Ако до вчера Кевин Харвик бе „Хепи“
Харвик, то след Довър вече е четворно „хепи“. Четири победи в 11 старта е отлично
постижение, а скоростта, която демонстрира бе респектираща. Отделно от това по
време на битката му с Брад Кезловски се видя, колко зрял, търпелив и внимателен
може да бъде Кевин, когато всичко се подрежда добре за него. Сигурността за
участието му в плейофите го прави освободен от притесненията и Харвик съвсем
спокойно и без бързане изчакваше подходящия момент за атака. Така направи и с
Мартин Труекс, така направи и с Клинт Бойер, подготви се внимателно и когато
получи възможност и увереност с лекота изпревари съперниците си. От старта до
финала Кевин Харвик бе в челото, рядко излизаше извън топ 5, а за цялото
състезание не падна под десето място(ако правилно съм забелязал). Такава
доминация се вижда рядко, но явно Кевин получи всичко от което се нуждаеше в
последните години – бърза и стабилна кола, добра работа в бокса и разумна
стратегия. Всичко това го прави главния претендент за титлата в края на
годината, колкото и условно да е това.
За разлика от него другия голям играч до
момента Кайл Буш получи странна повреда – проблеми с трансмисията и счупване на
кардана, част от който изпадна по пътя му към гаража. Иначе Кайл имаше добро
темпо и бе лидер сред пилотите на Тойота, нещо, което сме свикнали да виждаме.
До момента на повредата Буш беше трети и имаше скорост да се бори с фордовете
на Харвик и Кезловски, но този път нямаше шанс. Предполагам в Канзас отново ще
е силен, а в края на месеца на Шарлот ще даде всичко от себе си за да спечели,
защото именно там е единственото място на което Кайл Буш не е печелил. Всъщност
има победа, но в Ол Старс състезанието през миналата година, но то е извън
календара. Каквото и да се случи обаче, Кайл ще бъде основния опонент на Кевин
в плейофите и може би на финала. А там в Маями всичко е възможно.
Смесени чувства изпитва Мартин Труекс
младши, от една страна отново завърши в топ 5, но от друга целите му бяха
по-високи. Все пак въпреки проблемите успя да завърши четвърти и само Дани
Суарес от екипа на Тойота бе пред него. Отлично представяне за мексиканския
пилот и отново с колегата Георги Иванов се наслаждавахме на умелата (и доста
нервна) работа с волана на Дани. За втори път той завършва трети и все повече
се доближава до елита, така че скоро трябва да очакваме още призови места от
него, а защо пък да не са и победи. На другия полюс бе представянето на Ерик
Джонс, който остана далеч назад, но по-разочароващо беше непостоянното темпо на
Дени Хемлин. От него(Хемлин), аз поне очаквам доста повече, но за съжаление
Дени продължава да допуска глупави грешки, ту в пита, ту на трасето, и успехите
така и не идват. Все пак има скорост, опит също и мисля, че ще успее да се
пребори за победа в следващите няколко старта.
Джими Джонсън обаче, все повече ми
напомня за ментора си Джеф Гордън, който след четвъртата си титла все не
успяваше да се нагоди към новостите и така постепенно започна все по-рядко да
печели. Дано да не съм прав и Джими да намери пътя към върха, защото смятам, че
именно той е едно от най-големите явления в НАСКАР от последните години. Не
само заради победите и титлите, а и заради отношението му към другите пилоти,
към феновете и към живота като цяло.
Обнадеждаващо е това, че както той така и Кайл Ларсън и Чейс Елийт също
имат по-добра представяне в плодените стартове, но все още не достатъчно добро.
Още има какво да се изцеди от това Камаро, защото определено те изостават
спрямо Форд и Тойота. И понеже минахме към пилотите на Шевроле, не мога да не
похваля за пореден път Уилям Байрон и екипа му за добрите решения и доброто
каране на самия пилот. 20 годишният новобранец има още много да учи, но на
моменти показва отлични похвати и умения, които рано или късно ще донесат
успехи.
А като започнах с похвалите да кажа и
добри думи за Ландън Касил. Като пилот на по-големия тим Фронт Роу Моторспорт,
Ландън не успя да блесне, но сега с мини-отбора на Дерек Коуп Стар Ком Рейсинг
прави добри състезания. Е за разлика от него шефа му Коуп не успя да завърши,
но поне пусна втора кола за отбора си, което за толкова малък отбор е голямо
постижение. Дано да успее да продължи и занапред, защото именно малките отбори
правят тези спортове.

Няма коментари:
Публикуване на коментар