Неделя следобед се оказа разтегливо понятие, може би някъде около 14:55(в случаят 15:30 източно време), когато осъзнаваш, че си взел разумният брой бани за деня и колкото и усилено да се вглеждаш в някоя статия така и няма да я прочетеш, нито да се възползваш от революционния метод за косене на ливада описан в нея, и вглеждайки се в часовника виждаш, че стрелките му неумолимо се придвижват напред, за да настъпи дългото и мрачно време за следобедният чай за душата. Горе долу подобно усещане мисля са имали повечето фенове очакващи надпреварата в Маями да започне. След официалната част, точно преди началото преваля лек дъжд и старта се забави, след това колите потеглиха, но само след четири обиколки в района на трасето паднаха мълнии и отново колоната бе спряна, а това продължи още известно време. В крайна сметка нещата се успокоиха (метеорологичната обстановка) и надпреварата донесе много емоции на всички.
Дени Хемлин потегли пръв, но още на старта пред него се измъкна Джоуи Логано и поведе. След първите две прекъсвания начело вече бе Чейс Елиът, а след него колоната поведе Райън Блейни. Тогава на сцената отново излезе Хемлин и поведе за да спечели първия етап. Устремен Дени Хемлин спечели и втория, а до края на третия показа, че умее да контролира темпото си и удържа своята победа номер 40 в кариерата си. Трета за сезона, трета в Маями и Дени все повече се превръща във фаворит за титлата, макар резултатите му да са малко непостоянни. Отново както и преди дни имаше сериозни разлики в темпото на колите от един и същи отбор. В случая Хемлин бе много по-напред от съотборниците си, макар че разликата не бе чак толкова голяма както това бе в Мартинсвил. Труекс имаше проблеми, Кайл Буш също, а Ерик Джонс бе най-ощетен в опитите си да засенчи съотборниците си и може би най-вече Кристофър Бел. Младият пилот на Ливайн Фемили най-после показа защо е нает и мисля че Джо Гибс едва ли ще се колебае да му продължи договора или дори да му предложи мястото на Джонс.
Друг новобранец обаче обра овациите в Маями – Тайлър Редик. Той успя да се промъкне изключително бързо от 24-тата си стартова позиция до топ пет и дори стигна до момента да води колоната. Трети в първия етап, втори във втория и накрая четвърти на финала, не случайно Редик спечели в Маями последните две години подред, заедно с титлите в Иксфинити сериите. 24 годишният пилот с вид на ученик от осми клас направи сериозна заявка за топ отбор, но ако екипът на Ричард Чилдрес успее да се върне към победите мисля че Редик ще е доволен да остане с него. Ако реши да напусне мястото в номер 48 мисля че ще е точно за него, ако Рик Хендрик реши да заложи само на млади пилоти. Наред с Редик неговият връстник Чейс Елиът и малко по-големият от тях Райн Блейни също направиха страхотно състезание, но останаха втори и трети. В края на деня се оказа че и тримата си тръгват с еднакъв брой точки - по 50, като само Хемлин (60 - максималните) събра повече в Маями. За Елиът и Блейни е ясно че имат потенциал и талант, а както се вижда и скоростта им през този сезон е впечатляваща. Дали пък през 2020-та няма да доминират младоците в плейофите и финала? Възможно е, въпреки че Хелмин, Харвик и Труекс също са в добра форма, както и Логано и Кезловски. Джоуи е точно на границата на така наречените млади пилоти, навърши 30, но е ветеран, а и вече шампион. Отново обаче показа рогата си в състезанието. След ранен инцидент в бокса Логано изостана и така и не успя да се върне в челото, но вгорчи състезанието на много свои съперници. Най-вече на Хемлин, Елиът и Нюмън. И при тримата бе с малко повече от една идея по-твърд от колкото трябваше, но това е Джоуи. Той не претендира да бъде харесван, а просто иска да печели, в това отношение си приличат с Кайл Буш. Кайл изненадващо не намери точните настройки и въпреки победата си от последна позиция при пикапите, в топ дивизията така и не успя да постигне повече от шесто място. 12 състезания изминаха от началото на сезона, а шампиона все още е без победа. Това предполагам го мотивира и ядосва едновременно. Въпрос на време е Кайл Буш да спечели, едва ли някой се съмнява в това, независимо дали го харесва или не.
И като похвалих Редик да не забравя и Остин Дилън, неговият съотборник. Остин имаше тежко състезание в Мартинсвил, не издържа на жегата и се оттегли, а в неделя сутрин се роди и първото му дете. Дилън се върна в Маями за да вземе участие и седмото му място на финала, въпреки проблемите и наказанията са още една точка в полза на възхода на Шевроле и по-малките отбори. Бъба Уолъс завърши 13-ти (11-ти в Мартинсвил) което също е добра атестация, но добре започналите сезона пилоти на марката като Рики Стенхаус и Райън Прийс и този път нямаха късмет и темпо. Сега в неделя ще е интересно как ще се престават отборите на суперспийдуей без никакви тренировки.
Една трета от сезона измина, седем пилоти са с победи до момента. Хемлин с три, Логано, Харвик и Кезловски с по две и Боумън, Елиът и Труекс с по една. На Таладега трудно може да се прогнозира, но Блейни е със сериозни шансове от фаворитите, бих сложил и Бойер и Алмирола от пилотите без победа до момента. Иначе Кезловски и Логано са по-логичен избор, ако се вгледаме в резултатите. В този ред на мисли що пък да не е и Мат ДиБенадето? Ще видим в неделя, прогнозите обещават да не вали през уикенда в Алабама, дано да са прави.
Няма коментари:
Публикуване на коментар