НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

сряда, 27 май 2020 г.

НАСКАР – Брад Кезловски с първа победа на Шарлът 600 и още драми

               Напоследък много драматично взе да става в НАСКАР сериите. Може би дългото прекъсване доведе до глад за надпревари и събития и те започнаха да изобилстват. В неделя вечер се проведе най-дългото състезание в календара, а за пръв път от паузата имаше и квалификация за него. Любопитното бе, че четири часа преди надпреварата в ранният следобед на Шарлът бе топло и първите три редици бяха окупирани от пилотите на Шевроле. Най-бърз бе Кърт Буш, а темпото на тима на Чип Ганаси се потвърди и от четвъртото време на Мат Кенсет. Втори и трети остана Джими Джонсън и Чейс Елиът, а зад тях Остин Дилън и Тайлър Редик. Едва четвърта редица бе за пилоти на Форд – Логано и Кезловски, но Брад потегли от дъното на колоната, заради допълнителни промени по колата след сесията.

               600 мили си е сериозна дистанция и предизвикателство, а факта, че надпреварата започва на светло и завършва под прожектори променя чувствително поведението на колите. Именно там е ключът за успех и явно най-подготвен, а и донякъде късметлия се оказа Брад Кезловски. Първа победа в 600-те мили, 31-ва кариерата и първа за сезона за пилота на Пенске, който все още не е обявил къде ще кара догодина. Любопитни слухове го пращат на мястото на Джими Джонсън, макар че по-вероятно е да остане с Роджър Пенске и занапред. На въпрос по темата вече на няколко пъти Брад казва, че нещата не са в неговите ръце, което явно означава, че преговорите са за спонсори най-вече. Кезловски донесе пета победа на Форд от началото на сезона и трета за отбора на Капитана, като така двама от тримата му пилоти вече са почти сигурни участници в плейофите. Райън Блейни все още чака първата си победа за сезона, да видим кога ще дойде тя.

               Кезловски спечели благодарение на неволите в екипа на Хендрик Моторспорт. Не знам от къде да започна с тях. Алекс Боумън бе най-бърз в началото, след прекъсването от дъжда и спечели първите два етапа, а в третия остана втори. Изглеждаше страхотно бърз, но в края поредица от събития го изпрати 19-ти на финала. В първата фаза успя да се задържи начело само с две нови гуми и това бе чудесна стратегия, в края обаче стана ясно, че при един от стоповете пистолета е заял и за това е загубил време. Поне така писа в Туитър Грег Ивс – неговият шеф екип. Уилям Байрон имаше страхотно темпо на моменти, но така и не стигне до челото. В края пък именно неговото завъртане доведе до спирането на състезанието и влизането му в овъртайм. Точно това пък бе голямата драма за Чейс Елиът. Чейс явно бе заложил на по-различни настройки и в края успя да поведе след сериозна битка с Кезловски и само три обиколки преди финала се стигна до спорното решение на екипа му да влезе в бокса. Много фенове оплюха Алън Густафсон за това, дори изглежда самият Елиът не бе доволен. Все пак бърз анализ показва, че Густафсон има основание за спиране и нови гуми. По-рано в надпреварата Логано, Харвик и Елиът останаха със старите си гуми и при рестарта единствено Джоуи успя да запази позицията си. Обяснението е чистия въздух пред него, който му помогна да задържи лидерството и да спечели етапа. Нещо подобно направи по-рано и Боумън с две нови гуми.  Харвик и Елиът потънаха до 20-то и 19-то място. Това вероятно накара Густафсон да викне Елиът в бокса, но твърде много пилоти останаха на трасето. Все пак Чейс стигна до третото място, вероятно само две-три коли по-малко пред него да бяха влезли и можеше да спечели но…Елиът не можеше да повярва след финала, а прелюбопитната картинка на Кайл Буш, който приближи до Чейс и му каза нещо стана много обсъждана в мрежата. Шегаджии се надпреварваха да измислят реплики, сред които може би най-оригиналната бе „…Той Алън и мен така ме е прецаквал…“ – препратка от времето на Кайл Буш в Хендрик Моторспорт отпреди 12-тина години. Густафсон тогава му беше тийм шеф за протокола. Чейс и Кайл продължиха със закачките помежду си в следващите дни, но за това след малко. Останалите със стари гуми Боумън и Байрон само за две обиколки се смъкнаха до 19-то и 20-то място, така че е спорно дали Елиът щеше да спечели.

               Джими Джонсън направи страхотно състезание и бе на по-малко от крачка от победата. Остана втори, а малко след финала се оказа, че проблеми по колата му на прегледа го лишават от постижението. Джими бе дисквалифициран и така и не стана ясно точно какво е нередното по колата му. Нещо в задното окачване, бе единствената информация, като според екипа му вероятно нещо се е счупило, но все пак се отказаха да протестират наказанието му. Така Джими загуби всичките точки от Шарлът и бе класиран последен, което означава и последен на старта довечера. Да видим дали отново ще има добро темпо и докъде може да достигне след старт от 40-то място.

               А за да има и други разочаровани някак си трябваше да изпадна баласта от колата на Дени Хемлин за да можем да видим първо как изглежда той и второ да разберем, че наказанията за това са много сурови – отстраняване от четири състезания на три водещи фигури от екипа му – шеф екип, шеф на кола и главен инженер. Дени ще има доста трудности в следващите четири старта, а вината не беше негова, но понякога пилотите страдат заради грешки на отборите си.

               На следващият ден бе старта от Иксфинити сериите, без изненади Кайл Буш спечели 97-мата си победа там. Ден по-късно Кайл взе участие и в надпреварата с пикапите. Този път обаче имаше конкуренция. Облога на Кевин Харвик и Маркус Лемонис, които дадоха по 50 хиляди долара за пилот от топ дивизията, който победи Буш в чиста надпревара при пикапите намириха своя притежател. В играта се включиха Чейс Елиът, Джон Хънтър Немечек и Бренан Пул, единствените трима от къп сериите. Участваха и Тими Хил и Гарет Смитли, както и още доста пилоти – общо 40. Между другото две дами също – Анджела Ръш и Натали Декер. Чейс Елиът взе реванш на Кайл Буш и го победи от първи опит и колкото и Кайл след това да обясняваше, че нещо в настройките му не е било съвсем наред, то Елиът го победи. Не само това. След финала Чейс взе карираният флаг и се поклони в стил Кайл Буш, което предизвика доста забавни реакции. Буш го нарече много сладко, макар че вътрешно бе много ядосан, най-вече заради загубата. 100-те хиляди долара ще бъдат дадени от Елиът в помощ на битката с вируса виновен за сериозните промени в живота на хората в целия свят. Ще ми се и Кайл Ларсън да участваше също. По последни данни той за момента вижда бъдещата си кариера само в сериите с бъгита, където има собствен отбор и за момента няма намерение да се връща. Пък и май все още никой не го е канил.


https://www.facebook.com/NASCAR/posts/10158085812853801

               Така в последните няколко дни основните герои в НАСКАР са Кайл БУш и Чейс Елиът, като за момента никой от тях все още не е взел победа в топ дивизията на НАСКАР. Буш обаче има победи през годината в долните две дивизи, а Елиът взе първа победа при пикапите, като за последно бе участвал през 2017-та.




Няма коментари:

Публикуване на коментар