НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

неделя, 12 януари 2020 г.

НАСКАР на прага на сезон 2020


               Само месец до началото на сезона в НАСКАР е време отново да се активизирам и след зимната пауза с нови сили да продължа да пиша по темата.
               Какво стана през това време? Доста неща и ще се опитам накратко да ги систематизирам.

               Първите тестове на новата кола вече преминаха, дори се появиха кадри с нея. Джоу Логано тества и пусна няколко клипчета с впечатления. В резюме той бе доволен от поведението, въпреки че все още колата е в ранна фаза от развитието си. Тези дни трябва да има нов тест, в Хомстед, Маями, но той ще е закрит и едва ли ще се разбере нещо повече. Новата генерация автомобили е предвидена да се появи през 2021-ва, но има малка вероятност това да се случи и малко по-рано. За сега това е по темата, но ще я следя за да видим накъде ще тръгнат нещата.
               Вероятно най-шокиращата новина след тази за Джими Джонсън (той ще кара последен сезон през 2020-та) бе тази за оттеглянето на Коул Пърн – тийм шефът на Мартин Труекс младши. Коул изненада всички, след като заяви, че иска да прекара повече време със семейството си и напуска работата в НАСКАР. Неочакваното решение бе прието от Труекс, макар че Мартин определено е в отлична форма и има всички шансове да се бори за титлата през тази година и в този ред на мисли, Коул като че ли избърза с напускането си. Джеймс Смал, един от топ инженерите на тима заема неговото място начело на екип номер 19. Смал е проден в Мелбърн, Австралия и е един от водещите инженери на Джо Гибс, досега не е бил на такъв висок пост.
               Друга доста изненадваща новина бе тази от екипа на Роджър Пенске. Тримата пилоти на отбора разменят своите тийм шефове – от екипа на Кезловски Пол Уолфи отива при Джоуи Логано, шефът на Логано  - Тод Гордън става такъв на Райън Блейни, а досегашният тийм шеф на Блейни, Джереми Булинс отива при Брад Кезловски. Малко странно и объркващо решение, при положение, че и тримата пилоти спечелиха състезания през миналата година, но Капитанът явно има за цел да пораздвижи нещата в отбора си. Междувременно Роджър Пенске довърдши сделките за купуването на Индикар шампионата и трасето в Индианаполис, да видим какво ново ще се случи и там.
               Мексиканецът Даниел Суарес все още води преговори за бъдещето си, след като загуби мястото си в тима на Стюърт-Хаас, като най-вероятно Дани ще се върне в долната дивизия Иксфинити сериите. От там пък в Дайтона 500 ще вземе участие тима на Каулинг Рейсинг с пилат Джъстин Хейли. Хейли победи щастливо в лятното издание на Дайтона и сега ще опита да повтори успеха си, колкото и трудно да е това. Девид Рейгън, който се оттегли от надпреварите е решил да направи опит да си тръгне с добро представяне на Дайтона 500 и ще бъде част от претендентите за участие. Ако се съберат повече от 40 пилоти ще има пресяване и отпадане на някой претенденти, както е по регламент.
               Стана ясно, че от НАСКАР имат нови идеи за питстопевете и в малките серии през този сезон ще бъде пробвано ново правило. Накратко идеята е при спиране при жълт флаг екипите да могат да сменят само две гуми и да заредят с гориво или пък да сменят и четирите гуми, но без да зареждат. Това би провокирало измислянето на различни стратегии, но за сега ще е само експериментално в няколко старта през годината и ако се окаже успешно, би могло да се очаква да бъде приложено и в топ дивизията.
               По повод промените, в медиите се появи предположение, че за късите овали ще има по-различен аеродиничен пакет през тази година, но все още няма официално потвърждение. Информацията тръгна от интервю на Кори ЛаДжой, в което той-загатна за нещо подобно, но така и не даде подробности. За сега това остава в графата слухове.
               За финал да кажа, че в надпреварата 24-те часа на Дайтона на 25-26 януари участие ще вземе Кайл Буш, който смята това за част от подготовката си за новия сезон. Да припомня, че през миналата година звездата на надпреварата бе Фернандо Алонсо, което направи страхотна реклама на събитието.

Няма коментари:

Публикуване на коментар