Дъжд в последните няколко дни отложи първо надпреварата в Искфините сериите, а в сряда все пак позволи на топ дивизията да направи своето състезание. То както и неделното на Дарлигтън бе доста накъсано от инциденти и подобно на неделя имаше изявени и чувствително по-бързи и подготвени пилоти. Този път те бяха други, макар че и звездите от неделя също се представиха добре. В началото Райън Прийс не успя да удържи първата си позиция и бе изпреварен от Тай Дилън, а малко по-късно начело излезе Клент Бойер. Клинт направи чудесно състезание, спечели първите два етапа, но в последния се завъртя и потъна назад. Завърши 22-ри, но поне взе добри точки и зарадва донякъде шефа си Тони Стюърт за рождения му ден.
В последния етап настъпиха големи размествания. В очакване на дъжд пилотите на Роуш Фенуей Рейсинг - Крис Бушиър и Райън Нюмън останаха на трасето с надеждата да завали, но облаците се разсеяха и забавиха и двамата потънаха в класирането. След многото прекъсвания за известен период флагът остана зелен и видяхме спирания в бокса, които оживиха и разместиха подреждането. Междувременно Ерик Джонс бе повел със страхотно тройно изпреварване на Нюмън и Бойер, но малко по-късно бе застигнат и изпреварен от Чейс Елиът. Елиът бе може би най-бързият пилот в последната фаза и води колоната до спиранията, а последен на трасето остана Брад Кезловски. Кезловски и Бренан Пул бяпа единствените в челото, все още не посещавали механиците си, когато Мат Кенсет спука гума и се завъртя. Оказа се, че освен Кезловски, Пул, Елиът и Хемлин, всички други за затворени с обиколка и най-печеливш от ситуацията бе именно Кезловски, който преди това се движеше около и извън топ десет. Малко след рестарта дойде и ново завъртане, това на Клинт Бойер и то доведе до ново прекъсване. Дени Хемлин остана на трасето и поведе колоната, защото както стана ясно по-късно вече не е имал нов комплект гуми, а до финала имаше почти 40 тура и вероятно Дени щеше да бъде изпреварен бързо. При рестарта той успя да остана начело, преследван и притискан от Кайл Буш и Чейс Елиът, а зад тях близо бе и Кевин Харвик. Точно тук дойде и драмата. Буш опита атака за лидерството, но не успя и остана от вътрешната страна зад Хемлин, а Елиът бе плътно до него. Кайл Буш реши да се прибере зад тях, за да затвори Харвик, но не прецени добре и закачи колата на Елиът. В резултат Чейс Елиът се удари в стената и отпадна, а колоната бе поведена от кола за сигурност. Елиът „поздрави“ Буш със специфичен знак с ръка, познат по целия свят като показване на среден пръст. Интересното е че за тази си проява Чейс и трябвало да бъде наказан и глобен, както и за това, че веднага не се качи при медицинския екип, а изчака колоната от коли в най-долната част на трасето. Отделно от това би трябвало да бъде наказан и за доближаването си до автомобилите, нещо доста опасно дори и при жълти флагове. За момента няма информация за каквито и да е действия на официалните лица от НАСКАР относно най-популярния пилот и използването на най-популярния жест, да видим да
ли все пак ще има някакви последствия. Само да припомня, че преди години Даника Патрик бе глобена за подобни действия (бъз да има такива жестове), но в последните години като че ли от НАСКАР не са чак толкова строги. Докато колата сигурност водеше колоната заваля и това
сложи край на състезанието. Победител за втори път този сезон стана Дени
Хемлин, а това бе 39-тата му победа в кариерата и трета тук на Дарлингтън. С
атрактивна маска на лицето си Дени Хемлин прие поздравленията и затвърди
участието си в плейофите. Втори остана Кайл Буш, когото на финала очакваха с
нетърпение механиците от екипа на Елиът. Интересната картина на насядалите по
стената механици срещу колата на Буш и един от неговите сред тях учтиво да си
разговарят беше едновременно забавна и притеснителна, особено след като се
видя, че до тях ема различни инструменти, включително и чук. След излизането си
от колата Кайл бе пресрещнат от Алън Густафсон (тийм шефът на Елиът) и двамата
проведоха напрегнат разговор, застанали на препоръчителната дистанция и с маски
на лицата си. Както малко по-късно Мат Тифт написа в Туитър, „…това беше
най-страхотният социално дистанциран бой, който съм виждал…“ .До физически
контакт не се стигна за щастие, особено наличието на онзи чук, което е
похвално. Самият Кайл Буш обясни директно, че това е негова грешка, че не е
преценил добре и се извини на Чейс, екипа му и феновете. С леко раздразнение посрещна
въпроса дали Густафсон е приел и повървял на обяснението му, а на следващия ден
след състезанието от Иксфинити сериите заяви, че са говорили с Елиът и всичко е
наред между тях. До момента Чейс Елиът не е коментирал нищо нито пред медиите,
нито в социалните мрежи. Предполагам, че нещата между тях ще са ок, но
горчивината от пропусната победа за Елиът ще остане дълго и в подходящ момент
ще се чувства свободен да отговори подобаващо на Кайл Буш. Например на финала
на сезона, ако са в играта за титлата. Ще видим.
Отделям и малко внимание на Иксфините сериите и тяхното подновяване вчера. Вместо във вторник състезанието се проведе в четвъртък, като отново доста време отне подсушаването на трасето от дъжда. Единственият пилот от топ дивизията участващ бе Кайл Буш и по иронията на съдбата отново имаше проблем с друг пилот с името Чейс. Чейс Брискоу спечели след страхотна битка с Кайл Буш, като така пилотът с номер 98 от екипа партниращ си със Стюърт Хаас взе втората си победа за сезона и четвърта в кариерата. Брискоу имаше тежка седмица, след като стана ясно (както той самия обяви в социалния си профил), че съпругата му Мариса е направила спонтанен аборт. Чейс се разплака след финала и от мъка и от щастие, което направи финала на приключението в Дарлингтън много емоционално.
Сега още в неделя (един часа след полунощ технически е понеделник) ще очакваме най-дългото състезание - Шарлът 600, като единствено за него ще има квалификация. Тя ще бъде ден по-рано, но само за Къп сериите. В понеделник и вторник ще има състезания на овала в Шарълт и за Икфинити и пикапите, а в сряда още един старт за топ дивизията. Изобщо програмата е наситена.
Няма коментари:
Публикуване на коментар