Дни преди първото състезание от редовния сезон е
крайно време да се спра на промените в отборите, новите пилоти и фаворитите за
2020-та. Така че ето кой къде ще кара и на какво ще се надява. Започвам по
номерата с които ще се състезават, като това е по предварителна информация – възможно
е да има промени, но те ще са предимно за малките отбори.
00 –
Куин Хов бе обявен като пилот на екипа на СтарКом Рейсинг – един от най-новите
отбори. Младият Хов би трябвало да е титулярен пилот през 2020 и2021-ва година,
амтомобила е Шевроле. Класиране в топ 20 в някое състезание общо взето би било
най-очакваното представяне, при определени условия може и малко по-напред, но
едва ли нещо повече може да очакваме от тях.
1 –
Кърт Буш остава в екипа на Чип Ганаси до края на 2021-ва поне, ако се вярва на
изявленията през миналата година. Ветеранът се чувства отлично в отбора и
определено е един от претендентите за победи и през тази година.
2 –
Брад Кезловски е с нов тийм шеф (Джереми Булинс) в следствие на рокадите в
отбора на Пенске, останалото си е същото, без може би добрите отношения със
съотборника му Джоуи Логано след Дъ Клаш. Това ще е интересна нишка през
сезона, а иначе Брад е сред топ пилотите и вероятен финалист тази година.
3 - Остин
Дилън също продължава да е в отбора на дядо си Ричард Чилдрес и през тази
година ще търси начин да се върне на алеята на победата, където през миналата
не успя да стигне.
4 – Кевин Харвик оповести
удължаване на договора си за още два сезона, тоест до края на 2023-та година с
настоящия си отбор Стюърт-Хаас. Харвик определено не иска да остане само с една
титла и 49 победи и това не е изненада. Кевин продължава да е основен фаворит и
вероятен финалист, както в последните години.
6 – Райън
Нюмън е още един ветеран, който не иска да се предава и остава и през тази
година в Рауш Фенуей. Рокет Мен се вписа добре в тима и сега остава само да
успее да спечели и победа, което е доста вероятно да стане скоро, но едва ли ще
влезе в битка за титлата.
8 –
Тайлър Редик е едно от новите имена с вече доказана репутация в долната дивизия
на НАСКАР. Шампион за последните две години, дребничкият Тайлър е част от
триото млади таланти сочени за бъдещето на шампионата. Любопитен съм дали бързо
ще успее да се адаптира и дали ще засенчи съотборникът си Остин Дилън в отбора.
9 –Чейс
Елиът вече се доказа, като на практика вече е лидер на тима на Хендрик
Моторспорт и един от топ пилотите на Шевроле. Летвата е вдигната, но все още не
е успял да стигне на финал. Дали ще успее да го направи през тази година?
Трудно е да се предвиди, но безспорно Елиът е фактор и от него се очакват
победи.
10 - Арик Алмирола продължава да е пилот на
Стюърт-Хаас, но продължава и да е все така непостоянен. Съществува вероятност
догодина да бъде без договор и съответно да остане без отбор. Това налага
мобилизация и предполагам ще бъде по-напорист и агресивен през тази година.
11 –
Дени Хемлин бе много близо до първа титла през миналата година, която бе
наистина една от най-успешните му. Дали ще може да повтори представянето си
през тази е трудно да се прогнозира, но след жеста му към Ерик Джонс в Дъ Клаш,
Дени си спечели още симпатии от феновете и съотборниците си и в ключов момент
това би му било от полза. Ще ми се да е на финала пък там каквото стане.
12 – Райн Блейни позагуби
инерцията си от първия сезон с тима на Пенске, така че ще трябва да опита на първо
място да бъде близо да съотборниците си, а това не е никак лесно с Кезловски и
Логано. Второто е може би малко повече късмет и току виж стигне далеч, дори на
финал.
13 –
Тай Дилън остава в сателитния на Ричард Чилдрес тийм Джърмейн Рейсинг и все още
чака първата си победа. По-малкия брат на Остин така и не получава титулярно
място в тима на дядо, въпреки че не отстъпва по талант на брат си. Битките за
влизане в топ 15 са най-честите му резултати, с известна доза късмет и топ
десет.
14 –
Клин Бойер остава в сянката на Кевин Харвик, макар да има много добри
състезания. Все нещо обаче не му достига и някак си не го виждам да се бори за
титлата. Дано ме опровергае, защото винаги е забавно да слушаш изказванията му,
невероятно цветисти са.
15 –
Бренан Пул с Премиум Моторспорт. Малък отбор с неясни планове, ще бъдат
обявявани състезание за състезание. Няма високи очаквания към тях, Пул пък
преди години караше в Иксфинити, но не блестеше особено.
17 – Крис Бушиър в нов
отбор, този на Рауш Фенуей, на мястото на Рики Стенхаус младши. При наемането
му стана малък скандал, защото явно Рики не бе в течение, но всичко бързо
заглъхна и Стенхаус отиде на мястото на Бушиър. Крис е с една победа в
кариерата си в прекъснато състезание на Поконо и сега ще трябва да докаже, че
заслужава място в по-елитен отбор, мъпреки че екипът на Джак Рауш не е това,
което беше преди години.
18 –Кайл
Буш си е основен фаворит за титлата и може би ще бъде първият след Джими
Джонсън с поредни такива. Поне така ми изглежда в момента. Кайл е един от
най-добрите пилоти, но най-важното е че показа израстване в тактически план и
това му донесе короната през миналия сезон. Ако не допусне груби грешки е
сигурен финалист и само Харвик би бил заплаха за него на финала във Финикс.
19 –
Мартин Труекс младши може би ще има затруднения в началото докато свикне с
новия си тийм шеф, след като Коул Пърн се оттегли. Иначе като скорост, умения и
стратегии трудно има кой да му се противопостави. В общи линии отново е сред
фаворитите за титлата.
20 –
Ерик Джонс започна с победа в Дъ Клаш, но това не значи нищо. През миналата
година сериозно изостана от съотборниците си и ако през тази година пак е така
нищо чудно да освободи номер 20 за Кристофър Бел. Това зависи и от Бел разбира
се, но най-вече от Джо Гибс.
21 –
Мат ДиБенадето е един от любимците на феновете, заради чудесните му изяви на
трасетата и извън тях. Откровен и открит, Мат винаги пише и казва това което
мисли и буди симпатии, а сега с чуден шанс за добро представяне с екипа на Ууд
Брадърс. На практика четвъртата кола на Пенске, Мат ще трябва да оправдае
очакванията и да си осигури продължение на договора. Една победа би била
достатъчна за това, да видим дали ще успее да я вземе.
22 –
Джоуи Логано е най-стабилният пилот през миналата година и ако продължи би
могъл да се бори за втора титла. Специфичният му безпардонен стил на каране е
както харесван, така и хулен, но както се казва истината е някъде по средата. Логано
е талантлив и борбен, може би малко по-агресивен и безразсъден на моменти,
най-неприятното за него е че има повече врагове на трасето и почти никакви
приятели. Това понякога е сериозен проблем.
24 –
Уилям Байрон вече мина подготвителният период и ако не успее да спечели победа
през тази година мястото му ще бъде застрашено. Време е отново да видим номер
24 да празнува, но ентусиазмът е леко притъпен след първите обиколки с новия
Шевроле. Дано да се лъжа, но ми се струва че отново Тойота и Форд са на
крачка-две пред тях и не само за Байрон ще бъде трудно.
32 –
Кори ЛаДжой остана в тима на ГоФас Рейсинг, въпреки слуховете, че няма да е
пилот там през тази година. Кори може да разчита на изненадващи влизания в топ
десет и едва ли на нещо повече.
34-
Майкъл Макдауъл също продължава да кара за стария си отбор (Фронт Роу
Моторспорт), просто вместо двама съотборници сега ще има само един. Средата на
колоната е обичайното място за тима, но в определени състезания имат шансове и
за призово класиране.
37 –
Райън Прийс с нов номер, но в същият отбор – ДжеТиДжи Дохърти Рейсинг. В екипа
направиха размяна на номерата и вместо с 47, Прийс ще бъде с номера на Крис
Бушиър, вероятно за да не се дразни Рики Стенхаус, че взема номера на човека,
който го замени в стария му отбор. Райън е добър пилот, особено на неовални
трасета и е време да го докаже, защото иначе ще има друг пилот в тима догодина.
38-
Джон Хънтър Немечек впечатли отбора на Фронт Роу Моторспорт когато замести Мат
Тифт и бе ясно от рано, че ще получи място. Оттеглянето на Дейвид Рейгън и
здравословното състояние на Тифт обаче наложиха отбора да се откаже от третата
си кола, но не и от младия Немечек, който изглежда е наследил таланта от баща
си и е наистина бърз.
41 –
Коул Къстър е вторият от триото за което споменах по-рано, за негов късмет той
получава най-доброта място в сравнение с Редик и Бел. Стюърт-Хаас е отбор с
кола победител и през тази година Къстър няма да има оправдание ако завършва
след тях и не спечели безапелационно званието новобранец на годината. Ако
късметът е с него би трябвало да спечели и победа дори през 2020.
42 –
Кайл Ларсън е млад, но вече доказан пилот, но въпреки това в края на годината
договорът му с Чип Ганаси изтича и все още не е ясно дали ще продължи с тима
или ще потърси друг отбор. Ларсън може би ще потърси развитие другаде, но
2020-та трябва да покаже, че заслужава място в топ отбор и разбира се да го
получи. Победи и влизане в плейофите ще помогнат това да се случи или пък да
накарат Чип да задържи пилота си и занапред.
43 –
Даръл Уолас младши (Бъба Уолас) остава при краля и през тази година, но както и
при останалите пилоти без победа ще му е трудно да се задържи още дълго в топ
дивизията на НАСКАР. Бъба показа че не се притеснява да се посбута на трасето с
всеки, както и да полее с вода почти всеки, но това не е достатъчно. Ще бъде интересно
да се следи представянето му, защото предполагам ще се изнерви скоро и ще стане
още по-твърд в битките си. Това би могло да му донесе успех, но може и да го
постави в неприятна ситуация, която да доведе до търсене на нов отбор.
47 –
Рики Стенхаус младши вече стана ясно че ще кара за ДжеТиДжи Дохърти Рейсинг и
той веднага се отблагодари за шанса с полпозишън за Дайтона 500. Ако донесе
победа на отбора, което не е невъзможно Рики не само ще се докаже, но и ще
накара Джак Рауш да скъса шапката си предполагам, от яд че го е освободил.
Честно казано вярвам че Рики освен да предизвиква инциденти може и да печели,
дано да прави предимно второто.
48 - Джими Джонсън с последен пълен сезон в
НАСКАР, како самият той обяви в края на миналата година. Това само по себе си
означава, че основният въпрос през годината ще е дали ще успее да вземе
рекордната осма титла или подобряването на този рекорд ще се отложи с поне
шест-седем години (ако Кайл Буш, Логано, Кезловски, Харвик или някой друг не
започне да печели ударно титла след титла). След най-слабият си сезон в
кариерата Джими на теория ни би могъл да падне по-надолу в представянето си и би
трябвало да бъде спокоен. Ако влезе в плейофите ще удължи мечтата си за титла,
но ако поради някаква причина се представи по-зле от миналата година, то това
ще бъде наистина много тъжно. Дано да не е пропуснал момента да се оттегли.
Една-две победи през тази година биха разсеяли всичките му притеснения и с
малко късмет би могъл да триумфира, колкото и малко вероятно да изглежда това
на фона на последните две години. Ще продължим да следим как се представя при
всяко положение, все пак той е един от най-успешните пилоти в цялата история на
НАСКАР.
51 –
Джоуи Гейс ще бъде през целия сезон с екипа на Рик Уеър и ще кара за Шевроле и
Форд, в зависимост от спонсорите през годината. Топ 20 е основната цел на тима,
трудно може да се очаква повече от тях, въпреки трите им коли.
52 –
Би Джей Маклауд ще бъде също титуляр в екипа на Рик Уеър през 2020-та, третата
кола на екипа няма чартър (слот за участие) и номер 53-54 ще се появява
периодично. В Частност за Дайтона 500 е постигната договорка с Дейвид Рейгън да
кара с номер 36 в послединя си старт преди окончателно да се оттегли от
надпреварите. Възможно е Джеъ Джей Йейли
да кара в част от състезанията, въпреки че се спрягаше името на Гарет Смитли (тежко
му на Кайл Буш) за място в отбора.
66 –
Тими Хил е титуляр за еМБиеМ – Тойота, екипът планира да кара във всичките
надпревари, но скромният им бюджет не предполага особени успехи. Все пак всяка
точка ще е ценна.
77 –
Спайър Моторспот ще използва отново различни пилоти за това не пиша първо име.
Рос Частейн е заявен за Дайтона 500 и Шарълт 600, вероятно ще има и доста
познати и непознати имена, но дали ще има нова победа като тази на лятната
Дайтона? По-скоро не, но Джъстин Хейли също не очакваше да спечели тогава, така
че всичко е възможно. Между другото Хейли ще участва на Дайтона 500 с екип от
Икфинити сериите и неговият отбор та Каулинг Рейсинг и с кола за къп сериите,
но само за това състезание. Джъстин ще е с номер 16.
88 -Алекс Боумън спечели първата си победа и
това затвърди мястото му в Хендрик Моторспорт, но сега е време да продължи да
печели. Второто място в квалификацията за Дайтона 500 е добро постижение и
отлично начало, а ако вземе и победата ще се укрепи напълно в тима заедно с
Чейс Елиът.
95 –
Кристофър Бел е третият член на триото таланти, който трябва да го докаже вече
в топ дивизията на НАСКАР. След като Ливайн Фемили Рейсинг влезе под шапката на
Джо Гибс Рейсинг през миналата година и очаквано представянето им се подобрява.
От Бел ще се очаква да бъде в битката за топ десет и дори топ пет, а ако
впечатли Треньора, Кристофър ще премина в отбора му. Мисля че ще успее.
96 -
Даниел Суарес преживя поредното разочарование и след само един сезон в
Стюърт-Хаас, бе освободен. Преди това трябваше да напусне и тима на Джо Гибс и
така мексиканският пилот бе на път да изпадне от елита. В последния момент се
договори с тима на Гаунт Брадър Рейсинг и ще бъде титуляр в екипа, където до миналата
година караха различни пилоти. Това обаче вероятно ще е последен шанс за Суарес
да се задържи в топ дивизията и въпреки че ще кара Тойота ще му е трудно с
малкия отбор. Надявам се Дани да има късмет и да продължи да се състезава,
защото има талант, ими много фенове, но явно не толкова силни спонсори.
Извън чартърните отбори,
независимите (както вече писах Каулинг Рейсинг и третата кола на Рик Уеър) са
още няколко.
27 –
Рийд Соренсън, Премиум Моторспорт (втората им кола) не са обявили плановете си
за 2020, подали са заявка за момента само за Дайтона 500.
49 –
Чад Финдчъм е заявката на втори автомобил от екипа на еМБиеМ Моторспорт за Дайтона
500, други планове за сега не са ясни.
62 –
Брендън Гоан ще участва само в надпреварите на суперспийдуей трсета (Дайтона и
Таладега), като отбор под името Беърд Ойл Рейсинг, но повече нищо не е ясно.
Това ще са действащите
лица на сезон 2020 в НАСКАР, който официално започва със старта на Дайтона 500
на 16-ти февруари. 36 състезания почти всеки уикенд с прекъсване по Великден и
през лятото ще определят новия шампион в надявам се много оспорвани и вълнуващи
битки.
Няма коментари:
Публикуване на коментар