НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

събота, 26 май 2018 г.

Шарлот, 400 обиколки, 600 мили и много очаквания


     Кока кола 600 е най-дългото състезание в календара на НАСКАР, а очакванията за него винаги са много и то всички страни.
Пилотите очакват своя шанс в средата на редовния сезон, феновете очакват много екшън и единоборства, а ръководството на НАСКАР очаква посещаемост, гледаемост и шоу. Последната неделя на май обикновено е натоварена с едни от най-популярните надпревари в автомобилния свят. В Монако Формула 1 традиционно провежда знаменитата гонка по улиците на Княжеството, на Индианаполис пък американският аналог на Ф1 – Инидикар е на поредното си(102-ро) Инди 500, едно от най-старите състезания в света. Естествено е фамилията Франс също да подхожда подобаващо и именно заради това, надпреварата в Шарлот винаги е натоварена с много надежди. След миналата седмица и атрактивното(, но спънато) състезание Ол Старс, темата за аеропакета използван там не престава да е актуална. Дори стана ясно, че на Индианаполис са готови да подкрепят използването на тези рестрикции още през септември. Информацията дойде от ръководството на трасето, което е последната спирка преди плейофите. За сега няма отговор от страна на официалните лица от НАСКАР, но позицията е заявена. Това може да се случи и на други места, а дали е правилно това вече е друг въпрос, който поне за сега не се наемам да разнищвам.
      Да се върнем към надпреварата. Първа стартова позиция за Кайл Буш, който единствено тук няма победа е голяма заявка за първото място. Буш спечели тук през миналата година, но това беше в Ол Страс, а Шарлот е единственото трасе на което се е състезавал и все още не е печелил. „Странно, чак не ми се вярва“,  както каза миналата година Джими Джонсън. Всъщност Джими, както и останалите му съотборници ще стартират извън топ 20, което определено не е добро представяне към момента. Кевин Харвик обаче се представи по-зле. Всъщност той изобщо не кара в квалификацията, защото не премина през инспекцията на колата преди това. В резултат – 39-та стартова позиция и отстраняване на шефа на колата(нещо като главен механик е това, наричан кар-шеф). Неприятно за Кевин, неприятно и за Джими и ко(другите пилоти от Хендрик моторспортс). Приятно е обаче за Джоуи Лугано, който ще стартира втори и ще се надява да се пребори с Кайл Буш, което от своя страна обещава интересен сблъсък в челото. Втората редица ще е от съотборниците на Буш – Дени Хемлин и Ерик Джонс, а четвъртата кола на Джо Гибс е на 10-та позиция, така че и четирите Тойоти влязоха в десетката. Петото място е на съотборника на Лугано, Брад Кезловски, а третата кола на Пенске е на осмо място. С други думи , този път имаме борба Гибс-Пенске, докато автомобилите на Стюърт-Хаас изненадващо изостанаха(с изключение на деветото място на Арик Армирола). За сметка на това пък тези на Ричард Чилдрес изненадващо се наредиха на шеста(Нюмън) и дванайсета(Остин Дилън) позиция, а тези на Чип Ганаси заеха седма(Макмъри) и единайстта (Ларсън). Ха сега нека хората на Рик Хендрик да се оправдават с новото Камаро. Четири коли на Шевроле във финалата част на квалификацията и нито една не е от техните. Много работа им трябва още. От своя страна Райън Нюмън почти напомни за прякора си (Рокет мен), като се оказа най-бързия пилот на Шевроле. Ако в състезанието се получат изненади, то те могат да дойдат именно от Нюмън и Макмъри. Остин Дилън пък спечели тук през миналата година, благодарение на спестеното гориво, но в състезанието доминараше Мартин Труекс младши. Труекс ще стартира 15-ти, не е чек толкова лоша позиция, така че и от него би трябвало да се очакват атаки. Всъщност тук винаги са ставали интересни състезания, имало е неочаквани обрати и изненадващи победители. Така че да се надяваме това да продължи да е така.

Няма коментари:

Публикуване на коментар