НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

четвъртък, 11 февруари 2021 г.

НАСКАР – „Сблъсъкът“ оправда името си и донесе успех на Кайл Буш

               Буш Клаш (по името на спонсора бирата Буш) донесе успех за Кайл Буш и новият му тийм шеф Бен Бешор и още в първата си надпревара заедно те спечелиха. Това стана след като Чейс Елиът и Райън Блейни се удариха в последния завой и подариха победата на Кайл. На практика Буш води само в последните метри, дори не и пълна обиколка, но двамата млади пилоти макара че са близки приятели направиха така, че Кайл Буш да спечели.


               Състезанието, което за пръв път в своята история бе на неовално трасе, се очакваше да донесе успех най-вече на Елиът. Той бе победител на тази конфигурация през август и уменията му на такива писти даваха основание на букмейкърите и специалистите да го поставят под номер едно сред претендентите. Чейс обаче загуби позицията си на старта и вместо седми потегли последен, заради нерегламентирани ремонти по колата му. Според екипа на Хендрик Моторспрот, това се е наложила, след като са видели някакви проблеми по колата след като я изкарали от гаража. Елиът очаквано си проби път напред и след като остана на трасето при последното прекъсване поведе колоната, но бе застигнат и изпреварен от Блейни, който бе с по-нови гуми. Двамата спретнаха атрактивни последни обиколки, като противно на очакванията Блейни така и не успя да се откъсне и се стигна до атаката на Елиът в последния завой и контакта между двамата. Амбицията и на двамата им изигра лоша шега и колкото и да опитваха да прикрият разочарованието си, си личеше че никак не са доволни от това което се случи между тях. Предполагам вече са си поговорили сериозно, а колкото до инцидента вината би трябвало да е споделена. Блейни потегли от полпозиция и бе в челото през повечето време, а в края имаше по-нови гуми и трябваше да опита да натисне, за да не даде шанс Елиът да го настигне. Чейс от своя страна пък можеше да не рискува да остане със старите си гуми, а отделно от това се видя че има скорост, дори и със старите, така че не трябваше да допуска да бъде изпреварен.

               Състезанието като цяло бе доста завързано и се понакъса на моменти, а опитите на част от пилотите за късно спиране пред първи завой доведоха до няколко излизания извън трасето. Дени Хемлин води в най-много обиколки, но първо отстъпи на Мартин Труекс, а след това се позабави и не успя да влезе в битката за победата. Самият Труекс пък имаше потенциал, но допусна грешка и отпадна. Общо взето получи се вълнуваща надпревара, с малко неочакван победител. Всъщност, след победата си Кайл Буш даде серия от интервюта и в едно от тях разкри подробности за раздялата си с Адам Стивънс. Според Кайл, Адам сам е решил да се оттегли, като първоначално дори е казал, че ще се занимава с нещо друго. Явно двамата са имали сериозна разправия в края на миналата година, в резултат на което Стивънс е решил да не бъде повече в екип с Буш. Тази история тепърва ще се разнищва, предполагам скоро ще се чуе и мнението на Адам Стивънс по въпроса.

               Мартин Труекс пък успя да убеди Джо Гибс да подпише нов договор, вероятно и с доброто си представяне в Дъ Клаш и вече може да е  спокоен за мястото си в отбора.

               В сряда се проведоха и първите тренировки на овала, а след това и квалификацията. Малко изненадващо в тренировката петте автомобила на Тойота оглавиха класирането, като най-бърз бе Бъба Уолас с новия отбор 23XI, а Спайър Моторспорт с Джейми Макмъри и Кори Ладжой се наредиха зад тях и бяха най-бързите коли на Шевроле. В квалификацията обаче победата грабна Алекс Боумън и заедно с Уилям Байрон ще стартират от първа редица в Дайтона 500. За Алекс това е втори полпозишън тук и трети в кариерата, като за четвърти пореден път той ще потегли от първа редица. Двамата с Байрон ще водят двата дуела, които довечера ще трябва да определят както стартовите позиции на останалите пилоти, така и кои четирима пилоти няма да се класират за състезанието в неделя.

               И понеже времето също ще е фактор в следващите дни, а очакванията са да завали тази нощ над Дайтона, целия уикенд може да претърпи размествания. От петък до неделя, а дори до вторник се очакват превалявания, за това все още не е ясно дали надпреварите в трите серии ще се проведат по график. В случая обаче би могло да се отлага, защото следващата неделя състезанието също е на Дайтона, но на неовалната му конфигурация.  

Няма коментари:

Публикуване на коментар