НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

сряда, 17 февруари 2021 г.

НАСКАР – Огнен финал на Дайтона 500

               Дайтона 500 не разочарова и предложи всякакви емоции. Като започнем от старта, минем през прекъсването заради дъжда и продължението на надпреварата, а черешката бе финала. Лекото объркване в класирането и обясненията на рейсконтрола след финала също допринесоха за емоциите, но безспорно победата на Майкъл Макдауъл бе едно от най-неочакваните неща в неделя. Майкъл спечели първа победа в кариерата си в своя старт номер 358, в началото на 14-тата си година като пилот в топ дивизията на НАСКАР. И ако за някой това е случаен успех, то за други това не е така. Дени Хемлин каза, че Макдауъл е успял и то не е случайно, а Кевин Харвик допълни, че Майкъл винаги е бил много силен на състезанията на суперспийдуей. Като цяло всички са доволни от успеха му и го поздравиха, а самият Майкъл дълго не можеше да повярва, че е спечелил. След финала той сподели, че стратегията му е била да бъде в челото до последната обиколка и да опита атака едва трети завой. Така и стана и Макдауъл бе трети, а в завой номер три опита да засили Брад Кезловски и да атакува. Брад получи засилка, опита да изпревари Логано, но Джоуи го блокира и двамата се завъртяха. Кезловски бе бесен, но така и не обвини директно никой, докато Логано дипломатично се измъкна, като побърза да поздрави Макдауъл за победата.

               Двете големи мелета в надпреварата лишиха от възможност за добро представяне доста пилоти. Това в началото извади от състезанието шестима, а останалите десет замесени в катастрофата изостанаха с няколко обиколки и на практика нямаха шанс да се борят за големи точки. Освен Джейми Макмъри, който се добра до осмото място на финала, благодарение на катастрофата в последната обиколка. Този инцидент породи и доста негативни коментари, за начина по който протичат суперспийдуей състезанията. Пакетното придвижване винаги е носело рискове, но след Дайтона 500 много фенове и анализатори подновиха критиките си към НАСКАР. Честно казано нямам идея какво може да се промени (както и повечето критици, които изобщо не предлагат нещо, просто недоволстват), но наистина би било добре някак си да се промени. Може би освобождаване на още малко мощност и намаляване на притискането на колите, макар че това пък ще доведе до увеличаването на скоростта и загубата на сцепление. Факт е обаче, че доста фенове са малко разочаровани от гледане на една дълга редица без опити за атаки в доста дълъг период. За оправдание на пилотите бих искал да изтъкна, че все пак това бе първото състезание от сезона и всеки гледаше да оцелее до края, за да вземе колкото се може повече точки.

               Като стана думи за точки, друга критика свързана именно с точките се появи зад океана. Макдауъл взе общо 44 точки – 40 за победата и 4 за седмо място във втория етап, а Дени Хемлин завърши пети, но благодарение на победите си в двата етапа събра общо 52 точки. Хемлин има повече точки и Остин Дилън, който финишира трети. Така на практика победата „олеква“ и се появиха предложения точките на победителя да бъдат увеличени за следващата година. В предложението има смисъл, а ако помните и аз самият съм за такава идея. Ако например Дени бе завършил втори щеше да е с 55 точки (35 за второ място и две етапни победи по 10), а Макдауъл ако не бе взел точки от етапа щеше да е само с 40. 15 точки разлика не е малко, а самата разлика от първо до второ и трето място в момента наистина е много малка – 40-35-32. Може би в НАСКАР ще се замислят по въпроса. Както и за допълнителни точки за пилота лидер в най-много обиколки, което за пореден път ще кажа не знам защо бе премахнато. Дори в дуелите се дават точки от 2017-та година насам и благодарение на победата си там в момента лидер в класирането е Остин Дилън. Нещата бързо ще се променят предполагам след втория и третия кръг, особено с очакването за щуро роуд корс състезание в неделя. На Дайтона бийч продължава да превалява всеки ден, а ако и в неделя е мокро ще бъде доста непредвидимо състезание.

               След само едно състезание е трудно да се определят фаворитите, но общо взето в дуелите и квалификацията се забеляза едно поизравняване на силите, което би било чудесно ако се запази като тенденция. Нека минат обаче поне още две-три състезания и тогава ще видим по-ясна картината на разпределение на силите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар