Състезанието във Финикс ще
определи тримата претенденти за титлата, които следващия уикенд в Хомстед,
Маями ще определят шампиона заедно с Джоуи Логано. След наказанието наложена на
Кевин Харвик, цялата „голяма тройка“ доминираща в по-голямата част от редовния
сезон е застрашена от разпадане. На теория, тримата биха могли да се класират,
но своите шансове имат и другите четирима от полуфиналната осмица, така че нищо
не е сигурно.
Кайл Буш спечели шест
победи през редовния сезон, завърши като шампион и добави още един трофей в
плейофната фаза. Все още Кайл е основния претендент, дори и залозите приемани
за него с най-ниска печалба, но това не му гарантира нищо. На Финикс пилота на
Джо Гибс не е от най-добрите, а зачестилите грешки от страна на екипа му, както
и негови могат да го лишат от участие на финала. Все пак с едно по-предпазливо
и разумно каране Кайл би стигнал до Маями, а там вече нещата изглеждат по друг
начин.
Мартин Труекс младши
най-после обяви преминаването си в тима на Джо Гибс и сега вече трябва да
по-спокоен. Той и тийм шефът му Кол Пърн (може
би трябва да бъде Коул, ама все още не съм убеден в това) ще са в кола
номер 19 и ще са в един отбор с Кайл Буш, Дени Хемлин и Ерик Джонс. Последния вече
беше съотборник на Мартин през миналата година, когато той (Ерик) караше номер
77. Труекс спечели четири победи в редовния сезон, почти спечели и две в
плейофите и имаше няколко ужасни състезания. Липса на скорост, грешки и
проблеми бяха често срещани при него, но винаги в точния момент успяваше да се
мобилизира. Вероятно и тук ще направи така, стига да не се случи нещо
непредвидено. А през миналата година беше безгрешен в Маями и това го поставя
на второ място в предвижданията за шампион.
Кевин Харвик взе осем
победи през годината, като две от тях бяха оспорени, заради технически
проблеми. Сега обаче предстои Финикс, а там Кевин има девет победи – най-много
от активните пилоти и освен това спечели полпозишън. Въпреки всичките проблеми
и грешки през почти всичките стартове Харвик бе най-бързия пилот, може би бе
по-предпазлив в плейофите, но може би това бе правилно решение. Ето че сега
трябва да докаже че има място на финала и предполагам ще успее да го направи.
Трябва обаче да внимава при спиранията в бокса, защото често допуска грешки
именно там. Както и да се надява, че всичко по колата му ще е ок.
Кърт Буш бе най-постоянния
пилот на Стюърт- Хаас, дори когато Харвик не беше. През цялата година обаче
спечели само веднъж, някак нямаше достатъчно темпо в ключови моменти. Кърт все
още не е обявил къде ще кара догодина, може би изчаква да влезе във финала и
тогава да си вдигне цената. Това обаче може и да не се случи, ако тримата
гореспоменати оправдаят названието си „голямата тройка“. Ако обаче се промъкне
в Маями, ще бъде реален фаворит. Дори и да се изправи срещу брат си и съотборника
си Харвик.
Чейс Елиът е надеждата на
младите пилоти, на Хендрик Моторспорт и на Шевроле за титла, в година, в която първо
доминираха ветераните, второ тима на Рик Хендрик не бе на познатото ниво, както
и всичките пилоти на Шевроле. Новото Камаро се оказа трудно за овладяване и
едва в края на годината, като че ли нещата тръгнаха в правилната посока. Чейс
чака 98 страта за да спечели първата си победа, но след това му потръгна и
добави бързо още два успеха, благодарение на които прескочи елиминациите. До
този момент. Сега Елиът трябва отново да опита да спечели или поне да е в
челото и да се надява на проблеми при съперниците си за да влезе във финала.
Колкото и малка да е вероятността да го направи обаче има шанс. Във Финикс
винаги е бил на ниво и това е в негова полза, а и вече набра опит в твърдите
битки. Участието му на финал ще е огромен успех, а евентуалната титла ще бъде
почти сензация, но сме виждали такива неща да се случват.
Арик Алмирола и Клинт
Бойел имат само един начин да стигнат на финал – победа във Финикс. И двамата
обаче нямат добри резултати там и това ги поставя в доста неизгодна позиция.
Двамата обаче едва ли ще се предадат лесно, така че не трябва да се отписват
без време. Ако състезанието им тръгне добре, биха могли да направят обрат, колкото
и малко вероятно да е това.
И така, да видим кой ще
стигне на финал.
Няма коментари:
Публикуване на коментар