През годините в стартовете на Таладега
често е имало изненади. Говоря буквално на стартовете, като през 2002. Тогава
още преди да бъде развят зеления флаг Марк Мартин прекалено активно започна да
загрява гумите си и изпусна колата, като отнесе Джими Джонсън. Двата бяха на първа
редица, но разбира се бързо потънаха назад, след влизанията в бокса. Често също
така(да на казвам много често) именно на Таладега става „Голямата“(The Big One) – прозвището на
голяма катастрофа, каквито се получават при пакетните надпревари с рестриктрор.
След такива мелета се случва голяма част от фаворитите да отпаднат и тогава
пилоти от по-задни позиции успяват спечелят добри точки, че дори и победи.
Победителят от миналата година тук бе Рики
Стенхаус младши, който спечели дебютната си победа, а малко по-късно през
годината бе пръв и на другото състезание с рестриктрор – това на Дайтона през
лятото. Това определено поставя Рики в позицията на фаворит за нов успех,
особено с оглед на доброто представяне на колите на Форд.
Друг фаворит за успех тук е Брад
Кезловски, който също като Стенхаус извоюва първата си победа на това трасе
през 2009. Брад е много силен в тези надпревари(с рестирктор) и със сигурност е
сред претендентите. Също като съотборниците си Лугано и Блейни.
Големият въпрос е дали Кайл Буш ще
спечели четвърта поредна победа или не, както и дали Кевин Харвик пък няма пръв
да спечели за четвърти път през сезона, нищо че няма да е поредна победата. Двамата
поне за момента са най-сериозните кандидати за титлата, като в следващите
няколко старта ще стане ясно кой е с предимство.
Сред останалите трябва да отбележим
пилотите на Форд, традиционно силни тук, а може би рестрикторната надпревара ще
даде шанс и на съперниците им от Шевроле и Тойота, защото мощностите са
поизравнени и предимството намалява. Така в битката може да се включат и Кайл
Ларсън, Джими Джонсън, Чейс Елиът, Райън Нюмън…ако продължа ще трябва да изброя
повечето, но това е така. Плътната борба носи рискове от инциденти, а тези
които се опазят може и да се на доста по-задни позиции. Това е състезание,
което предполагам е най-трудно за прогнозиране(ако човек залага) и не може да
посочиш лесно този или онзи.
И накрая нещо, което ме зарадва. Мат
Кенсет се завръща! Само няколо дни след като разсъждавах, че малко прибързано
си е тръгнал и ето, че вече се завръща, но за това другия път, има време Мат ще
кара в Канзас на 12-май.
Няма коментари:
Публикуване на коментар