НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

неделя, 22 април 2018 г.

Три поредни за Кайл, да чакаме ли още?


      Кайл Буш спечели трета поредна победа и уверено води в класирането, след като има осем финала в топ десет, седем в топ пет и авансът му пред Кевин Харвик е 91 точки. Така реално двамата се превърнаха в основните претенденти за титлата този сезон. Не че не са възможни изненади и проблеми по време на плейофите, но поне за момента Буш и Харвик изглеждат най-стабилни и бързи. И докато съотборниците на Харвик, както и другите пилоти на Форд също демонстрират добра скорост, то до момента от екипите на Тойота само Кайл Буш и Мартин Труекс джуниър успяват да им импонират.
       Ако сега трябва да си зададем въпроса „Кой може да спре Буш?“ то отговорът ще е далеч по-труден от този, на който се опитах да отговоря преди време относно Харвик. Все пак, освен самия Кевин, който и в Ричмънд бе на ниво, възможност да спрат победния ход на Кайл Буш имат най-вече пилотите на Форд, ако става дума са следващия старт. На Таладега, в надпреварата с рестриктор най-голям шанс за успех ще имат Кезловски и Лугано – двама доказани специалисти на тези състезания. Към тях бих прибавил и съотборника им Райън Блейни, както и Рики Стенхаус младши, който пък спечели и двете си победи през миналата година на трасета с рестриктор. Тази четворка, както и четиримата пилоти на Стюърт Хаас вероятно ще са основните фаворити, ако съдим и по това, което видяхме на Дайтона 500. Там добро темпо показаха и колите на Шевроле, но някак не ми се вярва да успеят да се преборят за победа. Въпреки че Остин Дилън успя в Дайтона.
       Проблемите на новото Камаро явно все още не са разрешени напълно(имам чувството че го пиша всеки пък, но пък то все не се променя) и както Ларсън, така и Джонсън все още не са там, където всички очакваха от тях. Все пак имат отделни проблясъци, което дава надежда, допълвана от добрите(но доста редки) резултати на Чейс Елиът. И като стана дума за Чейс, то той спечели осмото си второ място в кариерата. Точно толкова втори места имаше и баща му преди да спечели първата си победа, така че вече трябва да очакваме и от нега най-после да посети алеята на победата. Ще бъде изключително иронично, ако преди него това строи Уилям Байрон, който всеки път успява да се придвижи напред с малко по-различна стратегия, а в някой случай това може да се получи. Поне засега обаче единствено алтернативни тактики и късмет при късен рестарт могат да донесат успех на автомобилите на Шевроле.
      Все още е трудно да се определи темпото на Тойота, защото въпреки четирите победи(три на Буш и една на Труекс), те все още изостават от Форд. Видно е как Дени Хемлин не всеки път успява да си пробие път напред, а Ерик Джонс и Дани Суарес направо се изгубиха напоследък(с малки изключения). Според мен освобождаването на ветерана Мат Кенест бе грешка, защото съм сигурен, че ако караше сега щеше да е много по-близо до Буш и Труекс, отколкото до Джонс и Суарес, но няма как да разберем дали съм прав.
       Следващите три състезания са на доста различни трасета и ще бъде любопитно да видим кой как ще се представя на тях. Това ще даде по-ясна картина за разпределението на силите и ще е важно за останалата част от сезона. Таладега, Довър и Канзас ще присъстват и още веднъж в календара, но в плейофната серия през октомври и то в различен ред – Довър-Таладега-Канзас и след тях ще останат само осем претенденти за титлата. Така че за всеки пилот ще е важно освен да се представи добре сега,  да се подготви и за есента, за да може (евентуално) да се бори за оставане във финалната осмица.
          Колкото до това кой ще спре Кайл Буш, на този етап не мисля че някой ще има такава възможност. Просто Кайл е в страхотна форма и ще продължи да се бори. И да, чакаме още победи от него.

Няма коментари:

Публикуване на коментар