Първата неделя след края на сезона ми е
малко странна. След като повечето недели(няколко съботи и един понеделник) от
февруари насам вечер имах близка среща с поредното състезание от НАСКАР, тази
ми се струва малко странна. Знам че няма състезание, настроил съм се че сезона
свърши, но ми е някак незавършен деня. Нищо де, ще компенсирам като гледам
някое старо състезание, а за вас ще се постарая по време на паузата да ви държа
в течение с най-актаулните новини.
И ето. Имаме новина! НАСКАР решиха да
стандартизират екипите за всяко едно състезание, тоест да ограничат броя на
инженерите, механиците и изобщо на целия екип ангажиран във всяко едно
състезание. Първата ми мисъл беше „Защо? Кому е нужно?“, обаче след кратък
размисъл схванах, че идеята е страхотна. По този начин се заличават разликите
между малки и големи отбори, дава се равен шанс на всички. Така на практика се
снижават и разходите, стриктно и точно трябва да се преценяват къде и как да се
разпределят хората, да се прецени къде и кога да се ползват едни или други
длъжности.
Разделението на три групи –
организационна, Роуд крю(колебая се как точно да бъде казано на български,
става дума за екипа от механици, инженери и спотъри) и Пит екип. В първата
попадат състезателен директор, тийм мениджър, технически директор и IT инженер. За отборите с
една и две коли бройката ще бъде трима в този екип, за отборите с три и четири
коли се полагат четирима. Веднага става ясно, че една от позициите при тимовете
с една или две коли ще трябва да се преразгледа и някой да поеме задълженията
на четвъртия от екипа(или всеки от останалите трима да върши част от работата
му). Тук ми се струва, че можеше да има равенство, но явно в ръководството на
НАСКАР имат нещо на ум. Все пак те са наясно и би трябвало да знаят какво точно
прават в този случай.
Втората
група включва шеф екип, шеф на колата(главния инженер-механик), инженер по
настройките на двигателя, специалисти за гуми, аеродинамика и всичко останало и
спотъри. Този екип трябва да е от 12 човека и всеки тим решава колко и какви да
са членовете му. Тук има допълнение. За старта на Индианополис и на трите неовални
трасета (Сонома, Уоткис Глен и новото на Шарлот) може да се включи и 13-ти
човек към тази група. Това всъщност най-вероятно ще е спотър, защото именно на
тези трасета екипите ползват повече от един спотър, защото няма място от което
да се наблюдава и следи цялото трасе.

Все още ми е трудно да преценя кое от
всичките звена ще постара най-много от промените, но определено това ще постави
всички на пистата при равни условия. Дали това ще помогне на по-малките отбори
или не все още няма как да се каже, но определено е стъпка в тази посока.
Голяма при това.
Няма коментари:
Публикуване на коментар