Кока кола 600 е най-дългото състезание в
календара на НАСКАР, а очакванията за него винаги са много и то всички страни.
Пилотите очакват своя шанс в средата на редовния сезон, феновете очакват много
екшън и единоборства, а ръководството на НАСКАР очаква посещаемост, гледаемост
и шоу. Последната неделя на май обикновено е натоварена с едни от
най-популярните надпревари в автомобилния свят. В Монако Формула 1 традиционно
провежда знаменитата гонка по улиците на Княжеството, на Индианаполис пък
американският аналог на Ф1 – Инидикар е на поредното си(102-ро) Инди 500, едно
от най-старите състезания в света. Естествено е фамилията Франс също да
подхожда подобаващо и именно заради това, надпреварата в Шарлот винаги е
натоварена с много надежди. След миналата седмица и атрактивното(, но спънато)
състезание Ол Старс, темата за аеропакета използван там не престава да е
актуална. Дори стана ясно, че на Индианаполис са готови да подкрепят
използването на тези рестрикции още през септември. Информацията дойде от
ръководството на трасето, което е последната спирка преди плейофите. За сега
няма отговор от страна на официалните лица от НАСКАР, но позицията е заявена.
Това може да се случи и на други места, а дали е правилно това вече е друг
въпрос, който поне за сега не се наемам да разнищвам.
Да се върнем към надпреварата. Първа стартова
позиция за Кайл Буш, който единствено тук няма победа е голяма заявка за
първото място. Буш спечели тук през миналата година, но това беше в Ол Страс, а
Шарлот е единственото трасе на което се е състезавал и все още не е печелил. „Странно,
чак не ми се вярва“, както каза миналата
година Джими Джонсън. Всъщност Джими, както и останалите му съотборници ще
стартират извън топ 20, което определено не е добро представяне към момента. Кевин
Харвик обаче се представи по-зле. Всъщност той изобщо не кара в квалификацията,
защото не премина през инспекцията на колата преди това. В резултат – 39-та
стартова позиция и отстраняване на шефа на колата(нещо като главен механик е
това, наричан кар-шеф). Неприятно за Кевин, неприятно и за Джими и ко(другите
пилоти от Хендрик моторспортс). Приятно е обаче за Джоуи Лугано, който ще
стартира втори и ще се надява да се пребори с Кайл Буш, което от своя страна
обещава интересен сблъсък в челото. Втората редица ще е от съотборниците на Буш
– Дени Хемлин и Ерик Джонс, а четвъртата кола на Джо Гибс е на 10-та позиция,
така че и четирите Тойоти влязоха в десетката. Петото място е на съотборника на
Лугано, Брад Кезловски, а третата кола на Пенске е на осмо място. С други думи ,
този път имаме борба Гибс-Пенске, докато автомобилите на Стюърт-Хаас
изненадващо изостанаха(с изключение на деветото място на Арик Армирола). За
сметка на това пък тези на Ричард Чилдрес изненадващо се наредиха на шеста(Нюмън)
и дванайсета(Остин Дилън) позиция, а тези на Чип Ганаси заеха седма(Макмъри) и
единайстта (Ларсън). Ха сега нека хората на Рик Хендрик да се оправдават с
новото Камаро. Четири коли на Шевроле във финалата част на квалификацията и
нито една не е от техните. Много работа им трябва още. От своя страна Райън
Нюмън почти напомни за прякора си (Рокет мен), като се оказа най-бързия пилот
на Шевроле. Ако в състезанието се получат изненади, то те могат да дойдат
именно от Нюмън и Макмъри. Остин Дилън пък спечели тук през миналата година,
благодарение на спестеното гориво, но в състезанието доминараше Мартин Труекс
младши. Труекс ще стартира 15-ти, не е чек толкова лоша позиция, така че и от
него би трябвало да се очакват атаки. Всъщност тук винаги са ставали интересни
състезания, имало е неочаквани обрати и изненадващи победители. Така че да се
надяваме това да продължи да е така.

Няма коментари:
Публикуване на коментар