НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

сряда, 5 септември 2018 г.

Мартин Труекс младши остава без отбор за догодина?

             Ето че това, което се носеше като слух се потвърди. Тимът шампион за миналия сезон не може да продължи догодина поради финансови проблеми. ФрънчРоу на Барни Висер ще прекрати участието си, след като става ясно, че не може да намери спонсори за следващата година и така Мартин Труекс ще трябва да си търси нов отбор. По-малко от месец след първите изявления за трудности с финансирането явно нещата наистина са много зле. Колкото и странно да изглежда, отбор спечелил титлата преди година, първо бе принуден да се откаже от втората си кола с номер 77, а след оттеглянето на основния спонсор ще трябва да закрие и номер 78.

               Вече има твърдения, че под крилото на Джо Гибс ще дойде отборът на Ливайн Фемили, а там след като Кейси Кейн обяви, че няма да кара евентуално ще има свободно място. За него обче се спряга Дани Суаерс, а в отбора на „Треньора“ евентуално ще дойде Труекс. Суарес не се представи достатъчно добре явно и това може и да се окажат не само слухове, но официално поне за сега няма потвърждение. Обикновено такива финансови проблеми не са характерни за големите отбори, такива  обикновено има при малките. Точно за това е странно, че тимът на Фрънч Рой с Мартин Труекс и Кол Пърн (тийм шефът на Труекс) не може да намери спонсор.
               Проблеми със спонсорите имат и в Хендрик Моторспорт, където не кой да е, а седемкратния шампион Джими Джонсън все още няма такъв за догодина. Там обаче положението е доста по-стабилно и едва ли ще има някакви проблеми. Факт е обаче, че двама шампиони имат трудности със спонсорите, за разлика от някой млади и не чак толкова доказани пилоти. Какво да се прави, животът е несправедлив. Още през миналата година Дейл Ърнхард джуниър откровено заяви, че се търсят млади пилоти, с пари зад тях и ниски заплати, което принуждава вече доказаните да се съгласяват на намаляване на заплатите и дори оттегляне. Не всички бяха съгласни с това разбира се, но веднага се появи подходящ пример – замяната на Мат Кенсет с Ерик Джонс. Мат все пак намери начин да се завърне, за сега частично, но това стана благодарение на спонсори.
               Всъщност отлива на зрители както от трибуните, така и пред телевизорите кара много от фирмите да преосмислят участието си в НАСКАР и не само там. Това може да доведе до криза, още повече, че в момента и ръководството на НАСКАР е поразклатено и уязвимо, след проблемите на Брайън Франс. Може именно това да принуди фамилията Франс да потърси начини да продаде част или дори целия шампионат, стига разбира се да има кой да го купи. Парите от телевизионни права не са никак малко(въпреки че няма официални цифри за тях), а сумите разпределяни между отборите също са добри, поне доколкото станаха ясни частично покрай фалита на БиКей рейсинг. Защо обаче липсата на спонсори се отразява толкова силно на тимовете? Това вече е трудния въпрос, но явно разходите по поддържане на отбор не са малки и нуждата от генерални спонсори е голяма. Дали един нов собственик би могъл да върне зрителите? Предполагам същия въпрос стои и пред Либърти медия, новия собственик на Формула 1. Да се надяваме че нещата ще потръгнат и тези проблеми ще намерят решение, и че това няма да се отрази на шоуто НАСКАР.

Няма коментари:

Публикуване на коментар