След състезанието в Довър нова порция
наказания бяха наложени на част от пилотите. Най-леко се разминава екипа на
Кърт Буш с липсваща гайка на стойност 10 хиляди долара, но без отнемане на
точки. Не така стои въпросът при другите трима – заради нередовен сплитер (спойлерът
на муцуната на колата, под бронята) на автомобила на Остин Дилън неговия отбор
е глобен с 25 хиляди и кар шефът му Грег Ебърт е отстранен за едно състезание. Клинт
Бойер и Дани Суарес пък са лишени от по 20 точки, 20 точки са взети и от
тимовете им, а глобите са от по 50 хиляди и отстраняване за два старта на
шефовете на колите им. Финиширалите втори и трети в Довър пилоти са наказани
заради проблеми със задното стъкло, сходни на тези на Кевен Харвик от Лас Вегас
и на Чейс Елиът от Тексас. Явно има някаква епидемия от проблеми с тези
елементи, масово пропадане и нагъване се получава напоследък, може би това ще е
преобладаващата причина за наказания през тази година, така както окачването
беше през миналата. Отделно наказания има в Иксфините сериите, като победителя
Джъктин Алгайер ще трябва да върне чека за 100 хиляди от програмата Даш фор
Кеш.
„Няма
по-хубаво място от дома“ е казала Дороти, наскоро Марк Мартин я цитира, а
веднага след това стана ясно, че именно в Канзас се завръща Мат Кенсет. Мат,
който дебютира с тима на Джак Роуш в къп сериите и спечели титлата си именно с
този отбор ще смени Тревър Бейн за следващите пет старта. Много спекулации по
темата се завъртяха, все още не е ясна и схемата по която ще се въртят двамата
пилоти, но това ще се разбере може би скоро, както и причините за рокадата. Кенсет
заяви, че е разговарял с Бейн и нямат никакви проблеми помежду си, самият
Тревър обаче така и не е дал официално изявление. Поне засега. Мат има две
победи тук, а скоростта демонстрирана от неговия съотборник и наследник в тима
Рики Стенхаус е обнадеждаваща. Така че ще видим дали Кенест ще успее бързо да
се адаптира след паузата и ще може ли да се намеси в битката за победите.
Няма как по темата за победите да не се
спрем и на Джими Джонсън. С три успеха тук той би трябвало да се слага в
сметките, още повече, че според статистиката след всяка серия без победи, той
печели именно на трасета с дължина миля и половина. Като добавка пък е и факта,
че точно в Канзас и на Шарлот(където е следващото състезание), Джими е слагал
край на най-дългите си безпобедни серии. Статистиката обаче не е ключът към
успеха, а скоростта. Такава като че ли няма в колите на Шевроле или поне не е
достатъчна, за това от екипа на Джими трябва да търсят и гъвкави стратегии.
Каквото и да става обаче фаворити ще са
Кевин Харвик и Кайл Буш, а потенциал за Канзас има и Мартин Труекс младши. Брад
Кезловски и Джоуи Лугано също. И ако към тях се присъединят Джонсън и Хемлин,
както и младите Блейни, Елиът, Суарес и Джонс, то тогава ще бъде доста
интересно и заплетено. Ще изчакаме първите тренировки за да видим кой колко е
бърз и тогава вече може би ще е по-лесно да определим явните и скритите
фаворити.
Няма коментари:
Публикуване на коментар