
Да се върнем на Дайтона 500. С пищна церемония, с присъствието
на президента Тръмп и препълнени трибуни в неделя старта се забави заради слаб
дъжд, а когато колоната потегли времето устиска едва 20 обиколки преди отново
да завали. След дълго подсушаване и призоваване на пилотите да седнат в колите
си на два пъти, накрая заваля силно и състезанието бе отложено за понеделник.
Всичко вървеше спокойно, с малки изключения след
подновяването на надпреварата, като не особено неочаквано Рики Стенхаус
предизвика първото прекъсване и отпадане на Уилям Байрон, а малко по-късно се
стигна и до голяма катастрофа с 19 автомобила, част от които така и не успяха
да продължат. Нелеп инцидент в бокса пък малко по-рано отпрати Чейс Елиът в
дъното, а Мартин Труекс обратно при механиците си. Зареждачът на Елиът не успя
да извади навреме кена с гориво и номер 9 тръгна с него (кена). Той изпадна от
колата но точно пред Труекс и Мартин повреди предната си решетка. Доста рядък
инцидент по принцип особено при топ отбори. Хендрик моторспротс наистина
изглеждаха като топ отбор, но това важеше и за останалите коли на Шевроле,
колкото и трудно може да се съди за темпото им само от едно състезание и то на
Дайтона. Все пак скоростта им бе обнадеждаваща, но късметът не бе с тях. Елиът
бе бърз, а Джими Джонсън се задържа в челни позиции повече обиколки отколкото
през целия минал сезон (е не буквално, но приблизително). Кърт Буш, Алекс
Боумън и в края Кайл Ларсън също имаха добра скорост, а Рики Стенхаус води
дълго време битка в челото преди да се смъкне назад. Оптимизъм в лагера на
Шевроле, но да видим дали във Вегас пак ще е така.
Леко отстъпление на Стюърт-Хаас спрямо Пенске, но това
бе по-скоро стратегия, отколкото действителната картина. Също като Тойотите на
Джо Гибс. Силите изглеждат изравнени и това определено ми харесва, така на
преден план ще излязат пилотските качества надявам се.
В края обичайно стават повече инциденти и този път
това отново се потвърди. Не мисля че имаше нещо кой знае колко необичайно, дори
в последния инцидент. Това което се видя през миналата година на суперовалите
важи и през тази – тандеми. Две коли успяват да избягат за кратко пред
останалите, но след това рязко губят скорост и създават предпоставки за
инциденти. Това стана с Нюмън в края, след като гледах повторенията на последните
обиколки. Страхотно облекчение не само за феновете, но и за неговите колеги е факта,
че се размина без наранявания (поне все още няма информация за такива).
Най-вече за Блейни и Ладжой. Двамата бяха много притеснени от участието си в
инцидента, а Дени Хемлин и екипа на Джо Гибс пък бяха хулени за това, че
празнуват. Треньора се извини и обясни, че комуникацията не е била добра и не
са разбрали колко сериозен е инцидента, въпреки, че според мен нямаха вина за
това че се радват на победата. Това бе втора поредна победа на Дайтона 500 за
Дени Хемлин и трета общо в кариерата му, което го нарежда сред най-успешните
пилоти тук. Дени започва сезона отлично, точно както и миналата година и ако
този път не успее в битката за титлата ще е тежък удар.
Първият участник в плейофите е ясен (поне за момента),
остават още 25 старта за да разберем и останалите 15, които ще се впуснат в
битката за короната в НАСКАР за 2020. Още тази неделя може да имаме втори пилот
с билет за Финикс, където тази година за пръв път ще е финала.
Няма коментари:
Публикуване на коментар