Чип Ганаси Рейсинг – Шевроле
Кърт Буш 1 – Най-опитният пилот в сериите Кърт Буш спечели мечтаното домашно състезание в Лас Вегас през миналата година и бе близо до това да се класира пред брат си в шампионата. В края на сезона обаче леко отстъпи от позициите си и завърши десети, като малко по-рано потвърди че ще кара и през тази година. 2021-ва може и да бъде последният 21-ви пълен сезон за шампиона от 2004-та, макар все още да не е обявено официално. Вероятно и той и отбора ще изчакат първата половина на сезона, за да вземат решение и за това предполагам, че Кърт ще атакува от самото начало с идеята да спечели правото сам да избира дали да продължи или да се оттегли. Една победа в първите състезания ще го постави в точно такова положение, но ако не постигне добри резултати може да се наложи да се примири от отбора да вземат решение.
Рос Частейн 42 - След като Кайл Ларсън бе уволнени през миналата година всички очакваха неговото място да бъде заето от Рос Частейн, който по принцип има договор с Чип Ганаси, но изненадващо Мат Кенест получи шанс за ново завръщане. Кенсет така и не успя да се приспособи и да постигне добри резултати, така че бе естествено най-после „Мелон мен“ да получи шанса за титулярно място. Частейн направи добри състезания, когато замести Райън Нюмън, кара добре и в Иксфинити сериите, проблемът му бе в няколкото изпускания на нервите, когато предизвика инциденти. Това всъщност е и неговото слабо място, което би му попречило да се задържи в елита. Иначе Рос е много амбициран и отдаден на състезанията, дори когато остана без отбор не спря да се състезава седмица за седмица във всяко едно състезание, за което намереше кола. 28 годишният пилот сега има шанса за кола-победител и топ отбор и целта е ясна – победа и влизане в плейофите.
Ричард Чилдрес Рейсинг – Шевроле
Остин Дилън 3 – След десет години в топ дивизията на НАСКАР, Остин Дилън има вече достатъчно опит и три победи зад гърба си, последната от които през миналата година. Безспорен лидер на тима, в който дядо му е собственик, Дилън продължава да прогресира и точно през миналата година това бе много видимо. Особено на фона на новият му съотборник. Остин се надява колата да му позволи да се бори за победи и отново да влезе в плейофите, като този път стигне по-далеч от първия рунд.
Тайлър Редик 8 – Дебютантът в отбора едва не победи опитния си съотборник, но може би липсата на опит бе неговият основен проблем. 25 годишният Редик с физиономия на тийнейджър и страхотно чувство за самоирония сега ще трябва да затвърди добрите впечатления и да ограничи до минимум лошите, за да разчита на развитие и успехи. Както стана дума алиансът за разработка на двигателите на Шевроле между Хендрик Моторспрот и Ричард Чилдрес Рейсенг вероятно ще дадат резултат и екипите на марката може би ще са с една идея по-бързи. Общо взето толкова е нужно и Редик за да влезе в плейофите – една идея по-добре от 2020-та.
Рауш Фенуей Рейсинг – Форд
Райън Нюмън 6 – За Нюмън началото на сезон 2020 беше белязано от страховита катастрофа на метри преди финала на Дайтона 500. Райън пропусна няколко състезания, но по-важното бе че се отърва без контузии от инцидента и продължи да се състезава. „Рокет мен“ е в последната година от договора си с тима, според мнозина той ще се оттегли в края на сезона. За Нюмън ще е важно да опита да спечели поне още една победа преди да си тръгне, колкото и трудно да е това.
Крис Бушиър 17 – Крис дойде в тима през миналата година и успя да се представи прилично, на фона на опитния си съотборник. Сега целта ще е влизане в плейофите и с повече късмет победа с отбора на Джак Рауш, за да може да продължи да кара за екипа. Не особено успешната 2020-та трябва да бъде приемана като учебна с отбора, но за 2021-ва вече изискванията към него ще са по-високи и в зависимост от представянето си ще стане ясно и бъдещето му.
Фронт Роу Моторспорт - Форд
Майкъл Макдауъл 34 - Екип с три автомобила, но третия е само в част от състезанията. Титуляр за четвърти поред сезон, Майкъл все още е в търсене на първата си победа. На 35 години със стаж от повече от 13 години в топ дивизията на НАСКАР, макар и това е едва петият му пълен сезон той може да се окаже и последен, ако не успее да постигне добри резултати, които да доведат спонсори в тима. Това уви е съдбата на повечето пилоти от средата на колоната – ако няма спонсори, няма да има и място за тях.
Антъни Алфредо 38 – На мястото на Джон Хънтър Немечек, който реши да се върне в надпреварите с пикапи идва Антъни Алфредо от Иксфинити сериите. „Бързата паста“ (Fast Pasta), какъвто е прякорът му е на 21 години и през миналата година направи добри впечатления в електронните надпревари. През миналата година бе и пилот на Ричард Чилдрес Рейсинг в Иксфинити, но не на пълен сезон. Любопитното за него е, че няма информация за семейството му и с какво се занимават неговите родители, а само това, че в началото се е запалил по надпреварите от телевизията. Започнал с картинг, после сменил няколко спорта за да се завърне пак към колите и ето сега ще дебютира в топ дивизията на НАСКАР. Честно казано нямам идея какво да очакваме от него, но с отбор от средата на колоната едва ли ще постигне чудеса, макар че кой знае, понякога късметът е от голяма полза. Справка Джъстин Хейли през 2019-та на Дайтона през лятото.
Дейвид Рейгън 36 – Дейвид ще кара на Дайтона 500, но повече за номер 36 през 2021-ва все още не се знае. Вероятно ще има и още стартове с Рейгън, а може би и с други пилоти, но със сигурност не във всички състезания.
ДжейТи Джи Дохърти Рейсинг – Шевроле
Рики Стенхаус 47 – Рики дебютира с тима през миналата година и то повече от успешно – с попозишън за Дайтона 500. Това обаче бе единственият проблясък през сезона или поне най-яркият такъв. Останалата част от 2020-та бе белязана от множество инциденти и отпадания, като в крайна сметка завърши 24-ти. Двете му победи от 2017-та вече поизбледняха и Рики се нуждае от добър сезон за да запази мястото си в екипа. Припомням, че след няколо сезона с екипа на Джак Рауш, Стенхаус бе освободен изненадващо в края на 2019-та и беше късмет, че успя да намери място за 2020-та. С близо 300 старта зад гърба си (292 ако трябва да бъда точен) той е вече в категорията опитни пилоти и трябва да се държи като такъв. Ако бъде малко по-внимателен мисля, че ще успее да прогресира и да завърши в топ 20 тази година. Или дори да се класира за плейофите с малко повече късмет.
Райън Прийс 37 – Любопитното тук е, че този чартър за номер 37 мистериозно е изчезнал и сега екипът на Райън Прийс няма гарантирано място в решетката. Както стана ясно през миналата година чартъра е бил под наем от екипа на Спайър Моторспорт, но след като те отдадоха втория си на новия отбор Тракхаус, си взеха обратно този от ДжейТиДжи Дохърти и така тимът остава като „опен тийм“(ако ви звучи объркващо кажете, ще повторя кратката лекция за чартърната система в НАСКАР, но от това едва ли ще стане по-ясно. Накратко има 36 чартъра и те гарантират място на старта в случай, че има повече от допустимите заявки. Тези без чартър се борят в квалификациите и запълват останалите слотове до 40 или 39, зависи колко коли се допускат до старта. Проблемът е че през годините чартърите се продават, отдават под наем и разменят и това води до голяма каша. За щастие това има значение повече за самите отбори и НАСКАР при разпределянето на парите, а за зрителите е просто допълнителна информация, без кой знае какво значение за надпреварите). Та сега Райън трябва евентуално да се бори с малките отбори и има малка вероятност за някое от състезанията да не успее да се класира, което от своя страна ще разочарова спонсорите. А разочарованите спонсори се оттеглят и отборите нямат пари, но стига по този въпрос. Прийс е сочен като добър пилот на неовални трасета и макар до момента да не го е доказал особено, през тази година ще има седем такива възможности.
Ууд Брадърс Рейсинг – Форд
Мат ДиБенадето 21 – Мат Ди остава в тима и през 2021-ва, но още в края на миналата година стана ясно, че за 2022-ра ще трябва да си търси отбор. Неговото място ще заеме Остин Синдрик, който през тази година ще остана в Иксфинити и ще направи няколко старта за екипа на Пенске, поне по предварителна информация. ДиБенадето ще има за цел победа номер 100 за отбора, което ще бъде една чудесна награда за тима и самият него. И ще му даде шанс да намери друг отбор в топ дивизията на НАСКАР.
Рик Уер Рейсинг – Шевроле/Форд
Един от наглед малките отбори, но с цели четири
автомобила, отделно от това с участие в Индикар и надпреварите за издръжливост.
Макар резултатите им да не са впечатляващи, собственика Рик Уер продължава да
се бори и намира спонсори. През миналата година придоби екипа на Премиум
моторспорт и ползваше техните коли и
двигатели (Форд), както и номерата им – 15 и 27. За тази година запази номер
15, а за другите си три коли ще остане с номерата 51, 52 и 53. Между другото точно снощи дойде новината, че именно в сътрудничество с Дейл Койн Рейсинг с номер 51 в Индикар ще кара Ромен Грожан. Френският пилот остана без място във Формула 1, но ето че както и Кевин Магнусен, бившият му съотборник и той се насочва към Щатите.
Коди Уер 51 – На практика това е кола на Рик, но с чартър (слот) на екипа на Ричард Пети и се води отбор с името Пети Уер Рейсинг. Всичко обаче се обслужва от Рик Уер и единствено името на екипа е по-различно от останалите три. Коди е син на Рик и за този сезон е обявен като титулярен пилот. Самият той имаше периодични участия, както при повечето малки тимове Рик използва различни пилоти, предимно млади, но задължително със спонсори.
Няколко пилоти с номер 15 – В продължение на горното изречение през 2021-ва ще гледаме различни пилоти в кола номер 15. За Дайтона 500 е обявен ветерана Дерек Коуп, победител в тази надпревара през 1990, когато се превръща в медийна звезда. Печели и още едно състезание в кариерата си, а в последните години направи свой отбор – СтарКом Рейсинг. Сега в съдлужие с Рик Уер и своя отбор той ще вземе участие за последен път в Дайтона 500, поне по неговите думи. След това на волана на тази кола ще се изредят и австралиеца Джеймс Дейвисън Гарет Смитли и Джоуи Гейс. Може и още някой, зависи от спонсорите. Дейвисън между другото ще се пробва отново с екипа на Инди 500, както направи през миналата година.
Джош Билики 52 – Джош бе част от пилотите в екипа за няколко старта, но за сезон 2021-ва е обявен като титуляр за номер 52. Вероятно е намерил спонсор, защото резултатите му бяха сходни с тези на останалите пилоти.
Различни пилоти в номер 53 – Същите пилоти от номер 51 ще се въртят и тук в номер 53, вероятно ще има шанс и нови имена.
Ричард Пети Моторспорт – Шевроле
Ерик Джонс 43 – Легендарният номер на Краля Пети в неговия отбор има нов пилот - Ерик Джонс. Ерик загуби мястото си в отбора на Джо Гибс и доста се потруди за да си намери отбор. Преминаването от Тойота на Шевроле ще изисква известна адаптация, а възможностите на тима не са особено големи и едва ли Ерик ще успее да вземе нова победа, но пък кой знае. Бъба Уолас не успя при своя престой, но с повечко късмет можеше, така че все пак има шанс.
Спайър Моторспорт – Шевроле
Екипът се разрасна и добави втора кола за 2021-ва, след като закупиха чартъра на Ливайн Фемили Рейсинг.
Кори ЛаДжой 7 – Кори явно бе наясно, че Го Фас Рейсинг няма да продължи като отбор за цял сезон и още преди това обяви, че няма да продължи с тях. Отне му известно време, но все пак намери място в екипа за 2021-ва. На теория отбора вече има една победа и би могъл да се надява на нови успехи, но на практика това ще е трудно, предвид темпото им през миналата година.
Различни пилоти в номер 77 – Джейми Макмъри бе обявен като пилот за Дайтона 500, в следващите стартове ще видим и Джъстин Хейли и предполагам и други пилоти, но за момента няма повече информация, макар от отбора да твърдят, че номер 77 ще има пълен сезон.
Стар Ком Рейсинг – Шевроле
Куин Хоуф(или горе долу така звучи, макар да го произнасят по-скоро Хоф или Хъф) 00 – Двойната нула остава за екипа на СтарКом Рейсинг и те продължават напред, този път с титулярен пилот – Куин Хоуф. Мениджъра на отбора Дерек Коуп продължава да се бори за спонсори и дори намира такива, а както стана ясно самият той ще кара на Дайтона 500. Бъдещето на тима след 2021-ва е все още неясно, така че целта е ясна – точки и завършвания.
Няма коментари:
Публикуване на коментар