НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

четвъртък, 20 февруари 2020 г.

Инцидент в последния завой помрачи блясъка на Дайтона 500


               Страховит инцидент в последния завой от надпреварата на Дайтона помрачи блясъка на откриващото състезание за сезон 2020. Автомобилът на Райън Нюмън се завъртя, преметна и бе ударен от Кори Ладжой и се приземи на покрив, като така пресече финалната линия. Колата се запали, за щастие пламъците бяха малки и бързо потушени, защото честно казано при гледката на изтичащият бензин и огънят очаквах всеки момент за се взриви. Стюардите извадиха Нюмън и два часа по-късно стана ясно че състоянието му е тежко, но контузиите (без да се уточняват) не застрашават живота му. Ден по-късно дойде новината, че Нюмън е в съзнание и говори със семейството си, а малко по-късно се появиха и снимки, последвани от информация за изписването му от болницата. На фона на страховитата катастрофа, факта че Нюмън е абсолютно здрав(поне така изглежда) е отлична новина и разбира се демонстрация на нивото на безопасност на пилотите в съвременните коли от НАСКАР. Преди точно 19 години при далеч по-лека наглед катастрофа загина Дейл Ърнхард страши, но както се вижда нещата са се променили значително. Според последната информация Райън Нюмън ще пропусне надпреварата в Лас Вегас този уикенд, защото като негов заместник е обявен Рос Частейн. Не е ясно колко още състезания ще пропусне Нюмън, но определено е роден под щастлива звезда.
 https://twitter.com/roushfenway/status/1230201168091078656

               Да се върнем на Дайтона 500. С пищна церемония, с присъствието на президента Тръмп и препълнени трибуни в неделя старта се забави заради слаб дъжд, а когато колоната потегли времето устиска едва 20 обиколки преди отново да завали. След дълго подсушаване и призоваване на пилотите да седнат в колите си на два пъти, накрая заваля силно и състезанието бе отложено за понеделник.
               Всичко вървеше спокойно, с малки изключения след подновяването на надпреварата, като не особено неочаквано Рики Стенхаус предизвика първото прекъсване и отпадане на Уилям Байрон, а малко по-късно се стигна и до голяма катастрофа с 19 автомобила, част от които така и не успяха да продължат. Нелеп инцидент в бокса пък малко по-рано отпрати Чейс Елиът в дъното, а Мартин Труекс обратно при механиците си. Зареждачът на Елиът не успя да извади навреме кена с гориво и номер 9 тръгна с него (кена). Той изпадна от колата но точно пред Труекс и Мартин повреди предната си решетка. Доста рядък инцидент по принцип особено при топ отбори. Хендрик моторспротс наистина изглеждаха като топ отбор, но това важеше и за останалите коли на Шевроле, колкото и трудно може да се съди за темпото им само от едно състезание и то на Дайтона. Все пак скоростта им бе обнадеждаваща, но късметът не бе с тях. Елиът бе бърз, а Джими Джонсън се задържа в челни позиции повече обиколки отколкото през целия минал сезон (е не буквално, но приблизително). Кърт Буш, Алекс Боумън и в края Кайл Ларсън също имаха добра скорост, а Рики Стенхаус води дълго време битка в челото преди да се смъкне назад. Оптимизъм в лагера на Шевроле, но да видим дали във Вегас пак ще е така.
               Леко отстъпление на Стюърт-Хаас спрямо Пенске, но това бе по-скоро стратегия, отколкото действителната картина. Също като Тойотите на Джо Гибс. Силите изглеждат изравнени и това определено ми харесва, така на преден план ще излязат пилотските качества надявам се.
               В края обичайно стават повече инциденти и този път това отново се потвърди. Не мисля че имаше нещо кой знае колко необичайно, дори в последния инцидент. Това което се видя през миналата година на суперовалите важи и през тази – тандеми. Две коли успяват да избягат за кратко пред останалите, но след това рязко губят скорост и създават предпоставки за инциденти. Това стана с Нюмън в края, след като гледах повторенията на последните обиколки. Страхотно облекчение не само за феновете, но и за неговите колеги е факта, че се размина без наранявания (поне все още няма информация за такива). Най-вече за Блейни и Ладжой. Двамата бяха много притеснени от участието си в инцидента, а Дени Хемлин и екипа на Джо Гибс пък бяха хулени за това, че празнуват. Треньора се извини и обясни, че комуникацията не е била добра и не са разбрали колко сериозен е инцидента, въпреки, че според мен нямаха вина за това че се радват на победата. Това бе втора поредна победа на Дайтона 500 за Дени Хемлин и трета общо в кариерата му, което го нарежда сред най-успешните пилоти тук. Дени започва сезона отлично, точно както и миналата година и ако този път не успее в битката за титлата ще е тежък удар.
               Първият участник в плейофите е ясен (поне за момента), остават още 25 старта за да разберем и останалите 15, които ще се впуснат в битката за короната в НАСКАР за 2020. Още тази неделя може да имаме втори пилот с билет за Финикс, където тази година за пръв път ще е финала.

Няма коментари:

Публикуване на коментар