НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

петък, 27 април 2018 г.

Таладега – очаквай неочакваното


      През годините в стартовете на Таладега често е имало изненади. Говоря буквално на стартовете, като през 2002. Тогава още преди да бъде развят зеления флаг Марк Мартин прекалено активно започна да загрява гумите си и изпусна колата, като отнесе Джими Джонсън. Двата бяха на първа редица, но разбира се бързо потънаха назад, след влизанията в бокса. Често също така(да на казвам много често) именно на Таладега става „Голямата“(The Big One) – прозвището на голяма катастрофа, каквито се получават при пакетните надпревари с рестриктрор. След такива мелета се случва голяма част от фаворитите да отпаднат и тогава пилоти от по-задни позиции успяват спечелят добри точки, че дори и победи.
        Победителят от миналата година тук бе Рики Стенхаус младши, който спечели дебютната си победа, а малко по-късно през годината бе пръв и на другото състезание с рестриктрор – това на Дайтона през лятото. Това определено поставя Рики в позицията на фаворит за нов успех, особено с оглед на доброто представяне на колите на Форд.
         Друг фаворит за успех тук е Брад Кезловски, който също като Стенхаус извоюва първата си победа на това трасе през 2009. Брад е много силен в тези надпревари(с рестирктор) и със сигурност е сред претендентите. Също като съотборниците си Лугано и Блейни.
          Големият въпрос е дали Кайл Буш ще спечели четвърта поредна победа или не, както и дали Кевин Харвик пък няма пръв да спечели за четвърти път през сезона, нищо че няма да е поредна победата. Двамата поне за момента са най-сериозните кандидати за титлата, като в следващите няколко старта ще стане ясно кой е с предимство.
          Сред останалите трябва да отбележим пилотите на Форд, традиционно силни тук, а може би рестрикторната надпревара ще даде шанс и на съперниците им от Шевроле и Тойота, защото мощностите са поизравнени и предимството намалява. Така в битката може да се включат и Кайл Ларсън, Джими Джонсън, Чейс Елиът, Райън Нюмън…ако продължа ще трябва да изброя повечето, но това е така. Плътната борба носи рискове от инциденти, а тези които се опазят може и да се на доста по-задни позиции. Това е състезание, което предполагам е най-трудно за прогнозиране(ако човек залага) и не може да посочиш лесно този или онзи.
       И накрая нещо, което ме зарадва. Мат Кенсет се завръща! Само няколо дни след като разсъждавах, че малко прибързано си е тръгнал и ето, че вече се завръща, но за това другия път, има време Мат ще кара в Канзас на 12-май.

Няма коментари:

Публикуване на коментар