НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

петък, 7 февруари 2020 г.

НАСКАР започва с Клаш тази неделя



               Традиционно НАСКАР открива сезона с надпреварата Клаш – най-бързите пилоти в спринтова надпревара. Състезанието не носи точки, а подробности за него вече съм писал, така че няма да се повтарям. Минаваме направо към участниците.
               В неделя вечер на старт ще застанат 18 пилоти подбрани по следните критерии:
-        Спечелили полпозиции през 2019-та
-        Победители в предишни издания на тази надпревара, карали пълният минал сезон
-        Победители в Дайтона 500, карали пълният минал сезон
-        Печелилите полпозиция за Дайтона 500, карали пълният минал сезон
-        Пилотите класирали се за плейофите през миналата година


На всичките тези условия отговарят следните пилоти:
Кайл Буш, Дени Хемлин, Малтин Труекс младши и Ерик Джонс  - цялата група на Джо Гибс Рейсинг
Джими Джонсън, Чейс Елиът, Алекс Боумън и Уилям Байрон – Хендрик Моторспорт също в пълен състав
Брад Кезловски, Джоуи Логано и Райън Блейни – триото на Роджър Пенске
Кърт Буш и Кайл Ларсън – двамата пилоти на Чип Ганаси Рейсинг
Арик Алмирола, Клинт Бойер и Кевин Харвик  - трима от екипа на Стюарт-Хаас
Остин Дилън от отбора на дядо си Ричалд Чилдрес
Райън Нюмън с тима на Рауш Фенуей

Още двама пилоти отговарят на условията, но няма да участват, по малко неясни причини (но така и не излезе нещо категорично). Това са Даниел Суарес и Дениел Хемрик и двамата освободени от отборите си в края на миналата година. Суарес ще кара за малкия отбор на Гаунт Брадърс, което стана ясно в последните дни. Тимът няма квота и е от независимите, но успява да поддържа единственият си автомобил Тойота с номер 96. Вероятно това е причината мексиканският пилот да не получи правото да участва в Клаш-а.Суарес беше пилат на Стюърт-Хаас през миналата година, но бе заменен от Коул Къстър, година по-рано пък бе освободен от отбора на Джо Гибс.  Хемрик пък бе освободен след само един сезон с тима на Ричард Чилдрес и остана без място за тази година, което е по-богичната причина да не бъде включен в тази надпревара.
       Състезанието ще бъде 75 обиколки, със служебно прекъсване в 25-тата обиколка, като по предварителна информация ще се броят само състезателните турове, без тези при жълт флаг. Това е 42-тото издание на спринтовата надпревара, като най-много участия от сега състезаващите се пилоти има Джими Джонсън – 17. Кърт Буш е с 16, а Кевин Харвик и Райън Нюмън имат по 15.
       През миналата година победата грабна Джими Джонсън след като предизвика масова катастрофа, а заради дъжд състезанието бе само 59 обиколки.
       Дени Хемлин(2006, 2014, 2016) и Кевин Харвик(2009, 2010, 2013) имат по три победи тук, рекордьор е Дейл Ърнахрд старши с шест.
       Малко по-рано ще се проведе и квалификацията за Дайтона 500, която ще определи първата редица за старта на първото официално състезания за сезон 2020. Повече за това ще има през следващата седмица, когато ще гледам и да подготвя пълният списък с пилотите и отборите за тази година.

Няма коментари:

Публикуване на коментар