Дени Хемлин се оказа големият късметлия в изпълненото
с инциденти състезание на Таладега и спечели седмата си победа за сезона, след
много спорен финал. В последните метри на третия (!) овъртайм опит Хемлин успя
да изпревари с 23 хилядни Мат ДиБенадето. Мат водеше отчаяна битка за първата
си победа и блокираше всеки свой конкурент преди финала, но не успя да се
справи с всички претенденти. ДиБенадето рязко затвори Уилям Байрон и двамата
имаха конкат, като Байрон излезе от рамките на трасето (двойната жълта линя в
долната част), Хемлин за да избегне контакт с тях направи същото. Дени обаче
спечели позиции с тази си маневра, като според действащия правилник това е нарушение,
но рейс контрола прие, че той е опитвал да избегне инцидент. За сметка на това
пък наказаха ДиБенадето за избутването на Байрон и Мат загуби второто си място,
като официално бе класиран 21-ви. Малко по-назад първоначално Чейс Елиът, който
завърши шести бе наказан за изпреварване отвъд двойната жълта линия и пратен на
22-ра позиция, но близо час след финала стюардите преразгледаха решението си и
прецениха, че Елиът е бил принуден да излезе от рамките на трасето от Крис
Бушиър. Така Крис бе пратен на 22-ро място, а Елиът върнат на пето (заради
наказанието на ДиБенадето). Това разгорещи още повече страстите на феновете, които
на всичкото отгоре трябваше да догледат края на надпреварата по кабелния (платен)
канал на NBC.
Заради по-дългото състезание, програмата на американската телевизия наложи последните
минути от екшъна на Таладега бяха прехвърлени по NBCSN, а факта, че този канал е кабелен и платен разяри
зрителите.
Всъщност хаоса в края бе очакван, след като цялото състезание бе накъсано от множество инциденти и дори постави рекорд по прекъсвания. Още в първата обиколка Кристофър Бел се завъртя, а до 14-тата обиколка имаше още две прекъсвания. В няколко инцидента пострадаха колите на голяма част от пилотите и то предимно от плейофната група, като Алмирола, Бойер и братя Буш отпаднаха. Джоуи Логано също. Преди да отпадне обаче Логано получи на два пъти наказание за това, че е принудил съперник да излезе извън рамките на трасето – същото наказание, което получиха ДиБенадето и Бушиър след финала.
Правилото на двойната (в началото само единична) жълта
линя влезе в НАСКАР през 2001-ва година, след смъртта на Дейл Ърнахард.
То бе при ето с цел на местата, където даден пилот може да спачели предимство слизайки опасно ниско на овала да бъде санкциониран. Неведнъж преди това е имало инциденти наложили такива мерки, но в последно време може би трябва да бъде преразгледано. След финала в коментарите си Дейл Ърнхард младши и Дейл Джарет говориха именно за това, че може би трябва да се премахне тази линия. За момента от ръководството на НАСКАР отказват да приемат, че има проблем с тълкуването, но това състезание го показа ясно. Видимо е, че Хемлин печели предимство спрямо Бушиър и Ерик Джонс отвъд пределите на трасето, а малко след това се озовава в по-изгодна позиция спрямо Байрон и ДиБенадето. Феновете по трибуните дори опитаха да освиркат победителя, но Дени не се впечатли особено. Ситуацията от финала ме върна в 2008-ма година, пак на Таладега, когато подобен случай имаше съвсем различно тълкуване.
Тогава Тони Стюърт блокира атаката на Реган Смит и изпреварването на Реган не бе прието. Тук тълкуването бе в полза на лидера, който защитавайки позицията си принуди опонента си да излезе от линията и когато завърши изпреварването си и пресече финала, рейс контролът присъди победата на Тони Стюърт. Тук се получи точно обратното, с тази разлика, че в битката бяха трима, а не двама пилоти както през 2008-ма, но ситуацията е много сходна. Не искам да омаловажавам успеха на Дени Хемлин, но мисля, че поне в това отношение Мат заслужаваше да остане поне на второто място. Предполагам, че темата ще продължи да се обсъжда още дълго и ако в края на сезона Хемлин вземе титлата, това ще бъде използвано от неговите опоненти и хейтъри за оспорване на успеха му. Както и да е, сезонът продължава.
След доста консервативно каране лидера в шампионата Кевин Харвик се замеси в един от инцидентите, но все пак успя да стигне до 20-тото място. То обаче не бе достатъчно Кевин да се класира напред по точки още след Таладега и ще трябва да чака надпреварата в неделя в Шарлът. Между другото стратегията на Дени Хемлин бе сходна и той рано реши да изостане, за да се предпази от евентуални инциденти и както видяхме успя. Дени имаше и проблеми с колата си и много пъти се оплака по радиото, на накрая през смях(преди последните рестарти) каза, че явно са имали голям късмет. Сега Той и Кърт Буш, който имаше също лош ден са единствените с място в топ осем, а за останалите шест позиции ще се борят всички – кой с повече, кой с по-малки шансове. Ровала на Шарлът пък винаги (и двата пъти досега) е било много вълнуващо там. А след финала ще разберем кой продължава и кой отпада, за да започнем да правим сметки, кой е с най-големи шансове за финал и разбира се титла.
Няма коментари:
Публикуване на коментар