Мартинсвил е най-късото трасе в НАСКАР.
Освен това е тясно. И няма почти никакъв наклон. Заради това, то често е
оприличавано на неовалните трасета, въпреки че е овално. По-точно
кламерообразно – дълги прави(условно казано) и съвсем кратки завои – на вид изглежда
точно като кламер. Ама това не е от такова значение. Трасето е тясно. Късо и
тясно – точно това е причината тук да има много дребни и не толкова дребни
инциденти. И много „побутвания“. Такива имаше през цялото състезание, но най-вече
в края. Обикновено към края на надпреварата всички вече са доволно изморени,
изнервени и особено тези в челото все повече настървени за победа. За това и в
края най-често стават повече инциденти. Много от анализаторите зад океана(и не
само) обърнаха особено внимание на Чейс Елиът. Той беше съвсем близо до първата
си победа, но Дени Хемлин го „побутна“ и Чейс се завъртя. Всъщност имаше дори
дебати дали Хемлин трябва да бъде наказан и дори се чуха гласове в подкрепа на
това. Обикновено зрителите приветстват твърдата борба и именно това е причината
официалните представители на НАСКАР да толерират подобни действия. Реакцията
обаче на публиката в Мартинсвил беше неочаквана – те подкрепиха Елиът за сметка
на местния любимец Хемлин. Именно това подтикна част от следящите НАСКАР
журналисти в щатите да осъдят действията на Дени с довода, че така уронва
престижа на спорта. Правилно или не за Хемлин няма наказание, а Елиът отново
трябва да чака за първата си победа.
Второто нещо, което беше обект на
сериозни анализи беше решението на екипа на Джоу Лугано, той да остана на
трасето с изкривен калник, търкащ се в задната му лява гума. Тя разбира се спука,
излезе пейс кар на трасето и се стигна до рестарта, после до инцидента между
Хемлин и Елиът, а после и до мелето в последната обиколка. Само по себе си
решението не беше кой знае каква изненада – до края оставаха малко обиколки и
имаше шанс Лугано да завърши, дори и да загуби позиции. Въпросът е в това, че
неговият съотборник Брад Кезловски беше начело, с комфортна преднина и жълтите флагове
и рестарта, го лишиха от победата. Кезловски се бори за титлата, докато Лугано
не. За Брад победата беше важна и ако след два старта той не успее да се
класира за финалната четворка, то тогава наистина Лугано, тийм шефът му Тод
Горсън и зелия екип на Пенске ще съжаляват за действията си. По-скоро
бездействията си.
Иначе Кайл Буш отново доказа, че може да
се бори до последно и то твърдо, а Мартин Труекс затвърди отличното си
представяне през целия сезон. И ако първият вече е сигурен финалист, то вторият
е почти такъв, благодарение на точките събрани до момента. Останалите шестима
ще трябва сериозно да се борят, така както правиха Кевин Харвик и Райън Блейни
през голяма част от състезанието – твърдо, постоянно и без сантименти. След
финала Харвик описа състезанието много точно „…огънати калници и наранени
чувства, харесва ми…“ (I love it в оригинал). До края обаче вече няма такива къси
и тесни трасета. То по принцип и други такива като това в Мартинсвил няма. Може
би заради това то все още е в календара.
Няма коментари:
Публикуване на коментар