НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

петък, 15 май 2020 г.

НАСКАР стартовата решетка за Дарлингтън и нови дати от календара

               Стана ясна стартовата решетка за неделната надпревара в Дарлингтън, с която сезон 2020 в НАСКАР се подновява. Както по-рано бе обявено позициите трябваше да бъдат разпределени чрез специфичен жребий. Първите 12 в класирането до момента участваха в „томболата“ за първите шест редици и късметлията е Брад Кезловски, а до него ще потегли Алекс Боумън. Мат ДиБенадето и Кайл Буш са зад тях, следвани от пилотите на Стюърт-Хаас Арик Алмирола и Кевин Харвик. Кевин е лидер по точки и ако нямаше жребий щеше да потегли пръв, но и трета редица е добро начало за него. Райън Блейни и Джими Джонсън са на четвърта, а двама победители от началото на сезона са на пета – Джоуи Логано (с две победи) и Дени Хемлин (с една на Дайтона 500). Те заедно с Алекс Боумън са тримата с „виза“ за плейофите заради победите си в първите четири състезания до момента. Чейс Елиът и завърналият се да замества Кайл Ларъсн Мат Кенсет завършват първата 12-ца. В класирането по принцип Кезловски е 10-ти и определено е с най-големия късмет, докато Елиът е трети, но ще потегли 11-ти. 13-ти в класирането и също така на старта ще бъде Клинт Бойер, който заедно с Мартин Труекс младши са единствените запазили позициите си, поне доколкото забелязах (Треукс е 15-ти). Коул Къстър, е 14-ти, а в класирането 22-ри, а Райън Нюмън пък ще се завърне към състезанията от 21-ва позиция в неделя. Няма да се спирам на всички позиции, за да не става досадно, но ще спомена само звездите от електронните състезания. Уилям Байрон ще потегли 18-ти, Райън Прийс и Гарет Смитли 25 и 26-ти, а Тими Хил 38-ми. От тях в реалното състезание с най-добри шансове разбира се е пилотът на Хендрик Моторспорт  - Байрон, с малко по-малки Прийс, а Смитли и Хил вероятно ще виждаме като ги затварят с обиколка.

               Междувременно стана ясно, че най-натоварен ще е графикът на Кайл Буш. „Роуди“ обяви, че ще кара във всичките седем състезания в рамките на 11-дни. Това включва четирите старта от Къп сериите, два в Иксфинити и един при пикапите, но нещо подобно по принцип бе предвидено от Буш още в началото на годината. Кайл обича да участва в трите дивизии и ако не бяха ограниченията за брой състезания предполагам щеше да кара във всяко от тях. Прекъсването на сезона провали и предизвикателството отправено от Кевин Харвик относно Кайл Буш. Става дума за 50 хиляди долара, които Харвик обеща да даде на пилот от топ дивизията, който успее да победи Кайл в чиста надпревара при пикапите. Преди да бъдат спрени състезанията желание да опитат изявиха няколко пилоти, сред които Чейс Елиът и Кайл Ларсън, но втория едва ли ще успее да намери спонсори за това (все пак се надявам да ме опровергае). Като стана дума за Ларъсн, излезе информация, че той е преминал през курс за овладяване на речта и по-точно употребата на расистки думи и изрази, заради които бе изритан от отбора си и загуби всички спонсори. Все още не е ясно, дали от НАСКАР ще излязат с някаква позиция по темата и евентуалното му реабилитиране, мисля че участието му при пикапите срещу Кал Буш би било добър начин за това, но да видим. Темите за облога на Харвик и бъдещето Ларсън ще търпят развитие, така че и в бъдеще ще продължавам да ги следя.

               Изясни се и продължението на календара след 27-ми май. До момента бяха потвърдени четири старта – неделя 17-ти в Дарлингтън, сряда 20-ти пак там и 24 и 27 на Шарлът (става дума за Къп сериите). Още на 31-ви май НАСКАР ще бъде в Бристол, а следващата неделя 7-ми юни в Атланта. Сряда 10-ти юни ще има състезание на „кламера“ в Мартинсвил, а неделя 14-ти пък ще бъде стартът в Хомстед, Маями. Като последно за момента пък е обявено състезанието в Алабама на Таладега суперспийдуей за неделя 21-ви юни, а в скоро време се очаква да бъдат потвърдени  и още няколко дати в зависимост от обстановката в САЩ.

               Прави впечатление, че в новообявените надпревари няма намаляване на дистанцията от оригинално предвидената и поне за момента няма повече от един старт на трасе. Много е вероятно календарът да се върне към първоначалния си вид, а именно края на юни да има двете предвидени състезания на Поконо и това на Индианаполис в уикенда на 4-ти юли. Там (на Индианаполис) се очаква НАСКАР и Индикар да имат общ състезателен уикенд, а в допълнение надпреварата от Иксфинити сериите ще бъде на неовалната конфигурация  - същата като тази на Индикар. Още преди време Тони Стюърт прояви интерес към завръщане за това състезание, нищо чудно да опита да кара и в Иксфинити и в Индикар тогава, макар все още да няма официална информация за това. Ще бъде забавно и ако Джими Джонсън се пробва в реалния Индикар, след електронния такъв, още повече, че вече на няколко пъти той намекна за интерес към тези болиди. Между другото Джими все още не е решил окончателно нито дали ще се оттегли след края на сезона, нито пък дали ще се пробва в Индикар, като по-скоро той ще изчака да види как ще тръгнат нещата и тогава ще реши какво точно да прави.

               Чакането на живите състезания вече е към края си и колкото и електронните надпревари да бяха забавни и наистина много реалистични като графика и дори звук, съвсем друго ще е усещането от рева на истинските двигатели, макар и да няма да има публика по трибуните. То за нас тук така или иначе единственият начин е телевизията, САЩ е доста далеч за посещение на състезание.

Няма коментари:

Публикуване на коментар