НАСКАР

След дълго мотаене и протакане все пак реших, че е време да споделя някъде всичко, което знам, научавам и виждам в НАСКАР с всички, които харесват тези състезания.
Планът е поне веднъж седмично да пиша, ще ми се да има нещо като анализ на изминалата надпревара, но на първо време започвам с по-общите и глобални неща.


Мико

неделя, 26 ноември 2017 г.

Време за анализи и обобщения, но първо новини



       Първата неделя след края на сезона ми е малко странна. След като повечето недели(няколко съботи и един понеделник) от февруари насам вечер имах близка среща с поредното състезание от НАСКАР, тази ми се струва малко странна. Знам че няма състезание, настроил съм се че сезона свърши, но ми е някак незавършен деня. Нищо де, ще компенсирам като гледам някое старо състезание, а за вас ще се постарая по време на паузата да ви държа в течение с най-актаулните новини.
   И ето. Имаме новина! НАСКАР решиха да стандартизират екипите за всяко едно състезание, тоест да ограничат броя на инженерите, механиците и изобщо на целия екип ангажиран във всяко едно състезание. Първата ми мисъл беше „Защо? Кому е нужно?“, обаче след кратък размисъл схванах, че идеята е страхотна. По този начин се заличават разликите между малки и големи отбори, дава се равен шанс на всички. Така на практика се снижават и разходите, стриктно и точно трябва да се преценяват къде и как да се разпределят хората, да се прецени къде и кога да се ползват едни или други длъжности.
     Разделението на три групи – организационна, Роуд крю(колебая се как точно да бъде казано на български, става дума за екипа от механици, инженери и спотъри) и Пит екип. В първата попадат състезателен директор, тийм мениджър, технически директор и IT инженер. За отборите с една и две коли бройката ще бъде трима в този екип, за отборите с три и четири коли се полагат четирима. Веднага става ясно, че една от позициите при тимовете с една или две коли ще трябва да се преразгледа и някой да поеме задълженията на четвъртия от екипа(или всеки от останалите трима да върши част от работата му). Тук ми се струва, че можеше да има равенство, но явно в ръководството на НАСКАР имат нещо на ум. Все пак те са наясно и би трябвало да знаят какво точно прават в този случай.
      Втората група включва шеф екип, шеф на колата(главния инженер-механик), инженер по настройките на двигателя, специалисти за гуми, аеродинамика и всичко останало и спотъри. Този екип трябва да е от 12 човека и всеки тим решава колко и какви да са членовете му. Тук има допълнение. За старта на Индианополис и на трите неовални трасета (Сонома, Уоткис Глен и новото на Шарлот) може да се включи и 13-ти човек към тази група. Това всъщност най-вероятно ще е спотър, защото именно на тези трасета екипите ползват повече от един спотър, защото няма място от което да се наблюдава и следи цялото трасе.
      Третат група са хората в бокса – тези които излизат зад стената и обслужват колата при спирането в бокса. Те вече ще бъдат петима, с един по-малко от този сезон. Това ще доведе до преработване на хореографията на питстоповете, защото ще трябва да се справят с една задача повече. Досега имаше двама носещи и поставащи гумите, двама отвиващи и завиващи гайките на гумите, един с крик повдигащ автомобила и един зареждащ с гориво. Интересно ще е как отборите ща разработят новите си стратегии и кой какво ще прави при спиранията в бокса. Все още няма потвърждение дали още един човек ще може да влиза както досега, който да сменя слюдата от предното стъкло и понякога дава вода(или друга течност) за пиене на пилота.
     Все още ми е трудно да преценя кое от всичките звена ще постара най-много от промените, но определено това ще постави всички на пистата при равни условия. Дали това ще помогне на по-малките отбори или не все още няма как да се каже, но определено е стъпка в тази посока. Голяма при това.

Няма коментари:

Публикуване на коментар