Още няколко състезания бяха потвърдени от календара на НАСКАР за 2020-та година. Няма кой знае какви изненади, както се говореше ще има и Ол Старс състезание отново на Шарлът в средата на седмицата, сряда 15-ти юли. Всъщност очаквано двойният уикенд на Поконо се запазва на 27 и 28 юни, като заедно с къп сериите ще има и стартове и от другите две серии, дори и на ARCA (полупрофесионалната дивизия със статут на едно от последните стъпала преди трите топ дивизии). Първият уикенд на юли съвпада и с националният празник на САЩ и както бе предвидено ще е на Индианаполис. Там заедно с Индикар и Иксфинити на неовалното трасе и овала за къп сериите се очертава вълнуващ празник, но за огромно съжаление на феновете ще е без публика. За момента все още не е ясно кога зрителите ще могат да присъстват по трибуните, всичко зависи от местните власти и техните решения.
След отложено състезание проведено в четвъртък, сега ще имаме и редовно насрочено такова за 9-ти юли в Кентъки, но от Иксфинити сериите. В неделя 12-ти юли ще е старта на най-високата категория пак там, а както стана дума по-горе три дни по-късно ще е състеанието на звездите. Очаква се точният му регламент да бъде оповестен скоро, както и дали ще е на овала или пък на ровала. В неделя 19-ти юли керванът ще е в Тексас, а в четвъртък 23-ти в Канзас. След това на втори август идва ред на Ню Хемпшир и с това официалното потвърждение на календара приключва. Вероятно двойният уикенд в Мичиган и датите на останалата част от стартовете ще бъдат обявени по-късно за да няма изненади. Ако нещата се нормализират мисля, че оригиналният календар ще бъде препотвърден, което значи, че в Мичиган може и да е само едно състезание. Това разбира се ще зависи от обстановката, възможно е дори да се направи някаква, макар и кратка лятна пауза. Ето как изглежда календара за 2020-та за момента, до началото на август, всичките потвърдени дати.
07.06 – Атланта 22.00 часа (наше време)
10.06 – Мартинсвил 02.00 (у нас 11.06, два след полунощ)
14.06 – Хомстед, Маями 22.30
21.06 - Таладега 22.00
27.06 – Поконо 22.30
28.06 – Поконо 23.00
05.07 – Индианаполис 23.00
12.07 – Кентъки 21.30
15.07 – Шарлът Ол Старс 02.00/03.30 (две надпревари, Опън – квалификация и след това самото състезание)
19.07 – Тексас 22.00
23.07 – Канзас 02.30 (на 24-ти у нас, два и половина след полунощ)
02.08 – Ню Хемпшир 22.00
Всичките до състезанието на звездите ще се предават от Fox sport, с изключение на Индианаполис, който ще е по NBC Sport. От Тексас нататък НАСКАР преминава изцяло по NBC Sport, но това общо взето няма значение за българските зрители понеже всичките стартове се предават по Макс Спорт.
И докато сме на тема календар, стана ясно, че догодина Довър ще отстъпи едната си дата на Нешвил, а това стана защото собствениците на двете трасета са едни и същи. Трасето е с дължина 1,33 мили, открито през 2001-ва и до 2011-та е приемало състезания от НАСКАР и Индикар. Всъщност НАСКАР къп сериите така и не са се състезавали там, само Иксфинити и пикапи, но част от настоящите пилоти имат победи в Нешвил. Кезловски и Харвик по две, Логано, Бойер и Рийд Соренсон по една. Кайл Буш също с една в Иксфинити идве при пикапите, а Остин Дилън с една с пикап. Карл Едуардс е с шест победи там, пет в Иксфинити и дена при пикапите. Всички изразиха задоволство от включването на трасето в предварителния календар за догодина, а до края на юни би трябвало да видим и окончателните дати за 2021-ва.
И накрая пет неща след първите пет старта от подновяването на шампионата плюсове и минуси
+Състезания в средата на седмицата май е една не лоша идея. По-кратките и динамични надпревари в сряда вечер носят допълнителна атракция за феновете и поне на първо време май се приемат добре от тях.
-Отлагането заради дъжда на втория старт на Шарлът едва ли беше обаче причината за по-ниската гледаемост. Отлаганията сега без публика са далеч по-лесни, но когато феновете се завърнат по трибуните това ще бъде проблем. Всеки закупил си билет за даден старт няма да е доволен от промяна, макар и да разбира основанията за това.
+Различните дистанции на едни и същи трасета се оказа интересна идея. Двата старта на Дарлингтън и Шарлът протекоха с различни герои при различните дистанции. Промяната в стратегията от по-дългата към по-късата дистанция не бе по силите на някой от екипите. Това даде шанс на различни пилоти и отбори да се борят за по-предните позиции.
+/- Еднодневни надпревари или връщане към обичайните тренировки и квалификации? Трудно е да се каже, от една страна видяхме много добра адаптация без грам практика, но имаше и обратното. Може би до някаква степен повечето пилоти бяха по-предпазливи, но липсата на сцепление заради малкото обиколки в уикенда на моменти бе дразнещо дори за зрителите. Може би нещо средно – една тренировка и квалификация ще са добро решение, дори двете да са в един ден.
- Малко странните решения за прекъсвания в Бристол предизвикаха объркване сред феновете и противоречиви коментари. Отделно от това служебните прекъсвания в началото в повечето случаи не дадоха желания резултата, след като особено в Бристол част от пилотите така и не посетиха бокса. Вероятно идеята от първото състезание в Дарлингтън със замразеното класиране не бе никак лоша и трябваше да бъде продължена.
Няма коментари:
Публикуване на коментар