Всичко в Тексас е по-голямо, реално тук е и
най-голямото трасе от последната фаза на плейофите в НАСКАР. Миля и половина,
точно каквато е дължината на овала в Маями, където ще е финала, както и толкова
колкото беше този в Канзас, малко по-рано в плейофната битка. Това ще е
последната проверка преди Хомстед, Маями, а също така и втория шанс за директно
класиране за финалната четворка.В Тексас още един може да си осигури участието на финала, така че битката ще е голяма.
След Мартинсвил и победата на Джоуи Логано, сега има
седем претенденти за три места. Кой е с по-големи шансове и кой няма особени е
труден въпрос, но в следващите редове ще изложа собствените разсъждения по
темата. Започвам по реда в класирането им в момента.
Кайл Буш е може би единствения от седморката, който не
се нуждае от победа на всяка цена за да стигне до финала. Дори би могъл да си
позволи и грешка в един от двата старта и пак да се класира. Разбира се все още
няма 100% - ви гаранции за Маями, но примерно на 90% е там. Добър на всякакви
трасета, Кайл е и най-стабилен от всички и през редовния сезон и през плейофите
до момента. Точно и това показват резултатите му – 46 точки аванс пред петия, седем
победи, пет полпозиции и съответно 20 и 26 финала в топ 5 и топ 10 от 33
старта. Кара изключително разумно в последните състезания и не се хвърля в безсмислени
битки, предпочита да остане в челото и да печели точки. Това му носи
допълнителни точки без големи рискове и такова поведение, колкото и непривично
да е за него би могло да му спечели втора титла. Единствено проблеми, грешки и
неразумни постъпки биха го лишили от успех. Ако стигне до финала, то той ще е
основния фаворит, независимо кои са другите му съперници.
Уелрк Харвик започна сезона по невероятен начин, а
след това леко се позагуби. Според чест от анализаторите Кевин просто внимава
да не се набърка в неприятности и изчаква, нещо което можеше да си позволи до
момента, благодарене на добрите точки събрани до сега. Точно тук обаче е време
Харвик отново да напомни за себе си, защото „средняшките“ резултати в последно
време го поставиха в позицията да стопи голяма част от аванса си и сега е само
на 25 точки над чертата. Резултатите му до момента са идентични с тези на Кайл
Буш, само дето има два полпозишъна по-малко от него. Типичната му грешка е превишаване
на скоростта в бокса, нещо от което трябва да се пази, ако иска да се бори за
втората си титла. Колкото до по-слабите му резултати напоследък, то това е
по-скоро предпазливост, отколкото спад във формата. Втория сериозен фаворит за
шампионата, ако битката му е с Кайл Буш(както най-вероятно ще бъде) трябва много
да внимава и да не греши. През годината показа, че може да е по-бърз от него и
шансовете им на финала са общо взето 50-50, ако както казах Кевин не превиши
скоростта в питлейна.
Мартин Трукс младши е в положението на Харвик – 25 точки
над чертата. Разликата с Кевин обаче в това, че Мартин има само 4 победи срещу
(по) седем на Кевин и Кайл и не толкова бърза кола, колкото тези на двамата.
Все пак Труекс бе по-напорист в плейофната фаза и дори изпусна две победи в
следствие на инциденти в последната обиколка(на Ровала и в Мартинсвил). Труекс
има проблем и с продължаването на кариерата си и все повече в мен се засилва
усещането, че той иска да спечели титлата и след това да се откаже. Три кръга
преди края на сезона все още няма яснота за бъдещето му и това също е проблем,
поне донякъде, а ако наистина е решил да се оттегли, то това е още по-голямо
напрежение. Освен всичко друго Мартин продължава да държи на имиджа си на
коректен и честен състезател, което от една страна му прави чест, но от друга…видяхме
Мартинсвил все пак. Все още има своите шансове за финала, най-вече защото
последно време беше най-добрия пилот на трасета с дължина миля и половина. Ако
успее в Тексас би могъл да обърка сметките на Буш и Харвик на финала, най-вече
защото именно той спечели там през миналата година.
Кэрт Буш е първи под чертата, спечели само веднъж през
сезона, но от всичките застрашени като че ли е с най-големи шансове. Първо има
опит, второ има бърза кола, а като трето отново иска да смени отбора и това е последния
му шанс с екипа на Стюърт Хаас. Това последното е и на първо място при минусите,
но няма противоречие. В желанието си да докаже, че е недооценен (особено след
дългото чакане за преподписване през миналата година) ще се бори за да спечели,
докато именно защото напуска тима може да демотивира част от екипа му(макар
това да е по-малко вероятно). Кърт имаше много добър и стабилен сезон, въпреки
че не блестеше с резултати, сега обаче има своите шансове. В Тексас може да
сложи каубойската шапка, а с това да вземе виза за Маями, пък там вече не се
знае.
Чейс Елиът бързо бе пратен на финал, след като спечели
на два пъти в плейофите, сега обаче трябва да спечели отново за да се бори за
титлата. Не че не е невъзможно, но както през целия сезон колата му далеч не е
най-бързата. Това е от голямо значение особено в Тексас, където скоростта е от
значение, но въпреки това Чейс има добри резултати там. Единствения
представител на Шевроле, може да разчита на подкрепа от останалите си колеги,
но едва ли това ще е достатъчно. С малко повече късмет Елиът ще се класира, но
дали ще може да се бори с конкурентите си в Маями е малко спорен въпрос и то
отново заради колата.
Клинт Бойер изостава с 41 точки(малко иронично за номер
14) и лошата му статистика от Тексас до момента не му дава особени шансове, но
все пак има и още един шанс след това във Финикс. Клинт е наясно, че може и да
няма нов шанс за финал и това ще го подтикне да даде всичко от себе си за да
стигне до финалната четворка, въпросът е дали ще успее. Ако успее, благодарение
на опита си, а и на съветите на Тони Стюърт би могъл да разбърка сериозно
картите, но класирането му за финала е по-скоро хипотетично, въпреки симпатиите
ми към него.
Арик Алмирола може да бъде доволен от участието си в
топ 8, това вероятно ще е максимума за него през този сезон, освен ако отново
не е на правилното място в правилния момент, както беше на Таладега. Ще бъде
изненада ако Арик прескочи този кръг, но дори и това да се случи не вярвам да
има шансове на финала. Поне до момента не успя да ме убеди че ще може да се
бори с фаворитите.
За Джоуи Логано мястото на финал вече е гарантирано,
така че накратко. От такъв непредвидим и твърд пилот се очаква всичко, дори и
колата да не му позволява директна битка, то той ще намери начин да се опъне на
съперниците си, дори и да е изостанал с обиколка. Джоуи е все още млад – едва на
28, но въпреки това има вече много голям опит и това е неговото предимство.
Колкото до твърдия му и безкомпромисен подход, ако се стигне до такива неща в
Маями, трябва да е готов и срещу него да се кара така твърдо, както той кара
срещу останалите. А те са мнозинство и за това ще му бъде изключително трудно.
Няма коментари:
Публикуване на коментар