Традиционното откриващо състезание Дъ Клаш, което не носи точки за шампионата, но винаги е било следено с интерес претърпя промени. Всяка година преди началото на редовния сезон (от 1979-та насам) тази надпревара е част от „седмиците на скоростта“. Тази година с оправданието заради пандемията е всъщност само „седмица на скоростта“, а вероятно заради финала Супербол, който е на 7-ми февруари, Дъ Клаш е насрочен за вторник вечер. На практика състезанието е от два часа след полунощ вторник срещу сряда наше време (9-ти срещу 10-ти февруари). Планиране е да се излъчи на живо по Макс Спорт 1, така че започваме.
Освен денят промени има както в регламента така и в трасето. След като през миналата година НАСКАР за пръв път направи състезания в трите серии на неовалната конфигурация на Дайтона, сега Дъ Клаш ще бъде също на „ровала“. Това ще е и първата надпревара на неовално трасе в историята на тези състезания на най-бързите пилоти, както обичат да ги наричат. Самата идея, както е ставало дума вече е била да има демонстрационно състезание преди началото на сезона и в него да участват спечелилите полпозиции в предишната година пилоти. Така се оправдава и мотото - най-бързите пилоти. През годините правилата са се променяли многократно, както и начина на избиране на пилоти за състезанието. През тази година има и нова добавена категория – спечелилите етапна победа през 2020-та. Така общо 24 пилоти имат правото да участват в Дъ Клаш, като трима от тях са оттеглилите се Джими Джонсън, Мат Кенсет и Клинт Бойер. По принцип те биха могли да се включат ако си намерят отбори, но нито един от тях не заяви желание за това. Така останаха 21, като любопитното е, че Тай Дилън ще кара автомобила на новия отбор 23ХI на Майкъл Джордан и Дени Хемлин. Това се получи, след като стана ясно, че Дилън има право да участва заради спечелен етап през миналия сезон, докато Бъба Уолас не е сред тези 21 пилоти. Тай ще кара на Дайтона 500 с екипа на Гаунт Брадърс, а през годината ще търси място в елита. Иначе вече се е разбрал с отбора на Джо Гибс да кара кола номер 54 на тима в Иксфинити сериите в част от състезанията.
Освен спечелилите полпозиции в едва четирите квалификации през 2020-та, право на участие имат и победителите в предишни издания на Дъ Клаш, всички шампиони, всеки един победител в квалификация на Дайтона 500 и всеки един победител в Дайтона 500. Към тях добавяме и 16-те участници в плейофи, които пък дублират и последният критерий за участие - победа през 2020-та.
Арик Алмирола – 10 - Стюърт Хаас Рейсинг - Форд
Райън Блейни – 12 – Тийм Пенске – Форд
Алекс Боумън – 48 – Хендрик Моторспорт – Шевроле
Крис Бушиър – 17 – Рауш Фенуей Рейсинг – Форд
Кърт Буш – 1 – Чип Ганаси Рейсинг – Шевроле
Кайл Буш – 18 – Джо Гибс Рейсинг – Тойота
Уилиям Байрон – 24 - Хендрик Моторспорт – Шевроле
Коул Състър -41 - Стюърт Хаас Рейсинг – Форд
Мат ДиБенадето -21 – Уудс Брадърс Рейсинг – Форд
Остин Дилън – 3 – Ричард Чилдрес Рейсинг – Шевроле
Тай Дилън – 23 – 23XI Рейсинг – Тойота (Дилън няма титулярно място за тази година)
Чейс Елиът – 9 - Хендрик Моторспорт – Шевроле
Дени Хемлин - 11– Джо Гибс Рейсинг – Тойота
Кевин Харвик – 4 - Стюърт Хаас Рейсинг – Форд
Ерик Джонс – 43 – Ричард Пети Моторспорт - Шевроле (Джонс миналата година кара за Джо Гибс)
Брад Кезловски -2 – Тийм Пенске – Форд
Джоуи Логано - 22– Тийм Пенске – Форд
Райън Нюмън -6 – Рауш Фенуей Рейсинг – Форд
Тайлър Редик -8 – Ричард Чилдрес Рейсинг – Шевроле
Рики Стенхаус 47- ДжеТиДжи Дохърти Рейсинг – Шевроле
Мартин Труекс младши - 19– Джо Гибс Рейсинг – Тойота
Жребият за стартовите позиции ще бъде теглен допълнително, в понеделник вечер (американско време) макар че полпозицията рядко носи успех в Дъ Клаш. Последно стартиралият от първа позиция пилот спечелил и надпреварата е Дени Хемлин през 2014-та, а преди това Кен Шрейдър бе победител през далечната 1989-та година. Всъщност има и още двама в цялата история на надпреварата и това са Бил Елиът (1987) и Даръл Уолтрип през 1981-ва.
Победител през миналата година стана Ерик Джонс, който потегли 12-ти, а победата му бе спечелена благодарение на помощта на Дени Хемлин, който останал затворен с обиколка реши да помогне на съотборника си с мощно избутване при последния рестарт.
Дени и Кевин Харвик с най-много победи в Дъ Клаш – по три, разбира се от действащите пилоти. Иначе рекордьор е Дейл Ърнхард с шест успеха на това състезание. Братя Буш имат по една победа, по една имат и Кезловски и Логано, а както стана ясно и Ерик Джонс.
За последно пилот е печелил две поредни издания на надпреварата през 2009-2010 година и това е Кевин Харвик.
Най-много участия в Дъ Клаш има Марк Мартин – 24, следван от Бил Елиът с 23 и Джеф Гордън с 22. Джими Джонсън има 18 участия, а сега ще бъде изравнен от Кърт Буш, за когото това ще е 18-тото – най-много от активните в момента пилоти. Кевин Харвик и Райън Нюмън пък има по 16 участия.
Тай Дилън, Коул Къстър, Тайлър Редик и Мат ДиБенадето ще дебютират, а Уилям Байрон и Крис Бушиър имат по едно – Байрон през миналата година, Бушиър през 2017-та.
За момента е ясно че надпреварата ще бъде от 35 обиколки в два етапа, като първият ще приключи след 15-тата. Предполагам тия дни ще излязат и още подробности за състезанието, така че е възможно и да излязат още нови неща.
Няма коментари:
Публикуване на коментар