Стана ясна стартовата решетка за неделната надпревара
в Дарлингтън, с която сезон 2020 в НАСКАР се подновява. Както по-рано бе
обявено позициите трябваше да бъдат разпределени чрез специфичен жребий.
Първите 12 в класирането до момента участваха в „томболата“ за първите шест
редици и късметлията е Брад Кезловски, а до него ще потегли Алекс Боумън. Мат
ДиБенадето и Кайл Буш са зад тях, следвани от пилотите на Стюърт-Хаас Арик
Алмирола и Кевин Харвик. Кевин е лидер по точки и ако нямаше жребий щеше да
потегли пръв, но и трета редица е добро начало за него. Райън Блейни и Джими
Джонсън са на четвърта, а двама победители от началото на сезона са на пета – Джоуи
Логано (с две победи) и Дени Хемлин (с една на Дайтона 500). Те заедно с Алекс
Боумън са тримата с „виза“ за плейофите заради победите си в първите четири
състезания до момента. Чейс Елиът и завърналият се да замества Кайл Ларъсн Мат
Кенсет завършват първата 12-ца. В класирането по принцип Кезловски е 10-ти и
определено е с най-големия късмет, докато Елиът е трети, но ще потегли 11-ти.
13-ти в класирането и също така на старта ще бъде Клинт Бойер, който заедно с
Мартин Труекс младши са единствените запазили позициите си, поне доколкото
забелязах (Треукс е 15-ти). Коул Къстър, е 14-ти, а в класирането 22-ри, а
Райън Нюмън пък ще се завърне към състезанията от 21-ва позиция в неделя. Няма
да се спирам на всички позиции, за да не става досадно, но ще спомена само
звездите от електронните състезания. Уилям Байрон ще потегли 18-ти, Райън Прийс
и Гарет Смитли 25 и 26-ти, а Тими Хил 38-ми. От тях в реалното състезание с
най-добри шансове разбира се е пилотът на Хендрик Моторспорт - Байрон, с малко по-малки Прийс, а Смитли и
Хил вероятно ще виждаме като ги затварят с обиколка.
 |
|
Междувременно стана ясно, че най-натоварен ще е
графикът на Кайл Буш. „Роуди“ обяви, че ще кара във всичките седем състезания в
рамките на 11-дни. Това включва четирите старта от Къп сериите, два в Иксфинити
и един при пикапите, но нещо подобно по принцип бе предвидено от Буш още в началото
на годината. Кайл обича да участва в трите дивизии и ако не бяха ограниченията
за брой състезания предполагам щеше да кара във всяко от тях. Прекъсването на
сезона провали и предизвикателството отправено от Кевин Харвик относно Кайл
Буш. Става дума за 50 хиляди долара, които Харвик обеща да даде на пилот от топ
дивизията, който успее да победи Кайл в чиста надпревара при пикапите. Преди да
бъдат спрени състезанията желание да опитат изявиха няколко пилоти, сред които
Чейс Елиът и Кайл Ларсън, но втория едва ли ще успее да намери спонсори за това
(все пак се надявам да ме опровергае). Като стана дума за Ларъсн, излезе информация,
че той е преминал през курс за овладяване на речта и по-точно употребата на расистки
думи и изрази, заради които бе изритан от отбора си и загуби всички спонсори.
Все още не е ясно, дали от НАСКАР ще излязат с някаква позиция по темата и
евентуалното му реабилитиране, мисля че участието му при пикапите срещу Кал Буш
би било добър начин за това, но да видим. Темите за облога на Харвик и бъдещето
Ларсън ще търпят развитие, така че и в бъдеще ще продължавам да ги следя.
Изясни се и продължението на календара след 27-ми май.
До момента бяха потвърдени четири старта – неделя 17-ти в Дарлингтън, сряда
20-ти пак там и 24 и 27 на Шарлът (става дума за Къп сериите). Още на 31-ви май
НАСКАР ще бъде в Бристол, а следващата неделя 7-ми юни в Атланта. Сряда 10-ти
юни ще има състезание на „кламера“ в Мартинсвил, а неделя 14-ти пък ще бъде
стартът в Хомстед, Маями. Като последно за момента пък е обявено състезанието в
Алабама на Таладега суперспийдуей за неделя 21-ви юни, а в скоро време се
очаква да бъдат потвърдени и още няколко
дати в зависимост от обстановката в САЩ.
Прави впечатление, че в новообявените надпревари няма
намаляване на дистанцията от оригинално предвидената и поне за момента няма
повече от един старт на трасе. Много е вероятно календарът да се върне към
първоначалния си вид, а именно края на юни да има двете предвидени състезания
на Поконо и това на Индианаполис в уикенда на 4-ти юли. Там (на Индианаполис) се
очаква НАСКАР и Индикар да имат общ състезателен уикенд, а в допълнение
надпреварата от Иксфинити сериите ще бъде на неовалната конфигурация - същата като тази на Индикар. Още преди
време Тони Стюърт прояви интерес към завръщане за това състезание, нищо чудно
да опита да кара и в Иксфинити и в Индикар тогава, макар все още да няма официална
информация за това. Ще бъде забавно и ако Джими Джонсън се пробва в реалния
Индикар, след електронния такъв, още повече, че вече на няколко пъти той
намекна за интерес към тези болиди. Между другото Джими все още не е решил
окончателно нито дали ще се оттегли след края на сезона, нито пък дали ще се
пробва в Индикар, като по-скоро той ще изчака да види как ще тръгнат нещата и
тогава ще реши какво точно да прави.
Чакането на живите състезания вече е към края си и колкото
и електронните надпревари да бяха забавни и наистина много реалистични като
графика и дори звук, съвсем друго ще е усещането от рева на истинските
двигатели, макар и да няма да има публика по трибуните. То за нас тук така или
иначе единственият начин е телевизията, САЩ е доста далеч за посещение на
състезание.
Няма коментари:
Публикуване на коментар