НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

вторник, 9 юни 2020 г.

НАСКАР – Атланта донесе успех за Кевин Харвик

               Атланта традиционно е силно трасе за Кевин Харвик и той се възползва от това за да спечели втората си победа за сезона. 51-вата му победа в кариерата дойде там, където спечели и първата си през далечната 2001-ва година. Обичайно Харвик е лидер по брой обиколки начело и преди неделния старт имаше малко над хиляда такива. После добави и още 151 и разбира се най-важната – последната от тях. Така Кевин продължи да води в класирането вече с аванс от 48 точки пред Джоуи Логано. Въпреки всичко, успехът не бе постигнат така лесно, защото изключително абразивната настилка в Атланта създава много грижи на пилотите. В началния етап от надпреварата най-добро темпо в дългите серии от обиколки имаше Мартин Труекс младши и именно то спечели първите два етапа. Като цяло в дистанцията имаше малко прекъсвания - пет (само две заради инциденти) и така се получиха дълги стинтове. В тях определено колите на Тойота доминираха, като вероятно обяснението е просто. Наскоро Дени Хемлин каза, че техните коли са разработени с по-малко притискане за разлика от тези на Форд и най-вече на Шевроле и най-вероятно точно това е и причината да натоварват и съответно износват гумите по-малко. И ако това е минус на по-гладките настилки, то на тези, които „изяждат“ гумите това е голям плюс. Сруго обяснение поне на този етап няма. Като добавка е доброто състезание и на трудно адпатиращият се за момента Кристофър Бел, който завърши 18-ти, но в определени моменти имаше чудесна скорост за дълъг период. За разлика от Клинт Бойер, който явно натискаше прекалено и 14 обиколки преди края се наложи отново да сменя гуми, което му отреди едва 20-тото място. Бойер бе лидер в 58 обиколки, но липсата на прекъсвания се отразиха на представянето му. Все пак темпото му в средата на състезанието явно бе добър ориентир за Харвик и той успя да промени баланса и управлението си за да спечели.

               Може би за пръв път от началото на сезона колите на Шевроле не доминираха така изразено, дори може би поизостанаха. С малки изключения всички пилоти на марката нямаха нужната скорост за да се борят за топ пет и логично нито една кола на марката не записа такъв резултат. Впечатляващо беше представянето на Кърт Буш, който получи наказание и стартира последен, а понеже не успя да премине техническия преглед преди старта на три  пъти, освен отпращането му в дъното на колоната трябваше да премине и през бокса за допълнително наказание(Драйв Тру, преминаване през бокса при зелен флаг). Това го прати на обиколка зад лидерите, но още при първото прекъсване (служебно в 25-та обиколка), той се върна и започна да си изкачва нагоре. Накрая финишира шести – най-високо от всички пилоти на Шевроле. Чейс Елиът и Джими Джонсън се наредиха след него, като Елиът дълго са бори за позиция, но накрая отстъпи.

               Кезловски и Логано останаха 9-ти и 10-ти, като този път бяха засенчени от Райън Блейни в тяхната отборна битка. Тимът на Пенске може да се радва и  на четвъртия член на групата – Мат ДиБенадето, но той в края потъна и завърши 25-ти. Преди това обаче бе близо до първите десет и с повече късмет можеше да остана там. Блейни обаче е героят за „Капитана“ и съвсем скоро предполагам ще успее да се пребори за победа, за да подпечата участието си в плейофите. Първата стъпка в тази посока е късметът на жребия – Райън ще потегли пръв в Мартинсвил в сряда вечерта (2 часа след полунощ у нас). Блейни е седми в класирането на пет точки зад Хемлин и на 12 от Труекс, така че дори и без победа може да разчита на участие в плейофната фаза, но все пак победата си остава най-сигурният начин.

               Леки притеснение има относно времето в сряда вечер, по предварителни прогнози е възможно да вали, така че има вероятност с колегата Боби Барболов отново да тръпнем в очакване и евентуално проточване на състезанието или пък отлагане. Дано това не се случи, още повече, че в неделя е състезанието в Маями и няма много възможности за отлагания и преместване на старта на „Кламера“.

               Десет състезания, шестима победители и още поне толкова претенденти за победа, а до края на редовния сезон остават още 16 старта. Първият от тях е Мартинсвил, а там както знаем винаги е напрегнато и вълнуващо.

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар