван с катерене по оградата в стил Спайдърмен, така както това преди години направи Хелио Кастронивас при победата си в Инди 500. Кезловски и екипът му също така уважиха и церемонията по целуване на паветата, а единствено малката му дъщеря пропусна тази целувка, или поне така се видя от снимките след това. Две поредни победи и четвърта позиция в класирането за Брад, заедно със спечелените точки му дават шанс да се включи в списъка на фаворитите за титлата.
               Титлата шампион на редовния сезон пък спечели Кайл Буш, след както той се изрази „грозния ден“. Състезанието на Индианаполис бе отложено за понеделник, след като през целия уикенд валя дъжд и отмени всички тренировки и квалификации, така на практика първите обиколки на трасето бяха направени в самото състезание. Надпреварата бе сравнително спокойна в първата си една трета, но след това серия от инциденти изкарваха кола за сигурност на трасето и това доведе до много и различни стратегии. Първия етап бе спечелен от Клинт Бойер, а втория малко изненадващо от Мат Кенсет. Кайл Буш пък си осигури първото място в класирането след края на втория етап, когато неговия опонент Кевин Харвик не успя да спечели точки. Двамата фаворити не бяха особено убедителни, но вероятно по-скоро се пазеха от инциденти и вниманието им вече е насочено към плейофите.

               Шампионът за миналата година Мартин Труекс младши имаше проблем със спирачките още в началото на състезанието и бе първият отпаднал, но въпреки това остана на трета позиция в крайното класиране. Все още не ясно какво ще прави Труекс догодина, по-точно къде ще кара, защото не вярвам да остане без отбор.
               Съдбата на последните две квоти за плейофите се реши също – без промяна, въпреки проблемите за Алекс Боумън и сравнително спокойно за Джими Джонсън. Двамата продължават в 16-тата, но нямат нито една допълнителна точка и ако не постигнат добри резултати(или най-добре победи) ще са застрашени от отпадане още след първия кръг.
               Може би Дени Хемлин трябва най-много да съжалява(и определено беше доста кисел след финала), защото изгуби битката за победата при последния рестарт, но по-новите гуми на колата на Кезловски просто работеха много по-добре. За Дени остава утешението, че продължава в плейофите и факта, че бе най-бързия пилот на Тойота в това състезание, нещо което отдавна не се бе случвало. Ако успее да запази тази скорост, не би трябвало да се притеснява от отпадане в първите кръгове.
               Джейми Макмъри бе близо до възможността да се включи в битката за победа, но както и Хемлин бе с по-износени гуми и не успя да се пребори с Клин Бойер. Добро състезание, а преди него стана ясно, че слуховете за неговото оттегляне са верни. Чип Ганаси обяви, че държи на него и иска да го види в ролята на Дарио Франкити за неговия тим. Това всъщност означава, че от Джейми се очаква да се включи в екипа като съветник, а мястото му в кола номер 1 ще бъде вакантно. Вероятно там ще отиде Кърт Буш, който твърди че все още обмисля две оферти, може би това е едната.
               И така в неделя започват плейофите, старта е в Лас Вегас, познато трасе, на което 16-тимата претенденти ще започнат битката за короната. Кой от каква позиция започва и какви шансове има? Това ще е следващата тема тук.

Няма коментари:

Публикуване на коментар