НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

събота, 23 юни 2018 г.

НАКСАР на Сонома –нова надежда за Шевроле


       На нетрадиционното за НАСКАР трасе в Сонома, Шевроле като че ли усетиха как Силата се надига. Четири от първите пет коли са техни, а доминиращите до момента фордове останаха назад. Само две коли на Тойота влязоха във финалната 12-ца, като Мартин Труекс младши остана втори, а Кайл Буш – девети. Кевин Харвик пък постигна шесто време, като се оказа единственият в топ 12 от екипа на Стюърт-Хаас. Трите коли на Роджър Пенске заеха 10-11-12 място, съответно Кезловски-Блейни-Лугано.
      Кайл Ларсън за втора поредна година бе най-бърз в квалификацията, а четвъртото място на съотборника му Джейми Макмъри зарадва шефа на тима Чип Ганаси. Местното момче Ларъсн все още чака първата си победа за сезона, но с оглед на темпото му, това ще се случи скоро. Кайл със сигурност ще се опита да спечели в Калифорния, което ще му осигури билета за плейофите. Трети ще стартира Чейс Елиът, а седмото и осмо място за съотборниците му от Хендрик Моторспорт Джими Джонсън и Уилям Байрон е най-добрия резултат за екипа през тази година. Чейс, от когото постоянно се очаква най-после да спечели е в отлична позиция, но възможност за пробив имат и Джонсън и Байрон. Всъщност първата позиция тук е донесла само пет победи, като три от тях са на Джеф Гордън.
        Очаквано силно представяне за Ей Джей Алмендингер, който бе пръв в първата част на квалификацията, но в края остана пети. Ей Джей обаче е известен с уменията си на такива писти и явно той ще е един от тези, които са вложили повече усилия за този старт. Тук или на Уоткис Глен той би могъл да вземе победа и да влезе в плейофите, но от показаното до момента, въпреки големите ми симпатии към него, не го виждам по-далеч от първата 16-ца. Или максимум до следващото пресяване.  
       Като стана дума за симпатии, то Тревър Бейн се завърна и то подобаващо. Изпревари Рики Стенхаус и ако бе натиснал още малко, можеше и да влезе във финала на квалификацията.
     Разочарование за тримата пилоти на Стюърт-Хаас, които не успяха да повторят постиженията си от свободните тренировки. Кърт Буш и Клинт Бойер бяха най-бързите пилоти в първите две тренировки, но сега изостанаха, а Арик Армирола остана зад тях.
      Така интересно подредената решетка с шест коли на Шевроле в топ 12 би могла да бъде печеливша за някой от техните пилоти. Въпреки, че тримата основни играчи също са там, а и тримата имат победи тук. Труекс, Кайл Буш и Кевин Харвик ще бъдат фактор, пилотите на Пенске също, но ако имат късмет и добра стратегия всеки един от пилотите на Шевроле би могъл да се пребори с тях. Ако трябва да залагам бих избрал Ларъсн. Като втори и трети вариант ще заложа на Чейс и Джими, макар че Кевин и Мартин ще са по-вероятните победители. Все пак това са само предположения, без да претендирам за достоверност. Тоест ако някой от тях спечели, не бих се удрял в гърдите и крещял „казах ли ви?“. Просто това ми изглежда най-вероятно, с оглед скоростта им до момента.
    

Няма коментари:

Публикуване на коментар