НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

четвъртък, 10 май 2018 г.

Наказания, новости и очаквания – НАСКАР преди Канзас



      След състезанието в Довър нова порция наказания бяха наложени на част от пилотите. Най-леко се разминава екипа на Кърт Буш с липсваща гайка на стойност 10 хиляди долара, но без отнемане на точки. Не така стои въпросът при другите трима – заради нередовен сплитер (спойлерът на муцуната на колата, под бронята) на автомобила на Остин Дилън неговия отбор е глобен с 25 хиляди и кар шефът му Грег Ебърт е отстранен за едно състезание. Клинт Бойер и Дани Суарес пък са лишени от по 20 точки, 20 точки са взети и от тимовете им, а глобите са от по 50 хиляди и отстраняване за два старта на шефовете на колите им. Финиширалите втори и трети в Довър пилоти са наказани заради проблеми със задното стъкло, сходни на тези на Кевен Харвик от Лас Вегас и на Чейс Елиът от Тексас. Явно има някаква епидемия от проблеми с тези елементи, масово пропадане и нагъване се получава напоследък, може би това ще е преобладаващата причина за наказания през тази година, така както окачването беше през миналата. Отделно наказания има в Иксфините сериите, като победителя Джъктин Алгайер ще трябва да върне чека за 100 хиляди от програмата Даш фор Кеш.
       „Няма по-хубаво място от дома“ е казала Дороти, наскоро Марк Мартин я цитира, а веднага след това стана ясно, че именно в Канзас се завръща Мат Кенсет. Мат, който дебютира с тима на Джак Роуш в къп сериите и спечели титлата си именно с този отбор ще смени Тревър Бейн за следващите пет старта. Много спекулации по темата се завъртяха, все още не е ясна и схемата по която ще се въртят двамата пилоти, но това ще се разбере може би скоро, както и причините за рокадата. Кенсет заяви, че е разговарял с Бейн и нямат никакви проблеми помежду си, самият Тревър обаче така и не е дал официално изявление. Поне засега. Мат има две победи тук, а скоростта демонстрирана от неговия съотборник и наследник в тима Рики Стенхаус е обнадеждаваща. Така че ще видим дали Кенест ще успее бързо да се адаптира след паузата и ще може ли да се намеси в битката за победите.
       Няма как по темата за победите да не се спрем и на Джими Джонсън. С три успеха тук той би трябвало да се слага в сметките, още повече, че според статистиката след всяка серия без победи, той печели именно на трасета с дължина миля и половина. Като добавка пък е и факта, че точно в Канзас и на Шарлот(където е следващото състезание), Джими е слагал край на най-дългите си безпобедни серии. Статистиката обаче не е ключът към успеха, а скоростта. Такава като че ли няма в колите на Шевроле или поне не е достатъчна, за това от екипа на Джими трябва да търсят и гъвкави стратегии.
       Каквото и да става обаче фаворити ще са Кевин Харвик и Кайл Буш, а потенциал за Канзас има и Мартин Труекс младши. Брад Кезловски и Джоуи Лугано също. И ако към тях се присъединят Джонсън и Хемлин, както и младите Блейни, Елиът, Суарес и Джонс, то тогава ще бъде доста интересно и заплетено. Ще изчакаме първите тренировки за да видим кой колко е бърз и тогава вече може би ще е по-лесно да определим явните и скритите фаворити.

Няма коментари:

Публикуване на коментар