НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

вторник, 3 април 2018 г.

190 са малко, 29 много



     Прекъсването на серията от 190 състезания без победа (третата най-дълга в историята на НАСКАР) за Клинт Бойер в Мартинсвил донесе успокоение за него и екипа му, но за разлика от него завършилия втори Кайл Буш и седемкратния шампион Джими Джонсън все още нямат победа през годината. И докато Буш оглавява класирането и през повечето състезания се бори за победата, то Джонсън е 17-ти и има само един финал в топ 10 до момента.
      Сега обаче предстоят две трасета, на които именно Джими Джонсън винаги е бил добър. Седем победи в Тексас, 15 топ 5 и 21 топ 10 в 29 състезания му отреждат първото място с отличен коефициент сред претендентите за победа. Точно тук през миналата година Джими започна отново да печели, а след това в Бристъл затвърди позициите си. Така че ако номер 48 може да се бори за първите места, то трябва да очакваме това да започне в Тексас и Бристъл. Серията от 29 състезания без победа е най-дългата в цялата кариера на шампиона, още малко „суша“ и ще стане година от последната му разходка на Алеята на победата. За пилот като него обаче, 29 изглежда повече от 190. 
        В исторически план, много от големите шампиони са имали прекъсвания в победния си ход, но общо взето, след време отново стигат до успех. Но не и до титли. Именно така се случи и с Ричард Пети и Дейл Ърнхард, така беше и с Джеф Гордън, всички те останаха в елита, но дойде момента когато по-младите пилоти просто не им дадоха шанс за съответно осма или пета титла. Пети за последно бе шампион през 79-та, но кара до 92-ра, Ърнхард през 94-та взе седмата си титла и до смъртта си през 2001-ва така и не успя да добави осмата. През същата 2001-ва пък Гордън стана четирикратен шампион, но до оттеглянето си не можа да се пребори за петата. Дали пък и времето на Джими като шампион приключи? Дали рекордната осма титла все пак ще бъде постигната? Въпроси на които едва ли някой може да даде отговор.
         Статистиката и историята са едно, а настоящето съвсем друго и точно тук Джонсън има главната роля. Ако Джими наистина успее да стигне до успех в следващите стартове, то със сигурност той ще опита да спечели шампионата, а няма съмнение че знае как. Стига само да започне да печели или поне да се класира редовно в топ 5 и топ 10. И да се добере до финалната четворка разбира се.


Няма коментари:

Публикуване на коментар